Wie kan er mij helpen. Als ik mijn emails wil ontvangen op mijn iPad lukt het niet met een POP3 account met een IMAP account zou dit wel moeten lukken.
Beste antwoord door Elsa
Bekijk origineelBeste antwoord door Elsa
Bekijk origineelOutlook 2010 heeft de onhebbelijke gewoonte om te knoeien met het verzenden van de mails zodra je meer als een account hebt aangemaakt.
In theorie wordt je mail verzonden via de account waarop je de mail hebt aangemaakt.
Deze problemen doen zich niet voor zolang je POP3 gebruikers als account gebruikt.
Maar sinds enkele jaren is iedereen overgeschakeld naar het gebruik van IMAP. In Outlook 2010 heb je een standaardgebruiker en wanneer deze als IMAP is aangemaakt beginnen de problemen.
Mails die niet vertrekken.
Het probleem werd aangekaart bij Microsoft maar daar werkt alles perfect, natuurlijk zij gebruiken altijd hotmail, live - mailboxen.
Er zijn 2 mogelijke oplossingen:
Ofwel maak je een dummy account aan.
Dus bv de account roger maak je opnieuw aan maar je gebruikt hiervoor de POP3 instellingen.
Natuurlijk wil je geen mails verliezen dus geef je een verkeerd paswoord in.
Als uitgaande server hou je smtp.proximus.be waar je ook de juiste account en paswoord dient in te geven.
Deze dummy-account neem je dan als standaard.
Natuurlijk telkens als de mails worden opgehaald krijg je nu een foutmelding dat het paswoord niet juist is, maar in de lijst van de verzenden en ontvangstgroepen schakel je deze account uit voor ontvangst van inkomende mails.
Dit werkt perfect want zo heb ik ook verschillende jaren met outlook 2010 gewerkt.
Een tweede oplossing is outlook 2013 want deze heeft dat probleem niet meer.
Samengevat:
je gebruikt als standaardaccount een IMAP-account in plaats van een POP3-account.
Toen Outlook 2010 werd ontwikkeld was IMAP nog niet echt doorgedrongen en was POP3 het meest gebruikte protocol.
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.