Overdracht nummer


ik heb vorige week donderdag een toestel online geleverd gekregen. moest enkele dagen wachten vooraleer het nummer overgedragen werd van telenet naar proximus.
vanmorgen werd het bereik stopgezet bij telenet. maar bij proximus nog geen bereik.
al 3x gebeld naar de 0800 lijn van proximus, mevrouw je moet naar proximus center gaan.
reeds 2 centers bezocht. ze hebben een case aangemaakt 29273184 en blijkbaar is er vertraging op de overdracht. ik zit al van vanmorgen 10u zonder bereik op mijn gsm! dus niks bereikbaar.
weet er iemand wat ik nog meer moet doen? in proximus center zeiden ze dat ik moest wachten maar das ondertussen alweer meer dan een uur geleden...

15 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Dag Valerie, hebben een tijdelijk probleem gehad met de port in van nummers. Onze IT dienst is op de hoogte en doen ons best dit zo snel mogelijk voor al deze klanten op te lossen. Onze oprechte excuses voor de situatie. Zodra het opgelost is kan je ons bereiken voor een compensatie. Groetjes, Nicky
Same here, ik bestelde een smartphone met abonnement. Tot daar geen probleem. Alleen kreeg ik bij levering een frans contract?? Geen uitleg met wat ik nu moest doen met de nieuwe simkaart(betreft nummerbehoud).
Een ganse week windstil, tot vandaag mijn netwerk wegviel bij orange.
Bij het insteken van de proximus simkaart kreeg ik helaas geen service, na 5u nog steeds niks...
Zelf gebeld naar helpdesk, waar men mij vertelde dat dit voor maandag zal zijn.
Ik kreeg vandaag wel een mail om aan te geven hoe je facturen wenst te ontvangen, daar zijn er blijkbaar geen technische problemen mee.
Ik dacht enige tijd geleden erover na om digitale tv en internet over te zetten van telenet naar proximus. Ik hoef niet te vertellen wat ik nu ga doen zeker?

Als dit tegen morgen niet opgelost is, dan maak ik gebruik van de 14dagen bedenktijd. Wees dat maar zeker...
Same here, ik bestelde een smartphone met abonnement. Tot daar geen probleem. Alleen kreeg ik bij levering een frans contract?? Geen uitleg met wat ik nu moest doen met de nieuwe simkaart(betreft nummerbehoud).
Een ganse week windstil, tot vandaag mijn netwerk wegviel bij orange.
Bij het insteken van de proximus simkaart kreeg ik helaas geen service, na 5u nog steeds niks...
Zelf gebeld naar helpdesk, waar men mij vertelde dat dit voor maandag zal zijn.
Ik kreeg vandaag wel een mail om aan te geven hoe je facturen wenst te ontvangen, daar zijn er blijkbaar geen technische problemen mee.
Ik dacht enige tijd geleden erover na om digitale tv en internet over te zetten van telenet naar proximus. Ik hoef niet te vertellen wat ik nu ga doen zeker?

Als dit tegen morgen niet opgelost is, dan maak ik gebruik van de 14dagen bedenktijd. Wees dat maar zeker...


Begin dan maar alvast je document in te vullen. Ik vermoed niet dat ze in het weekend gaan verder werken.

Begin dan maar alvast je document in te vullen. Ik vermoed niet dat ze in het weekend gaan verder werken.


Ze hebben dit uiteindelijk toch geregeld. Opgelucht dat ik terug bereikbaar ben.

Begin dan maar alvast je document in te vullen. Ik vermoed niet dat ze in het weekend gaan verder werken.


Ze hebben dit uiteindelijk toch geregeld. Opgelucht dat ik terug bereikbaar ben.


Ik ben zowaar 5 dagen ver zonder bereik. Blij voor jou dat het in orde is. Ik heb maar een 2e sim gekocht om verder te kunnen.

Ik ben zowaar 5 dagen ver zonder bereik. Blij voor jou dat het in orde is. Ik heb maar een 2e sim gekocht om verder te kunnen.


Ik was dit ook van plan, maar was nog niet in de winkel geraakt.
Regelmatig eens in vliegtuigmodus zetten en terug uitzetten. Had dit ergens gelezen...
Na de 100ste keer had ik dan plots netwerk.
Moest dit echt wel manueel doen blijkbaar. De verbinding gaat echt stap per stap. Eerst kon ik bellen en niet gebeld worden, dan werkte de 4G en na een uurtje kon ik gebeld worden.

Ik ben zowaar 5 dagen ver zonder bereik. Blij voor jou dat het in orde is. Ik heb maar een 2e sim gekocht om verder te kunnen.


Ik was dit ook van plan, maar was nog niet in de winkel geraakt.
Regelmatig eens in vliegtuigmodus zetten en terug uitzetten. Had dit ergens gelezen...
Na de 100ste keer had ik dan plots netwerk.
Moest dit echt wel manueel doen blijkbaar. De verbinding gaat echt stap per stap. Eerst kon ik bellen en niet gebeld worden, dan werkte de 4G en na een uurtje kon ik gebeld worden.


Helaas,... Via www.1299.be zie ik dat mijn nummer nog bij mijn vorige operator zit,... Of beter, zogezegd! Base heeft hem nummer op woensdag 3/mei om 14u53 vrijgegeven.

Ik heb echter wat opzoekwerk gedaan, als het probleem morgenavond niet is opgelost dien ik een klacht in en wil de advocaat van men werk deze taak wel op zich nemen. Een schadevergoeding is hier wel op z'n plek.
Hallo

Van mij ook nog steeds geen bereik. Als ik kijk op 1299 staat men nummer ook nog op vorige operator terwijl ze mijn nummer vorige week donderdag vrijgegeven hebben!
Ik heb ook een andere sim gekocht met herlaadkaart zodat ik terug bereikbaar ben.
Als dit niet vlug opgelost geraakt, kijk ik hiervoor ook verder.
Er kan wel degelijk een compensatie aangevraagd worden, lees hieronder:
[i][i][i]
Vertraging bij uw nummeroverdracht
Operatoren moeten termijnen respecteren voor het overdragen van telefoonnummers. Indien deze niet worden gerespecteerd heeft u recht op compensatie. De hoogte van de compensatie hangt af van het type aansluiting en de opgelopen vertraging.
Wanneer kan u compensatie krijgen?
In grote lijnen wanneer de nummeroverdracht meer dan één werkdag later voltooid werd dan oorspronkelijk gepland. Het precieze moment vanaf wanneer u recht heeft op compensatie hangt af van uw hoedanigheid als klant (privé-persoon of rechtspersoon) en van het feit of u een specifieke datum koos om het nummer over te dragen of wenste dat het nummer zo snel mogelijk werd overgedragen.
U kan de details en enkele voorbeelden lezen op de links hieronder.
Aan wie kan u compensatie vragen?
U moet zich richten tot uw nieuwe operator om de compensaties aan te vragen. Hij keert de compensatie uit ook al is hij niet noodzakelijk verantwoordelijk geweest voor de vertraging.
Let op: aanvragen voor compensatie moeten steeds worden ingediend binnen een termijn van 6 maanden na de aanvraag om het nummer over te dragen.
Wie kan compensatie vragen?
In principe kan enkel de abonnee compensatie vragen. De abonnee is de titularis van het nummer volgens het contract.
Hoeveel bedraagt de compensatie?
Afhankelijk van het geval: 3 euro of 5 euro per dag vertraging en per overgedragen nummer
Hoe gebeurt de uitbetaling van de compensatie?
De uitbetaling van de compensatie gebeurt typisch via de factuur of specifiek voor mobiele prepaid-diensten via belkrediet.

Dit heb ik teruggevonden bij BIPT.
Ik hoop dat dit snel opgelost wordt!
Ik noem nu blijkbaar August in hun systeem,... Terwijl ik Kevin noem. Volg nog maar eens,...
Gezien op 1299 dat ik ondertussen bij Proximus sta, dus dacht ik ok komt in orde... niet dus... ondertussen tweede dag en nog steeds geen bereik! gebeld met klantendienst, mevrouw als het morgenavond niet in orde is moet je terug bellen! NOG maar eens terwijl ze me telkens met hetzelfde kluitje in het riet sturen! Ik ben dit kotsbeu hoor! Ik zit nu bij al een week zonder provider, heb mij moeten een pay en go kaart aanschaffen omdat ik anders niet bereikbaar ben!
Heb je uw toestel al eens herstart, om te zien of dit iets geeft.
ja al verschillende malen
Dat is al meer dan mij. Ik sta nog steeds bij BASE en dat na !!8!! dagen. 😞
Gisterennamiddag voor de 4de keer naar proximuscenter geweest. Ze hebben mijn sim kaart geactiveerd. Dan werkte alles. Zopas alles terug uitgevallen... Geen service!
Gebeld met de klantendienst. Ze hebben mijn simkaart geplaatst op een dummy account en ze moet deze nog aan mijn naam linken! Binnen de 24u is alles opgelost mevrouw... Ze kunnen dit niet onmiddellijk linken. Dit spelletje is nu al sedert vorige week aan de gang en ik ben het echt kotsbeu! Kun je via de site van Testaankoop je verhaal doen?
Ik kijk hiervoor verder!
Op dit moment heb ik bv enkel data en sms maar kan niet bellen. Valerie, zie even PM als je wil.

Reageer