Opstarten duurt veel te lang.

  • 9 May 2011
  • 8 reacties
  • 3746 Bekeken

Gisteren heb ik wegens een lichte verandering van configuratie in onze tv-kast de stekker van de belgacom decoder uitgetrokken. Na het insteken van de decoder en het opstarten, kon ik wel tv kijken maar beschik ik niet meer over ander mogelijkheden (tv-gids, PVR, menu en zelfs info zijn onbeschikbaar). Als ik deze diensten probeer raad te plegen krijg ik steeds dezelfde boodschap: Even geduld aub, belgacom tv is nog aan het opstarten. Gisteren heb ik net voor het slapengaan nog eens gepowercycled (stekker uit - 1min wachten - stekker in), en nu krijg ik nog steeds dezelfde boodschap, na meer dan 16 uur! Kan iemand mij een oplossing aanreiken ivm deze veel te lange opstarttijd?

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Met de nieuwe interface kan je nà een paar minuten al TV kijken en zappen, de andere functies komen maar ter beschikking na nog eens 9 to 12 minuten. Je krijgt dan tijdens het kijken een verwittigingsscherm dat alle functies beschikbaar zijn. Uitzonderlijk kan het een half uur duren. een 5-tal seconden uittrekken is trouwens genoeg voor een heropstart.

Bij de oude interface duurde het altijd ca. 15 minuten eer je terug TV kon kijken.
No offence, maar dat geeft nog steeds geen verklaring, noch oplossing waarom het bij mij 16 uur duurt.
Reputatie 7
Badge +1
Dat is zeker niet normaal. Misschien moet je de modem eens terug heropstarten. Anders eens met de texhnische helpdesk bellen 0800 22700 tot 22.00 uur bereikbaar.
Decoder eens resetten. Stekker eruit en tijdens het opstarten op Power + Menu + OK drukken totdat FACr op het scherm komt.
Beste vixducis,

Zoals wouter al aangaf, kan een reset van de decoder helpen. De procedure die wouter beschrijft is geldig indien je over een decoder v3 of v3b beschikt. Indien je een decoder v4 hebt staan, moet je de knoppen Back + OK + Menu ingeduwd houden nadat je de decoder hebt heropgestart en dit tot je FACR op het display ziet verschijnen.

Met vriendelijke groeten,

Eva.
Heb deze aktie uitgevoerd en nu... niks meer !

Power led gaat na een tijdje branden, op het scherm zie je het welkomstscherm en dat is alles.....


Iemand enig idee ?

Mark



Iets te snel geroepen... is te zeggen, na meer dan 1 uur begint hij ineens terug te werken....

sry dat ik het moet zeggen maar bij Telenet heb je zulke fratsen niet voor en werkt het net iets sneller en stabieler. (gelukkig dat het in mijn internet abonnement zit anders zou ik er geen € extra aan willen betalen)

Mark
na een factory reset moet je soms drie kwartier tot een uur geduld hebben, op zo'n moment is dat wel scary, maar geduld is een schone deugd... een factory reset doen we gelukkig niet alle dagen

wat betreft het niet beschikbaar zijn van tv-gids, PVR, menu etc, dit komt op het forum af en toe voor... vreemd probleem dat wellicht te maken heeft omdat er geen connectie kan gemaakt worden met het service center

mvg
Ik probeerde vorige week ook nog eens een fact reset te doen op mijn V3, maar dat lukte maar niet. Heb zeker 3 uur geprobeerd. Telkens opnieuw stekker uittrekken, terug insteken en op de 3 knoppen drukken. Maar geen FACr op de display te zien. Dus na een 2-tal minuten opnieuw stekker uitrekken enz. Heb het na 3 uur opgegeven. Moest FACr hebben omdat de cursor verplaatsen in opnamemenu niet meer goed werkte. Telkens als ik naar "planning" wilde gaan sprong cursor op "manueel" en al ik terug naar boven wilde gaan sprong cursor weer 2 stappen naar "opnames". Ik heb ondervonden dat dan alleen een FACr helpt. 's Anderendaags merkte ik dat, ondanks dat de FACr niet gelukt was, de cursor toch terug braaf was en deed wat hij moest doen, namelijk maar 1 veld verder springen in de PVR menu. Nu heb ik gezien dat ik weer een reset moet doen, want af en toe, vooral tijdens een nPV opname, springt cursor weer 2 stappen ipv 1. Dat wordt weer een fijne avond om weer eens een FACr uit proberen te lokken.

Reageer