Beantwoord

PlattelandsTV niet in HD ook bekijkbaar?

  • 4 February 2016
  • 16 reacties
  • 1037 Bekeken

Goeiedag,

Als men op een adres woont waar momenteel nog geen HD beschikbaar is, kan men dan plattelandstv op zender 95 ontvangen?
Want ik zie deze zender niet maar beschik dus ook niet over HD.

mvg
icon

Beste antwoord door Wim 4 February 2016, 15:10

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hallo,

PlattelandsTV wordt enkel in HD uitgezonden op kanaal 95. Hebt u andere zenders wel in HD of geen enkele?
Mvg,
Hallo,

PlattelandsTV wordt enkel in HD uitgezonden op kanaal 95. Hebt u andere zenders wel in HD of geen enkele?
Mvg,


neen ik zit in een zone die geen hd heeft. Ik zit op een oudere technologie die nog geen HD toestaat.
Reputatie 2
Badge
Ik weet zelfs niet eens of deze zender in HD beschikbaar is.
Reputatie 7
Badge +6
Ik weet zelfs niet eens of deze zender in HD beschikbaar is.
Ja hoor Daniel, op kanaal 95 op Proximus TV:
http://www.proximustv.be/nl/nieuws/foto/1614344/nieuw-op-proximus-tv-plattelandstv
Reputatie 2
Badge
Ik weet zelfs niet eens of deze zender in HD beschikbaar is.
Ja hoor Daniel, op kanaal 95 op Proximus TV:
http://www.proximustv.be/nl/nieuws/foto/1614344/nieuw-op-proximus-tv-plattelandstv



ik wist het niet zeker wim.Omdat er ook geen teken op het scherm staat.Mijn beeld is wel zeer mooi op die zender, en zet hem ook vaak op.Dit zijn tenminste zenders die me boeien tegenover wat anderen zeggen de zoveelste flut zender.Soms mooie beelden.
Ik weet zelfs niet eens of deze zender in HD beschikbaar is.
Ja hoor Daniel, op kanaal 95 op Proximus TV:
http://www.proximustv.be/nl/nieuws/foto/1614344/nieuw-op-proximus-tv-plattelandstv


dus zou dat de reden zijn dat ik het niet kan zien, omdat ik geen enkel HD zender heb?
Reputatie 7
Badge +6
dus zou dat de reden zijn dat ik het niet kan zien, omdat ik geen enkel HD zender heb?
Ik vrees van wel, inderdaad.
Als je bandbreedte te klein is om HD te streamen op je lijn is het normaal dat je die niet kunt binnen krijgen in HD
Anders zou Proximus ook bv zender Een niet meer moeten voor zien in SD aangezien die al aanwezig is in HD
Reputatie 2
Badge
Ik weet zelfs niet eens of deze zender in HD beschikbaar is.
Ja hoor Daniel, op kanaal 95 op Proximus TV:
http://www.proximustv.be/nl/nieuws/foto/1614344/nieuw-op-proximus-tv-plattelandstv


dus zou dat de reden zijn dat ik het niet kan zien, omdat ik geen enkel HD zender heb?


Ja, dit is wel spijtig voor u maar u zou misschien aan Wim kunnen vragen of er in de buurt waar u woont dan binnenkort geen werken worden ge pland.Want ik vermoed dat binnen een goed jaar alle zenders HD zenders en zelfs nog later UHD zenders zullen worden.en dan kan u niets meer zien.
Reputatie 4
Badge +1
Proximusgebruiker,
aangezien er voor uw straat/adres enkel (ADSL) SD TV besschikbaar is zal u ook nergens concrete vooruitzichten vinden voor upgrade naar VDSL2 (HD).
In regel ressorteert u thans nog onder hun bewuste 10% resterende ADSL's.
Op basis van uw adres kan Proximus (expertniveaus) voor u opzoeken als uw regio opgenomen is in hun langlopend "Mantra-project (1ste fase t.e.m. 2018)" die Proximus jaarlijks indient bij het BIPT.
nb: het is gekend dat de expertniveaus op het oude forum zelden of nooit feedback gaven maar vragen staat vrij.
Reputatie 2
Badge
Proximusgebruiker,
aangezien er voor uw straat/adres enkel (ADSL) SD TV besschikbaar is zal u ook nergens concrete vooruitzichten vinden voor upgrade naar VDSL2 (HD).
In regel ressorteert u thans nog onder hun bewuste 10% resterende ADSL's.
Op basis van uw adres kan Proximus (expertniveaus) voor u opzoeken als uw regio opgenomen is in hun langlopend "Mantra-project" die Proximus jaarlijks indient bij het BIPT.
nb: het is gekend dat de expertniveaus op het oude forum zelden of nooit feedback gaven maar vragen staat vrij.


Snor ik weet niet wie u bent maar het wil niet zeggen dat HD nu nog niet bij hem beschikbaar is dat het er bij afzienbare tijd wel kan zijn?Daarom zei ik al informeer eens aan Wim om te vragen of het niet komt in je straat.of ben jij soms een medewerker van PX,dan mag je wel je naam geven zoals Wim en Bram vind ik.En zo krijgen we ook ineens duidelijkere uitleg.Want nu weet hij niet of hij er nog moet op rekenen of niet.En voor het zelfde geld stapt hij op naar een andere operator.
Reputatie 6
Badge +2
Dat is ook de reden waarom Proximus van de meeste HD zenders ook de SD varianten in het aanbod zitten omdat anders degenen die op ADSL zitten een mager basisaanbod zou hebben en dan zouden er nog meer klachten regenen.
Telenet daarentegen kan het zich wel permitteren om de SD zenders waarvan er een HD variant in het aanbod zit te verwijderen aangezien het probleem van ADSL zich niet stelt, zij werken met een ander systeem.
Inderdaad Alexander dit heb ik hier ook al willen duidelijk maken
Als je bandbreedte te klein is om HD te streamen op je lijn is het normaal dat je die niet kunt binnen krijgen in HD
Anders zou Proximus ook bv zender Een niet meer moeten voor zien in SD aangezien die al aanwezig is in HD

Dat het systeem van signaal overdracht of modulatie techniek anders is bij TN speelt eigenlijk geen rol 't is gewoon omdat ze genoeg bandbreedte hebben op de coax om SD en HD bij iedereen die ze aansluiten.
Dat zouden ze bij PX zelf niet over VDSL gedaan krijgen, want je mag niet vergeten dat al de zenders aanwezig bij TN en bij PX enkel de zender(signaal) die je via de decoder bekijkt die over je koperdraadjes passeert en dus max 3 tot nu toe als je op drie decoders aan het kijken bent.
Reputatie 2
Badge
Dat is ook de reden waarom Proximus van de meeste HD zenders ook de SD varianten in het aanbod zitten omdat anders degenen die op ADSL zitten een mager basisaanbod zou hebben en dan zouden er nog meer klachten regenen.
Telenet daarentegen kan het zich wel permitteren om de SD zenders waarvan er een HD variant in het aanbod zit te verwijderen aangezien het probleem van ADSL zich niet stelt, zij werken met een ander systeem.


Toch is daar de de essentie van het probleem nog niet mee opgelost.plattelands tv heeft nu geen twee varianten.En dan kan hij die zender nog steeds niet zien.En binnen enkele maanden hoogstens een jaar gaan hoe meer zenders afhaken denk ik met het doorgeven van sd.Want dit kost enkel geld voor niets.Alle tv's worden nu al gemaakt voor ontvangst van UHD beelden waarom zou men nog gaan spenderen in SD?
Reputatie 7
Badge +1
Plattelands TV is inderdaad enkel in HD, en dus niet zichtbaar voor de ongelukkigen die nog op ADSL zitten...De meeste HD-zenders zijn ook in SD beschikbaar, maar sommige themazenders dus niet...
Reputatie 2
Badge
Plattelands TV is inderdaad in HD.

Ja,Wim zei het ik wist het niet want op het scherm staat het ook niet.Maar op een grote tv zie je ook het verschil minder vind ik.

Reageer