Skip to main content

Als ik een programa wil zoeken via "TV-gids - zoeken - zoeken op naam" en er is al een opname gepland op dat uur, kan ik dan niet gewoon die dubbele planning op het scherm krijgen, zoals in TV-gids ook staat, in plaats van dat alles blokkeert en ik alles opnieuw moet beginnen. Of anders die rode knop terug activeren, dan kan ik via tv-gids en rode knop per zedner gaan zoeken naaar een progr. dat ik wil opnemen;

Er kan nog veel verbetering aangebracht worden aan de software voor opnames. Als ik alles aan het plannen ben of in de planning bezig ben, gebeurd het geregeld dat tv-gids opeens weg is en ik terug op de zender sta. Dit heb ik ook aan de hand als ik in de planning bezig ben. Ik druk op een toets van de afstandbediening en ik krijg geen reactie (het ging toch sneller, zeiden ze) of op een ander moment druk nergens op en dan doet die toch rare dingen, alsof ik op een knop gedrukt heb.

Misschien dat het geld, dat niet aan het voetbel wordt uitgegeven, nu hiervoor kan dienen ? Lachen

Gisteren wilde ik een film bekijken die nog bezig was met op teneme op "30 dagen", maar ik kon de film ttaal niet beheren. Naar het begin van de film gaan was onmogelijk. Hij deed de raarste dingen, maar niet wat ik wilde. Kan ik een film dan niet bekijken terwijl die nog op 30 dagen opgenomen wordt ?

Ook wilde ik enkele programma opnmemn, maar die werden telkens op "30 dagen" gezet. Toen ik in de planning dit veranderde naar "indien schijf vol" dus niet op 30 dagen maar wel op de decoder, ging dat toch. Worden de zenders die met nPVR kunnen werken, misschien standaard op nPVR gezet ? Is dat nieuw ? Niet goed voor mij.

Dat zijn nogal een hoop vragen...Per zender kan je zoeken via de infoknop. Dan naar links scrollen (op de zendernaam) en dan met up en down de gewenste zender zoeken, dan terug naar rechts en met up en down in de programma's van die zender scrollen.. met de OK toets kan je naar opnemen op herrinnering.

30d (nPVR) opnames worden normaal maar geïnitieerd door het systeem als een een conflict met een PVR opname ontstaat (hangt ook deels af van je lijnprofiel). Naar 30d programma's kijken tijdens de opname (in chase play) mag normaal geen probleem zijn. Maar er zijn de laatste tijd wat problemen geweest met het bekijken van netwerkopnames.Dat heb ik ook al meermaals gemeld hier. Meestal ging het een tijdje later weer wel. Maar de laatste dagen had ik er geen last meer van.

Dat bedoel ik niet sinjaar71. Ik wil alleen maar zeggen, waarom is die zoekfunctie actief als die niet goed werkt. Alles werkt goed zolang je maar niet op een reeds geplande opname botst. Ik neem nogal veel op, want het meeste wat ik wil zien, wordt op een uur opgenomen dat ik geen TV kan kijken, omdat ik dan werK. Je kan zoeken op naam, dat is heel handig, maar het werkt niet goed genoeg om er goed gebruik van te kunnen maken.

Zoeken via de infoknop is niet handig als je een bepaald programma wilt zoeken in de beschikbare 10 dagen. Dat is alleen maar handig als je wilt weten wat er die avond nog uitgezonden wordt op die zender. Probeer het maar eens via "TV-gids - zoeken - zoeken op naam" en dan geef je chef in, dan krijg je alle programma's waar "chef" in voor komt. Ik wil bvb. junior masterchef australie en topchefmasters op Vitaya opnamen, dan heb ik ze allemaal en ik kan een gans scherm ineens doorgaan met de knop CH+ of teruggaan met CH- Ideaal dus als je de naam van het programma kent en je hoeft maar 3 letters in te geven. Je hebt een overzicht of alle "chefs" zijn opgenomen, die je wilt en je kan ook de niet geplande opnamen alsnog plannen, maar je mag wel niets aan de uitzendtijd wijzigen, want dan blokkeerd alles weer en moet je opnieuw beginnen en loop je het risico dat je opname niet in de planning staat, alhoewel hij in de Tv-gids een cirkeltje heeft staan; je kan dat dus niet meer wissen ook niet.

npvr ing tot voor kort ook alleen maar als er reeds een andere opname gepland stond, maar gisteren dus niet. Alle planningen van de Belgische npvr zenders werden zowiezo in npvr gezet, maar ik kon ze toch op pvr zetten via planning - opties - indien schijf vol.

Die film kon ik nadien wel gewoon bekijken, toen de opname gedaan was. Mijn profiel is 20 mb en ik heb een V3 decoder (SA).

Reageer