Beantwoord

opstart van pc verstoort wifi-signaal van b-box!

  • 17 February 2016
  • 6 reacties
  • 359 Bekeken

2 weken geleden werd een nieuwe b-box 3 geïnstalleerd (door een Proximus-technicus), wegens problemen met de ontvangst van Proximus-tv + internet. Er werden ook aanpassingen gedaan aan de staatkast. Sindsdien zijn de grootste problemen van de baan, maar het tv-signaal viel toch nog geregeld uit. De signaaloverdracht van de modem naar de decoder, die verliep via devolo's, werd daarom vervangen door wifi-bridge, in de hoop een meer stabiele verbinding tot stand te brengen. Dit werkt perfect zonder onderbreking.
Op de b-box zijn echter ook 2 pc's aangesloten via ethernet-kabel. Na het opstarten van één van deze pc's wordt het wifi-signaal zwaar verstoord, waardoor geen tv of audio-ontvangst meer mogelijk is zolang de betrokken pc actief blijft. De storing verdwijnt spontaan bij het uitzetten van deze pc. Het verschijnsel doet zich niet voor wanneer de pc geïsoleerd wordt opgestart en pas daarna wordt verbonden met de modem via de ethernet-kabel.
Noch de Proximus-helpdesk, noch mijn computer-leverancier weet raad. De pc werkt onder Windows 10. De ethernet-kabel werd reeds vernieuwd.
Heeft iemand een verklaring en liefst ook nog oplossing ? Het telkens onderbreken en opnieuw verbinden van de ethernet-bekabeling tussen pc en modem is niet erg handig.
icon

Beste antwoord door Elsa 23 February 2016, 19:55

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Janus ,

Ik stel voor dat je de b-box 3 eens reset, zie
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

Indien dit geen oplossing geeft kan je steeds ons je telefoonnr of klantennummer doorsturen naar Het Proximus Team, Zo kunnen we dit even voor je nakijken.
Reputatie 3
Badge +1
Janus

Gebruik jij een "static IP" op je PC? Zoja, kan dit wel eens de oorzaak zijn.

Anders kan je best eens contact opnemen op 0800 22 800. Dan kan een technicus het eens komen bekijken.

Met vriendelijke groeten
Techno Turlinckx
Reputatie 2
Badge
Als dit de reden is dan eens DHCP instellen, dan weet je het direct. Ik werk met mijn 3 pc's ook met static IP, dit geeft toch bij mij geen problemen
De IP-adressering gebeurt dynamisch (DHCP). Op aanraden van het Proximus Team heb ik inmiddels de modem softwarematig gereset, maar ook dat brengt geen soelaas. Ik hoop dat het Team nog andere oplossingen in zijn mouw heeft zitten ...

Dank voor de suggesties. Ik heb inmiddels begrepen dat dit een zeldzame bug moet zijn.
Reputatie 3
Badge +1
Dit is inderdaad zeer zeldzaam. Anders moet je jouw vaste lijnnummer of internet referentienummer in privé bericht sturen.
Dan zal ik al eens wat opzoekingen doen op je lijn
Janus,
Staat je PC dicht bij de bbox opgesteld misschien want moederborden van PC's werken in het gigahertz-spectrum die je wifi kan beinvloeden.

Reageer