Overdracht nummer

  • 14 June 2017
  • 6 reacties
  • 371 Bekeken

Dames en heren van proximus
begin dit jaar kocht ik een prepay kaart aan van jullie en activeerde met mijn id kaart dit account en nummer. Alles prima in orde. Nu willen we dat nummer over te dragen naar Scarlet. We zijn daar al mee gestart vorige maand.
Dit zou eigenlijk zonder problemen moeten gebeuren, maar niets is minder waard. Scarlet claimt het nummer niet te kunnen overnemen omdat ze steeds de melding krijgen van proximus dat dit nr niet bestaat / of niet geactiveerd is. Dat terwijl ik bereikbaar ben op dat nummer en volgens proximussite alles OK is. Ook de medewerkers van proximus claimen dat alles OK is en de fout bijgevolg bij Scarlet ligt. Scarlet claimt het tegenover gestelde.
Mij zal het in elk geval worst wezen, maar ik hoop dat beide partijen de zaak nog vandaag bekijken en OPLOSSEN. Dit is te gek voor woorden.
Sorry dat dit via het forum moet maar met de beste wil van de wereld kan ik geen mogelijkheid tot contact per email vinden op jullie site.
Zelfde boodschap gaat ook naar Scarlet en daarna naar de inspecteur bij radio2
dit is waanzin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
.

6 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Hier http://www.crdc.be/crdcNLI/BrowserDefault.aspx?tabid=265
kan u uw huidige provider controleren.

Als alles in orde is, kan u een bewijs sturen naar Scarlet.
En hen dan ook vragen de moeite te doen om te dubbel checken.
Bedankt. Deze info heb ik al meermaals doorgegeven naar Scarlet, zelfs printscreens van my proximus account etc.
Volgens Scarlet doen ze steeds het nodige, maar blokkeert de overname bij Proximus, waar het systeem zou replyen dat dit nummer niet actief of geregistreerd zou zijn, En volgens Proximus blokkeert het bij Scarlet, en is bij hen alles in orde. Ze kunnen bevestigen dat Scarlet steeds een verzoek tot overname stuurt, maar volgens Proximus zou de melding dat het niet gaat dan van Scarlet komen. Zover ik kan inschatten moet het een softwareprobleem zijn of heeft het systeem iets tegen mij (LOL)
Dit spelletje loopt nu al bijna drie weken . Ik heb al uren gebeld en iedereen is heel vriendelijk, maar beide partijen claimen NIETS te kunnen doen omdat volgens hen de fout bij de andere zou liggen en moet het initiatief van de andere partij komen. Ik vrees dat we zo bezig blijven, van kafkaiaanse toestanden gesproken.
Is er nu geen dienst die nu net iets meer initiatief neemt dan enkel de schouders op te halen en de moeite doet met de collega's eens te bellen om uit te zoeken waar het probleem nu precies kan zitten? (want als dat bij mij gebeurt, kan dat misschien nog met anderen gebeuren denk ik - of ben ik echt de uitzondering 🙂
Als klant wordt ik van de ene provider naar de andere gestuurd en er verandert niets. Ik vrees dat er straks niets opzit dan een andere nummer te nemen, dat met alle problemen van dien.
Update: Scarlet heeft een ticket aangemaakt voor Proximus. Probleem zou toch bij Proximus liggen??
Afwachten wat er nu gebeurt 🙂
Update op dag 22 van overdracht poging: nadat op maandag een ticket voor Proximus is aangemaakt, is er nu op woensdag nog geen enkel nieuws of uitleg. Als je denkt dat men deze zaak na meer dan drie weken knoeien, ter harte zou nemen, zijn we er aan voor de moeite denk ik. Probleem is nog steeds: "computer says no" :)
Met dank aan little Brittain
het wonder is geschiedt, the computer said YES. Na meer dan drie weken bellen en steeds weer dezelfde info doorsturen en info geven, is de overdracht rond. Dank aan allen die de moeite gedaan hebben om dat probleem op te lossen en hopelijk kan men dit in de toekomst vermijden
Deze morgen meer tekst en uitleg gekregen, klaarblijkelijk stond mijn nummer, om onbekende redenen, geblokkeerd in een database van Proximus. Was meteen ook de reden waarom ik nooit mijn verbruik kon checken want ik kreeg steeds de melding dat dit niet kon gecheckt worden wegens 'technische problemen'.
Goed het is opgelost, hopelijk kan dit nu in de toekomst vermeden worden.

Reageer