Skip to main content
Op 07/09/2017 het ik mijn Proximus abonnement opgezegd, omdat we naar het buitenland gingen verhuizen. Hiervoor ben ik naar de Proximus winkel in Bree gegaan. Omdat ik mijn nummer wou behouden heb ik een Pay&Go kaart gekocht voor 15 euro. De verkoper zei me enkele dagen te wachten om deze te activeren, omdat het enige tijd duurt om mijn abonnement om te schakelen naar de Pay&Go. Ondertussen zijn we in het buitenland en valt de verbinding met de provider weg. Ik wil dus mijn Pay&Go activeren maar dat lukt niet. SMS'n gaat niet want er is geen verbinding met de provider en online vraagt de website hoe ik wil betalen, maar ik heb reeds 15 euro betaald. Mijn schoonmoeder is raad gaan vragen bij 3 Proximus winkeles, maar ze wordt steeds van het kastke naar de muur gestuurd. Weet er iemand hoe ik mijn Pay&Go kan opladen?
Ik veronderstel dat jouw Pay&Go kaart onder jouw naam geregistreerd werd (wettelijke verplichting identificatie)

https://www.proximus.be/nl/id_cr_prepidentif/particulieren/producten/r-orphans/identificatie-van-je-prepaidkaart.html



In principe kun je je Pay&Go kaart via de px website opladen met een bank-of kredietkaart

https://www.proximus.be/reloadonline/nl/id_index/all/-herlaad.html?gclid=EAIaIQobChMIoq-1z46U1wIVE2YbCh3muAXEEAAYASAAEgLup_D_BwE&gclsrc=aw.ds#/identification?v1=PaidSearch&v2=semetis-sls-esl&v3=Google&v4=Brand&v5=Adtext&v6=Herladen%20proximus%20pay%26go&v7=res-prepaid-reload

5€)

Indien je over een 13cijferige herlaadcode zou beschikken vermoed ik dat je deze (in het buitenland) niet kunt gebruiken vermits je niet op het (nationale) Px netwerk zit

Om je verbruik en herlaadinfo bij te houden kun je een specifiek MyProximus account voor je betrokken telefoonnummer aanmaken

https://www.proximus.be/login
Bedankt voor je reactie.Heb idd een 13 cijferige herlaadcode. Verkoper heeft me dan verkeerde info gegeven.Vrees dat ik mijn centen kwijt ben ?
Niet noodzakelijk deze code blijft enige tijd geldig en kan dus in principe gebruikt worden als je even in België bent

Of je kan bv een privé bericht voor Px (via link hieronder) maken met jouw gegevens en vragen om de betrokken 13cijferige code ter waarde 15 € op jouw kaart te zetten (mocht een reactie van Px de komende dagen uitblijven)

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
telefoonnummer aanmaken https://www.proximus.be/login

Die link is toch als je al een proximus account hebt ?



Edit: sorry, geldt inderdaad voor beide om in te schrijven en in te loggen achteraf.

(ik gebruikt altijd https://proximus.be/myproximus daarmee mijn verwarring)



NB: reactie zal morgen in ieder geval wel uitblijven dus ten vroegste maandag

Reageer