opzeggingsvergoeding mobiel abonnement

  • 19 June 2012
  • 3 reacties
  • 1247 Bekeken

Badge +1
Hallo

Ik heb een gsm abonnement van proximus. Namelijk generation MTV. Nu zou ik willen overstappen naar generation connect maar er staat op mijn factuur dat het abonnement loopt tot 23/08/2012. Ik heb geweest naar het Belgacom center en daar verwezen me door naar de klantendienst. Nu ik heb daarnaar gebeld en kreeg iemand aan de lijn die gebrekkig nederlands sprak en zij dat ik niet kan overstappen tenzij dat ik een opzegvergoeding betaal. Nu ik vraag hoeveel mij dit zou kosten en ze zegt dat dit mij 3 x 17 euro zal kosten wat waarschijnlijk 3 x 20 euro zal zijn want haar tarief zal waarschijnlijk zonder BTW zijn. Maar dit is eigenlijk gewoon mijn abonnementskosten die ik nog moet betalen als ik het tarief zou volgen.

Nu mijn vraag is of dit wel klopt? Ik dacht dat er geen opzegtermijnen meer waren. Ik had dit hier eens horen vallen op het forum.

Kan je niet op voorhand zeggen dat je wil overschakelen op generation connect en dat dit op die datum automatisch gebeurt? Nu ik vraag mij ook af zal ik dan niet nog een maand dat abonement aan mijn been hebben na 23/08 als ik dit niet op die dag laat omzetten?

mvg

3 reacties

u bent correct geinformeerd

de opzegvergoeding hangt er vanaf hoelang je nog vasthangt aan uw contract, in uw geval is het maar drie maand meer blijkbaar

de nieuwe telecomwet, er is al veel over gezegd & geschreven, maar deze is nog niet ingevoerd... deze zou opzeggen na zes maanden mogelijk maken, maar deze zou enkel gelden voor nieuwe contracten (maar daarover later meer, als de nieuwe telecomwet effectief in zijn voege is getreden)

mvg



Badge +1
Daarop had ik het dus de nieuwe telecom wet. Maar ik dacht dat deze al van kracht was 😛.
tsja, de nieuwe telecomwet... er wordt al meer dan jaar over gesproken.... typisch belgisch zeker? veel blabla weinig boemboem

post van 1 juli 2011 getiteld Opzeggen telecomabonnement na 6 maand kosteloos vanaf begin 2012
http://www.vincentvanquickenborne.be/blog/2011/07/opzeggen-telecomabonnement-na-6-maand-kosteloos-vanaf-begin-2012/

1 jaar later is hetzelfde nieuwe plots weer hot, maar nog steeds is er geen effectieve invoering van de wet :
post van 6 juni 2012 getiteld Nieuwe telecomwet zorgt voor meer consumentenbescherming
http://www.vandelanotte.belgium.be/nl/nieuwe-telecomwet-zorgt-voor-meer-consumentenbescherming

laatste dat ik hoorde is dat hij op 1 oktober ek in zijn voegen zou treden , dus dan kunnen ze dezelfde artikels nog eens boven halen

mvg

Reageer