Skip to main content

PLC adaptor gebruiken bij instalatie van nieuwe TV

• July 25, 2012
  • 13 reacties
  • 379 Bekeken

Ik heb een nieuwe Led-TV geplaatst, nu met MDI aansluiting. De vorige van nog een analoge TV met scart aansluiting.

Tot daar is de instalatie perfect gelukt. De PLC adaptor werkt goed, de 3 groene lichtjes knipperen ... signaal dus ok.

Enkel als ik de TV aansteek, knippert het middenste lampje rood. Maar toch ontvang ik alle kanalen perfect. Op zich geen probleem dus.

Ik heb er de handleiding nog eens op nagezien, alle aansluitingen opnieuw gecontroleerd, zelfs de adaptor opnieuw gesynchroniseerd.

Alles gaat perfect tot je de TV aansteekt. Middelste lampje terug rood, maar ontvang wel alle kanalen.

Eenmaal TV terug uit ... alle lampjes terug groen.

Raar ... dit baart me enigzins zorgen ... niettegenstaande alles toch blijkt te werken.

Kan dit op een andere manier verholpen worden, of staat er een instelling van de TV zelf verkeerd?

mvg

Wim
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

13 reacties

Elsa
  • July 25, 2012
Dit is de betekenis van de lampjes van de PLC:

LED's

Image

Groen: de adapter werkt
Oranje: de adapter staat in slaapstand
Uit: de adapter krijgt geen stroom

Image

Groen: HD is mogelijk via deze verbinding
Oranje: enkel SD is mogelijk via deze verbinding
Rood: TV is niet mogelijk via deze verbinding (maar wel internet)
Uit: er is geen verbinding tussen beide PLC-adapters

Image

Groen: de netwerkkabel is aangesloten (10 of 100 Mbits/s)
Uit: geen netwerkverbinding

Dus dit rood lampje duidt er op dat je doorvoersnelheid te beperkt is.

Had je vroeger met de oude tv dit probleem dan niet ? of gebruikte je dan geen PLC's ?

groetjes, Elsa

• Auteur
  • Apprentice
  • July 25, 2012
Met dezelfde PLC's op de oude TV was dit blijkbaar geen probleem. Let wel, was op de oude TV met scart aansluiting.

Nu, nieuwe TV met HDMI kabel. Raar, maar alles blijkt toch te gaan ...ik ontvang alle kanalen.

Elsa
  • July 25, 2012
Heb je dat zowel bij HD als bij SD programma's ?

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • July 25, 2012
Ik zie niet écht in wat die HDMI-kabel met de connectie tussen modem en PLC-zender, en tussen PLC ontvanger en decoder te maken heeft...Heb je de PLC's niet verwisseld? Of had je geen HD op die oude TV en stond je HD-functie toen uit ?

Elsa
  • July 25, 2012
Ja het is ook daarom dat ik hem vraag of hij het ook bij SD heeft.

Mikki
  • July 25, 2012
Kan je eens proberen je TV op een andere stroomkring aan te sluiten dan de PLC's. Ikzelf gebruik PLC's voor mijn internetverbinding, en als ik bvb. een GSM-adaptor op dezelfde stroomkring aansluit, daalt de doorvoersnelheid drastisch ! Dit heeft waarschijnlijk te maken met de transfo in de adaptor, bij jou misschien de voeding van je TV ?

Mvg,

Mikki

• Auteur
  • Apprentice
  • July 26, 2012
Mijn oude TV was er inderdaad één van het oude type (beeldbuis) ... Geen HD dus, vandaar de scart kabel.

Ik ontvang nu zowel de HD zenders als de SD zenders. Maar bij beiden knippert het rood.

Ik moet er wel bij zeggen dat het ons 3e TV toestel is. Maar dat was voorheen ook geen probleem.

Nog even ter analisatie:

Modem aan, TV nog uit: 3 groene lichtjes

Modem aan, TV aan (om het even HD of SD zender): middelste lichtje rood (maar kan wel alles perfect ontvangen)

Modem aan, TV terug uit: middelste lichtje wordt terug groen

Heb slecht 1 stopcontact in die kamer, dus een andere stroomkring wordt moeilijk.

Heb de PLC's onderling idd eens gewisseld ... en zelfs al eens opnieuw gesynchroniseerd ook.

Of mocht dat niet? Op den duur begin je vanales te proberen.

mvg,

Wim

Elsa
  • July 26, 2012
Dat terug synchroniseren mag inderdaad.

heb je dat ook als de twee andere TV's uit staan of beter gezegd als je twee andere decoders in standby staan, want je hebt er in totaal 3 als ik het goed begrijp.

Ik zou er er mij eigenlijk niet veel meer van aantrekken als alles toch goed werkt.

Elsa

Elsa
  • July 26, 2012
Sorry, ik ben waarschijnlijk van de verkeerde veronderstelling uitgegaan dat de andere twwe decoders ook over PLC's gestuurd worden maar mss is het enkel de derde decoder alleen.

Wat ik hierboven eigenllijk wou uitvissen was als je het het ook voor had als je de andere decoders die ook eventueel ove plc's gevoed worden in standby staan.

Elsa

• Auteur
  • Apprentice
  • July 27, 2012
Zowel als de ander 2 PLC standby staan of niet, het resultaat blijft hetzelfde.

Wim

Elsa
  • July 27, 2012
Je bedoelt waarschijnlijk als je twee andere decoders in standby staan.

je hebt waarschijnlijk een installatie zoals geschetst staat op ricy's blog :=> http://bgctv.skynetblogs.be/#plc

voorstelling die je ziet juist onder " DEVOLO Voorbeeld met 3 BGC Decoders : "

Als je het ook hebt wanneer de twee andere decoders in standby (uit) staan dan kan het ook niet liggen aan het feit dat je plc die aan de modem staat het hoge ddebiet nit kan doorgeven.

Je zou op den duur een test moeten doen met de 3de devolo dicht bij je devolo aan te sluiten die aan de modem staat (op dezelfde stroom circuit) en daar je derde decoder en nieuwe tv aansluiten, maar dit is wel veel moeite als het in feite toch goed werkt en alleen maar het huisje rood brandt !

Elsa

• Auteur
  • Apprentice
  • July 27, 2012
idd, zo is de installatie van de 3 PLC. Ik zal het mij geloof ik niet veel aantrekken ... gezien alles toch blijkt te werken.

mvg

Wim

Elsa
  • July 27, 2012
Inderdaad ik denk dat dit nog de simpelste oplossing is

En als er problemen van komen kan je nog altijd verder experimenteren hé.

groetjes, Elsa