Skip to main content

PFF Wat een circus bij Proximus i.v.m. nummeroverdracht

• September 13, 2013
  • 1 reactie
  • 205 Bekeken

Sinds 2 september proberen wij tevergeefs een nummer naar Proximus over te dragen.

Eigenlijks zelf 2 nummers. Eéntje ging zonder problemen, een ander wil maar niet lukken.

Verschillende contacten met de e-shop helpdesk gehad. Uiteindelijk annuleren ze zonder boe of ba de bestelling na drie pogingen (wat een klantvriendelijkheid).

Ik neem contact op met mijn oude (en dus nu nog huidige) provider (Telenet) en blijkt dat wij daar twee klantnummers hebben.

Ok, wij gaven dus foute gegevens aan Proximus.

Ik neem dan contact op met die e-shop, maar na drie pogingen kunnen ze ons niet meer helpen. (Weer zeer klantvriendelijk).

Maar nog steeds ben ik de moed niet verloren, dus dacht ik simpel, ik maak gewoon een nieuwe bestelling aan met de correcte gegevens, ze moeten dan maar een nieuwe SIM opsturen als dat voor hen makkelijker is.

Dag drie na die nieuwe bestelling krijgen we terug een mailtje dat ze de bestelling annuleren wegens informaticaproblemen???? en ik best over 10 dagen opnieuw probeer. Met andere woorden, ze zagen in hun systeem dat het al 3x mislukt was, dus proberen ze het zelfs niet meer met de correcte gegevens.

Ik heb de indruk dat die mensen daar eigenlijk geen moeite doen en eigenlijk niet lezen dat ik nu wel het juiste klantnummer heb en dat ze dus simpelweg die overdracht opnieuw moeten invoeren.

Nu daarnet nog eens gebeld naar de gewone helpdesk van Belgacom. De vriendelijke dame, die echt Vlaams sprak, alle vorige waren Franstaligen die Nederlands spraken (misschien dat hier een communicatieprobleem optreedt), was zeer behulpzaam. Volgens haar systeem waren wij al bij Proximus. Kan uiteraard niet aangezien wij nog steeds bellen met de SIM van Telenet en die van Proximus geen dienst doet. Nu, zij heeft de bestelling van bij haar opnieuw ingevoerd in de e-shop.

Krijg ik de bevestigingsmail in mijn mailbox en nu staat die korting van de online webdeal er niet bij (Smart 25 aan 17,5 i.p.v. 25 euro).

Volgens die bevestiging zal het bedrag dus € 20 zijn voor 20 maanden in plaats van 17,5 voor 20 maanden.

Ik vrees dus als de overdracht ooit lukt, dat ik dus weer zal mogen rondbellen om nu het correcte tarief te krijgen.

Je zou je eigenlijk afvragen of ik wel nog wil overstappen naar Proximus. Ze hebben het beste netwerk, dat wel, maar van zodra niet alles via het boekje verloopt, dan begint de miserie....
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

1 reactie

• September 16, 2013
Beste,

kan u me even de gsm nummers en klantenrekening nummers meedelen, zowel voor ons als van de donor operator aub, zodat we alles kunnen nakijken en in orde brengen?

Bedankt, en met vriendelijke groeten,

Eva.