Overschakelen naar VDSL2

  • 6 December 2010
  • 9 reacties
  • 1798 Bekeken

Op 17 november is er technieker van Belgacom langsgeweest om mijn bestaande model te vervangen door een BBox2. De overschakeling verliep snel en vlot. Binnen de minuut had ik internet verbinding. Helaas mijn vaste telefoon deed het niet. Dit was echter volgens de technieker geen probleem "Ik loop even naar de centrale en u kan zo dadelijk terug telefoneren". Drie uur later nog geen telefoon en ook geen enkel bericht ontvangen van iemand van Belgacom. Ik neem voor de eerste keer contact op de helpdesk om de storing aan te melden. Ze beloven mij dat ze me maandag gaan opbellen om een afspraak te maken. Maandagavond bel ik terug naar de helpdesk om te vragen wat de stand van zaken is. U wordt morgen door ons opgebeld om een afspraak te maken. Dinsdagavond neem ik terug contact op want ik heb nog niemand van Belgacom gehoord. Woensdagavond : er steekt een briefje in mijn brievenbus. Er is in de namiddag een technieker langsgeweest om de storing op te lossen.Ik moet naar de helpdesk bellen om een nieuwe afspraak te maken. Ik krijg die avond niemand aan de lijn die voor mij een nieuwe afspraak kan inplannen maar ik krijg wel de belofte dat ze me donderdag gaan opbellen. Donderdagavond na 1uur en 35 en na 4 verschillende personen te hebben gesproken hang ik in. Ze gaan me morgen bellen om een afspraak te maken.
Vrijdag : ik wacht.
Zaterdag : ik wacht.
Zondag : ik wacht.
Maandag : ik wacht.
Dinsdag : ik wacht nog steeds.
Woensdag : ik wacht
Donderdag : ik ben het wachten beu. Ik bel terug naar de helpdesk. Het antwooord : ze gaan u vrijdag bellen om een afspraak te maken.
Vrijdag : ik wacht
Zaterdagnamiddag : er staat onverwacht iemand van Belgacom aan te deur. Eureka! De persoon brengt alles netjes in orde. Ik kan na 14 dagen terug gebruik maken van mijn telefoon.
Zondag : De euforie was van korte duur. Geen internet en geen telfoon meer. Met de moed der wanhoop bel ik naar de helpdesk. Je zou dan denken dat een bedrijf als Belgacom beschikt over een technische wachtdienst die 24u/24u 7 dagen op 7 storingen kan oplossen. Neen hoor. Ik ken nochtans kleinere bedrijven die dit wel hebben. Maar goed. Ik wacht af.
Maandag : 10uur. De verbinding is terug. Hoera !
Maandag : 14uur. Ik krijg voor de allereerste keer iemand van Belgacom aan de lijn. Om een afspraak te maken om mijn storig op te lossen. Onbegrijplijk toch ?

Wedden dat ik onmiddellijk iemand van de facturatiedienst aan de lijn heb als ik mijn factuur te laat betaal. Of beste Belgacom gaat u een kleine geste doen en mij op een of andere manier vergoeden ? Ik wacht .....

mvg,
Ann

9 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Contact opnemen met de klantendienst op 0800 22800 en vragen om compensatie.
Beste Ann.1360,

Kunt u mij de volgende gegevens bezorgen : klantnr., tel.nr., en contactnr. (bij voorkeur gsm nr.)

Dan zal ik u zo spoedig mogelijk contacteren.

Met vriendelijke groeten,

Eva
En we zijn nog niet verlost van de problemen. Maandag leek alles in orde te zijn. Dinsdag had ik echter geen telefoon meer. Gelukkig bestaat er zoiets als gsm's zodat je toch contact kunt opnemen met de helpdesk. Er werd een afspraak gemaakt om donderdag een technieker te sturen om de telefoon aan de praat te krijgen. Woensdag : geen telefoon en GEEN internet beschikbaar. Ik zal maar wachten op de technieker zeker ? Donderdag : joepie. Alles werkt terug, wel maar aan snelheid van nog geen 10 MB 😞 maar ik kan toch iets doen. Vrijdag: het werkt nog steeds. Zaterdag : hm nog steeds verbinding, goed zo. Zondag : het kon niet blijven duren. Geen telefoon meer ! Nog maar eens naar de helpdesk gebeld. Nu gaat er komende dinsdag een technieker naar het probleem kijken. Ik zit nu te wachten wanneer mijn internet eruit knalt.


Beste Eva,

Mijn klantnummer is 001072982

mvg,

Ann


Badge
Beste Ann , ge moet er niet van verschieten dat ze u ook nog een gepeperde rekening opsturen.

Zelf meegemaakt , zij doen iets stuk en wij mogen voor de kosten opdraaien.

Dan vervangen ze ook nog ongevraagd dingen (wandcontactdoos) en rijden ze aan de vervoerskosten te zien daar ook allemaal met een Hummer.

Nooit zal hier een belgadomtechnieker nog een voet binnen zetten of het zal zijn om heel die nest hier op te laden.
Reputatie 2
Badge +1
@Sardonis, het wordt ENKEL aangerekend indien de storing zich ACHTER de wandcontactdoos bevindt en dus verantwoordelijkheid van de klant.
Badge
Jaja en wat met de verantwoordelijkheid als Belgadom uw modem door een storing opblaast ??

Door de technieker zelf bevestigd dat dat al meermaals is voorgevallen.(was wel ééntje van een externe dienst , OPMERKING VERWIJDERD DOOR MODERATOR)

Gelieve niemand te beledigen in uw posts. Dit is in strijd met de regels van de Belgacom Community.
Reputatie 2
Badge +1
Indien BGC zelf een fout maakt dien je uiteraard niet te betalen.
Badge
Begin dat als leek maar eens te bewijzen , toeval dat we s'avonds gaan slapen , alles werkt perfect (nu ja , wat je perfect kan noemen) en s'morgens zit heel de gemeente zonder internet en Tv (zelfs de ziekenkas en het gemeentehuis).

Om 11 u is de storing opgelost en wij blijven met een kapotte modem achter.

Toeval zegt Belgadom , Voltaire zegt : Toeval bestaat niet , we noemen zo een gevolg van een oorzaak die we niet (willen) zien.

Reageer