Beantwoord

PLC adapters

  • 5 January 2016
  • 15 reacties
  • 595 Bekeken

Ik las dat de plc adapters van de eerste generatie (over het electriciteitsnet )niet werken met de bbox 3 .Is dit zo ?
Wij hebben nog een bbox2 maar deze begint stilaan kuren te vertonen en dient waarschijnlijk vervangen te worden.
Krijgen we dan ook nieuwe adapters mee?
Mvg
icon

Beste antwoord door Elma 5 January 2016, 19:15

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Natuurlijk niet, die adapters dien je opnieuw aan te kopen.
Ok, maar wat ivm de nieuwe bbox 3 .
Vormt dit nu een probleem of niet ?
Reputatie 6
Badge +2
Dat zal je aan Proximus moeten vragen, ik kan daar jammer genoeg niet op antwoorden.
Reputatie 7
Badge +3
Ik zie niet waar dat een probleem zou geven, waarom die niet zouden werken. Ik zit hier nog met 2 stokoude Ruckus van de jaren stilletjes en die werken nog prima. Ik heb een Bbox 3 en een V5 decoder met HD.
Ik las dat de plc adapters van de eerste generatie (over het electriciteitsnet )niet werken met de bbox 3 .Is dit zo ?
Wij hebben nog een bbox2 maar deze begint stilaan kuren te vertonen en dient waarschijnlijk vervangen te worden.
Krijgen we dan ook nieuwe adapters mee?
Mvg


PLC's versturen ethernet signalen dus speelt het geen rol of de bbox3 of de bbox2 dit ethernet signaal doorgeeft

Maar je bedoelt waarschijnlijk de oude ruckus niet werkt met de ingebouwde wifi bridge van de bbox3
je kan wel met twee oude ruckussen werken dan gebruik je de ingebouwde wifi bridge niet.
Als je echter met de ruckussen zit van de eerste generatie (geen HD versies) dan zou je beter ipv van deze één wifi-bridge bijkopen.
voor ruckus surf naar => klik hier
voor wifi-bridge surf naar => klik hier
voorbeeld Ruckus en wifi-bridge aansluiting => klik hier
Ik bedoelde of je ook een plc adapter met wifi extender moetst aankopen.
mvg
Reputatie 7
Badge +3
Neen. 😃
Moeten niet alleen als je die om één of andere reden nodig hebt, ik weet niet wat je juist wilt doen.
plc met wifi extender kan bvb nuttig zijn als je op een plaats geen voldoende wifi ontvangst hebt van je bbox
voorbeeld Devolodlan 1200+
Ontvangst is ok voor de Tv. Soms bij overschakelen tuusen zenders wel eens blokjes....
Mijn wifi op de laptop durft al wel eens weg te vallen, dacht dat wifi extender dit probleem misschien zou oplossen.
Mvg
je zegde: bbox2 maar deze begint stilaan kuren te vertonen

dan zou het natuurlijk wel beter kunnen zijn met een bbox3

maar hoe is je decoder met de bbox2 nu verbonden is dit via plc's, dan zou het kunnen dat je hierdoor wel eens die blokjes krijgt
Ik zei inderdaad bbox2 en deze zijn verbonden via plc's.
ja dan kan je met een bbox3 ook nog die blokjes krijgen als de PLc's de oorzaak zijn
voor je wifi kan het mss nuttig zijn van je wifi kanaal eens te veranderen van bv kanaal één naar kanaal 6 of kanaal 11 od het moet echt komen van te lage wifi ontvangst
Zal het kanaal eens proberen te veranderen.
Die wifi extender zal dus zeker een bijdrage leveren als ik mijn oude plc achter de tv vervang of begrijp ik dit verkeerd?
Die nieuwe plc's hebben een grotere bandbreedte dus zijn die wel beter dan je oud plc's (die Proximus in het begin verkocht) maar als je een bbox3 moest hebben kan je eerst met de oude proberen natuurlijk.

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/slechte-kwaliteit-van-het-wifi-netwerk-hoe-komt-dit.html
Zal ik doen.
Alvast bedankt voor alle info !

Reageer