Vraag

Oranje lampje op mijn modem blijft knipperen

  • 3 January 2017
  • 2 reacties
  • 1203 Bekeken

Ik heb onlangs een NAS gekregen en deze aangesloten op mijn bbox3. Het lampje achteraan de bbox blijft steeds oranje. Wanneer ik mijn tv of decoder inplug via een cat 5e kabel begint deze groen te branden, alle andere toestellen blijven oranje. Nu had ik geprobeerd om mijn laptop direct via ethernet kabel aan te sluiten op mijn modem ipv via wifi maar ook deze geeft een oranje lampje.. wat betekend dit juist?
Het effectieve probleem dat ik heb is dat ik amper iets kan kopieren naar mijn NAS, ik kopieer via wifi aan gemiddeld 1 of 2 mbps en via kabel max 15 mpbs. Hoe kan ik deze snelheid opdrijven en heeft dit iets met het groene of oranje lampje te maken?

Grtz

2 reacties

Reputatie 1
Volgens mij beteken het groene lampje gigabit verbinding 1000Mbps en oranje het "oude" 100Mbps.

wat de reden van het snelheids"verlies" tussen beide is natuurlijk moeilijk te zeggen; wat voor nas is het welke snelheid haal je via een speedtest over de wifi? etc etc.
De NAS is niet meer van de nieuwste (Iomega IX2) maar heeft altijd perfect gewerkt, ook tegen hogere snelheid. Mijn laptop is een ASUS en geeft via de speedtest 1gbps over wifi. Maar het rare eraan is dat wanneer ik de zelfde kabel in mijn tv steek, het lampje groen wordt en in mijn laptop oranje. Geen idee hoe dit op te lossen..

Reageer