Opzeggen abonnement

  • 1 August 2012
  • 7 reacties
  • 1012 Bekeken

Beste,

Mijn vriendin en ik hebben sinds december 2010 een Generation MTV 15 abonnement (normaal 2 jaar). Op de laatste factuur stond dat er enkele tarieven aangepast zouden worden vanaf 1 juli 2012. Daarnaast werd ook aangegeven dat we ons abonnement zonder extra kosten konden opzeggen door een brief te sturen, ten laatste op de dag van de maand die volgt op de eerste factuur met de aangepaste tarieven (dit is dus eind augustus, recenste factuur is van 12 juli). De exacte mededeling gaat als volgt:

Goed nieuws! Vanaf 1 juli dalen de standaardprijzen voor uw gsmen
mobiel internetverbruik
in het buitenland in de Europese Unie. Bellen: 0,3509 EUR/min (facturatie per seconde na
31ste seconde). Opgebeld worden: 0,0968 EUR/min (facturatie per seconde na 1ste seconde).
Sms sturen: 0,1089 EUR/sms. Klanten met Vodafone Passport genieten in de Europese
partnerlanden van het Passporttarief;
bellen: 0,99 EUR/oproep + gemiddelde nationale prijs
per minuut (facturatie per seconde na 1ste minuut), opgebeld worden: 0,99 EUR/10 min. Deze
klanten kunnen op elk moment gratis de optie Vodafone Passport deactiveren en van het
standaardtarief genieten via eServices
op www.belgacom.be of door te bellen naar de
klantendienst op het nummer dat op deze factuur is vermeld. De opties ProxiWorld +,
Vodafone Eurocall, Vodafone World Exclusive, Vodafone World Preferred, Bizz Mobile Europe
en Bordering Countries zullen vanaf dan niet meer bestaan. Klanten met deze opties zullen
van het voordeligere standaardtarief genieten.
Om te surfen op internet zullen vanaf dan Mobile Internet Travel Access Time, Data Europe
en Eurodata niet langer bestaan. Deze worden vervangen door het nieuwe standaardtarief,
Mobile Internet Travel Access Volume: 0,8470 EUR/MB (facturatie per 1 KB). De bundels Daily
Travel Pass (5,99 EUR/10 MB), Daily Travel Pass+ (18,15 EUR/50 MB), Vodafone Mobile
Internet (24,20 EUR/maand voor 50 MB), Vodafone Mobile Internet Plus (90,75 EUR/maand voor
500 MB), Mobile Internet World (114,95 EUR/maand voor 150 MB), BlackBerry Europe (12,10
EUR/maand voor 30 MB) en BlackBerry World (24,20 EUR/maand voor 50 MB), die erop gericht
zijn om de klant een gunstig tarief te geven, blijven bestaan en de prijs boven bundel zal
eenvormig gemaakt worden en dalen voor de landen inbegrepen in de bundel. Zie exacte
voorwaarden op www.belgacom.be. U kunt op elk moment naar de standaardtarieven
overschakelen via eServices
op www.belgacom.be. De surfbeperking tot 60 EUR/maand geldt
voortaan wereldwijd.
Bovendien worden vanaf 06/08/2012 de tarieven voor uw oproepen en sms’en in het buitenland
aangepast en/of verhoogd.
Voor alle oproepen en sms’en vanuit of naar een land dat geen deel uitmaakt van de
Europese Unie betaalt u 3 euro per minuut en 70 eurocent per sms. Voor alle oproepen die u
ontvangt buiten de Europese Unie betaalt u 1,50 euro per minuut. Voor Vodafone
Passportklanten
geldt de aanpassing vanaf 06/09/2012. We herinneren u er aan dat u uw
abonnement zonder extra kosten kunt opzeggen als u een brief stuurt, ten laatste op de
laatste dag van de maand die volgt op de eerste factuur met de aangepaste tarieven. Surf
naar www.belgacom.be/roaming voor de vergelijking van de huidige tarieven.
Alle bovenvermelde prijzen zijn inclusief btw.
Graag had ik eens nagevraagd of ook wij onze Generation MTV 15 kunnen opzeggen via een (aangetekende) brief, zonder extra kosten of niet?

Alvast bedankt,

Peter Helincks

7 reacties

Beste,


Indien u deze melding heeft staan op de facturen van Proximus hebt u inderdaad de mogelijkheid om kosteloos op te zeggen. Dit kan wel enkel via aangetekende zending waarin zeer duidelijk de vermelding staat waarom u wenst op te zeggen.

Indien u de nummers wil behouden vraagt u tevens het beste via de aangetekende zending om de nummers laten om te zetten naar een pay&go kaart zodat u de oproepnummers kan behouden en vrij bent om te kiezen wat u wenst.


Met vriendelijke groeten,

Eva
Beste,

Waar kan ik vinden hoe lang ik mijn abonnement al heb? Vind mijn factuur niet direct terug. Ik wens over te stappen naar ander abonnement die interessanter is, kan dit kostenloos? Moet dit via aangetekende zending?
@veronica: normaal op je factuur dus, maar aangezien je deze niet hebt, kan je deze bij 'mijn e-services' ook vinden, indien je een account hebt. Anders een account aanmaken, maar ik weet niet of je hiervoor een recente factuur (of abonneenummer) nodig hebt..

Om over te stappen: indien je hetzelfde bericht op je laatste factuur had, kan je idd kosteloos overstappen. Dit moet via een aangetekende zending en best eerst overschakelen naar pay&go, zoals aangegeven door Eva. Indien dit niet kan, moet je denk ik tot in oktober wachten. Dan kan normaal iedereen - inclusief oude contracten - kosteloos zijn abonnement opzeggen/aanpassen..


Grtz
Hallo,

Met de nieuwe wet van 4 augustus 2012 die is goedgekeurd.

Kan ik nu mijn abo opzeggen zonder kosten?loopt normaal tot 04/2013.

Groeten
Hallo

ik wil mijn abonnement mtv gzeneration afzetten die heb ik pas vandaag aangevraagd en wens die niet te gebruiken

heb wel al die sim kaart nog liggen

Maar ik wens wel de gratis zenders bij te houden dat je toe kreeg als je een pakket nam ik heb al belgacom tv

en hoe kan ik meerdere programma's opnemen met mijn huidige abonnement van 13,50 per maand of moet ik een andere abonnement nemen

MVg

Wolkje
hallo

ik ben dus terug geweest naar belgacom center

en heb de simkaart van het abonnement terug gegeven

en ik hou wel de gratis zenders

Maar hoe kan ik meerder programma 's opnemen

voorlopig kan ik er maar een opnemen

grtz

wolkjem
Graag stel ik deze vraag aan Eva van Belgacom.
Ik zit net zoals Peter met dezelfde vraag.
Ik heb net naar de klantendienst gebeld en ook zij hebben mij dit gemeld.
Alleen moest ik dan een kopie van mijn factuur bij de aangetekende brief steken. (om mijn gelijk te bewijzen)
Het is wel heel dubbel want het staat idd in de factuur, maar als je dan in de kleine lettertjes leest, staat er toch dat je een kost moet betalen...

Nu, ik krijg mijn facturen nooit via de post. Ik krijg een smsje wanneer ik moet betalen en kan dus alleen maar een kopie zien van de factuur op internet.
Die tekst die Peter ook aanhaalt, staan niet op die online factuur.
Mijn vriend is ook bij Proximus, maar krijgt deze wel op papier. Bij hem staat dat er dus wel op.

Mag ik van zijn abonnementfactuur dan een kopie nemen om mijn abonnement op te zeggen?
Ik kan alles in de aangetekende brief zetten van mijn klantengegevens, maar om kosteloos op te zeggen, heb ik dan wel zijn papier nodig.

Kan u mij helpen?

Reageer