Opnemen vanop afstand

  • 18 March 2011
  • 25 reacties
  • 4332 Bekeken

Beste,

Wanneer komt het opnemen vanop afstand nu eindelijk bij belgacom actief?

In de persboodschap zou dit vanaf 1 dec 2010 al beschikbaar zijn.


Stefaan

25 reacties

nog niet mogelijk...
verwachte datum?
vanaf 26 april

mvg,
deze dienst werd mooi op tijd geactiveerd, waarvoor dank.

ik heb het voor mij reeds geaktiveerd op e-services en we zullen het vanavond eens testen, staat de opname meteen ook op de server ipv op de harde schijf, en da's lekker meegenomen in mijn geval (hdd staat bomvol).

zonet via de skynet tv gids de opname ingesteld. en als ik m'n decoder aanzet staat bij gepland deze opname, ziet er dus goed uit

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Dit loopt dubbel met een ander item over hetzelfde. Na activering loopt het perfect van zenders die ook voor nPVR in aanmerking komen. Is ook op de server natuurlijk
ik ondervind een probleem met op afstand opnemen.

ik selecteer in de tv gids een opname van zender Eén HD, wil hij blijkbaar niet aanvaarden, maar neemt op van Eén (in SD dus).
dit was eerst niet het geval, nu lukt het blijkbaar niet meer om op die manier HD op te nemen? is dit voor iedereen zo????
HD opname op de server via decoder schijnt wel nog te werken

ik zou het persoonlijk ook wel handig vinden moest op de site in het opnameoverzicht de zender vermeld worden waarvan opgenomen wordt



mvg
ik heb opnemen op afstand via e service geactiveerd,staat dat actief is maar in de gids zie ik nergens waar ik kan klikken om dat program wat ik dan wil te programeren of werkt dat voor zender SYFY NL niet?


ik heb dit hieronder staan maar als ik dan via die link naar belgacom tv gids ga zie ik nergens waar ik van op afstand kan programmaren

De dienst opnemen van op afstand is geactiveerd voor uw Belgacom TV. U kunt uw opnames van op afstand beheren op http://www.skynet.be/diensten/tv-gids" target="_blank.
Reputatie 7
Badge +1
Het is nochtans simpel. Op het programma dat je wilt opnemen gaan staan met de cursor, dan verschijnt er een wit schermpje met blauwe letters waarin je de optie "programmeren vanop afstand" kunt aanklikken; op dezelfde manier kan je ze ongedaan maken. In het overzicht van de geplande opnames bestaat ook de mogelijkheid om deze planning terug te verwijderen. Deze opnames komen dus wél allemaal op de server (nPVR) en verschijnen simultaan in de planning van al de decoders die je hebt. Dus best niet van mekaar gaan wissen......
goeiemorgen Carmen, opnemen op afstand is voorlopig enkel mogelijk bij volgende zenders: Eén, Canvas/ketnet, VTM, 2BE, VT4, VijfTV, Vitaya, Cartoon Network NL, Eén HD, Canvas/ketnet HD, Canvas+, VTM HD, La Une, La Deux, RTL, Club RTL, TF1, France2, France3, AB3, La Une HD, La Deux HD, RTL HD, France2 HD, TF1 HD

deze zenders staan gemerkt met het volgende symbool in de tv gids:

dit gezegd zijnde, zou er iemand willen testen of HD opname nog werkt van op afstand? als ik er dus één instel neemt hij SD op ipv HD (zoals hierboven reeds beschreven) .......... thanks

mvg
Badge
Wel bij mij hetzelfde probleem, HD opnames vanop afstand werkt niet, maar het is wel opgenomen in SD.

Grtjs.
goeiemiddag computerken

dank voor de snelle reactie. dus het is blijkbaar een algemene bug, dan weet ik voorlopig genoeg. hopelijk leest Eva mee en kan ze er eens laten naar kijken.

mvg
Reputatie 7
Badge +1
xenne, heb het zoëven uitgetest met "de rode loper" op éénHD en hij neemt inderdaad één SD ....zal het ook nog eens met de decoder op 30d proberen...en neen, met de decoder neemt hij éénHD op....was nochtans niet zo voorheen.....en het zijn toch andere zendernummers ??
okay sinjoor71, zelfde bevindingen hier - ik vermoed een softwarebug, alleen raar dat ze x dagen na lancering opduikt :|

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Het kan ook niet aan beperkte lijncapaciteit liggen, want ik heb een 30Mbps profiel en zelfs maar één decoder + TVonPC .
aangezien de opnames op de server gedaan worden heeft de eigen lijncapaciteit geen enkel belang. da's net het voordeel van opnemen op de server, dat mensen met laag profiel toch opnames kunnen maken en tegelijk naar iets anders kijken.


misschien zit het probleem wel bij de servers van belgacom, die kraken misschien onder het succes, waardoor ze HD mogelijk op afstand uitgeschakeld hebben?

mvg
<quote="xenne">
die kraken misschien onder het succes
</quote>

lol !
Reputatie 7
Badge +1
Jaja....want HD vreet het dubbele van SD...maar ze hebben het een maand na begin van het systeem wel voor een aantal HD zender uitgebreid.....en dat wordt natuurlijk duchtig gebruikt; ikzelf bijna uitsluitend voor HD. Daar heb ik trouwens hoofdzakelijk digitale TV voor genomen destijds. Sedert het invoeren van nPVR neem nog amper iets op van de analoge kabel (die ik nog altijd heb maar nu enkel nog als uitwijkmogelijkheid bij pannes). Wél benadrukken, dat het vanop de decoder nog wel werkt om HD programma's probleemloos op de server op te nemen, alleen voorlopig niet vanop afstand.
tsja, ik neem ook alles op in HD, en sinds de mogelijkheid er is programmeer ik alles op afstand, omdat het dan op de server opgenomen wordt en geen ruimte op mijn harde schijf van m'n decoder inneemt. dus voor mij is dit een nogal vervelende bug. moet nu alles in SD bekijken, en dat doet pijn aan de ogen

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Als je dat binnen de paar dagen bekijkt en terug wist maakt dat toch niet zo uit dat het op je harde schijf staat ? Ik neem maar nPVR op als het samenvalt met een of meerdere simultane programma's, en bovendien zijn serie niet mogelijk.
Reputatie 6
Badge +3
Dag

Kan je die opname die je op afstand gepland hebt, bekijken op alle decoders? Of enkel maar op 1 decoder.

Groeten

familievandesype
geachte

opnames die op de server gedaan worden kan je steeds op alle decoders van je lijn bekijken, en opnames op afstand worden altijd op de server gedaan, bijgevolg kan je opnames op afstand op alle decoders bekijken

mvg
Reputatie 6
Badge +3
Dag Xenne

Bedankt, voor je antwoord.

Met vriendelijke groeten

familievandesype
geen probleem.

natuurlijk als je een HD opname op afstand maakt (wat momenteel trouwens niet mogelijk is), zal je die niet kunnen bekijken op een decoder die geen HD ondersteund, je ziet ze wel staan bij PVR, maar als je ze wil bekijken zal je een foutmelding krijgen "Hoge definitie wordt niet ondersteund" of iets dergelijks

mvg
beste

zonet de TV Overal release voor Android

vanaf heden is het ook mogelijk om via deze applicatie opnames in te stellen op afstand

deze applicatie zal ook uitkomen voor Apple, maar deze moeten nog even wachten op de validering

reeds getest en werkt prima

het enige jammere is dat de hd zenders niet in de tv gids staan, en dus niet opneembaar zijn op deze manier

mvg
Als ik via PC in de Belgacom TV Gids een programma selecteer, dan dien ik in mijn e-services in te loggen om de dienst te activeren. Dat doe ik. Op het einde krijg ik de boodschap: "De dienst opnemen van op afstand is geactiveerd voor uw Belgacom TV. U kunt uw opnames van op afstand beheren op Belgacom TV-gids."
Maar als ik daarna nogmaals hetzelfde probeer, dan dien ik weer te activeren en kom ik gewoon in hetzelfde scherm als voorheen. Infinite loop.

Nog iemand die dit probleem heeft?

Reageer