Opnemen serie en uitschakelen modem


Ik was gisteren een serie aan het opnemen en ben er met een paar minutern vertraging naar de opname beginnen kijken. Deze serie is ruim geprogrammeerd en hij was nog bezig met opnemen toen ik de opgenomen aflevering had bekeken. Aangezien de aflevering volledig was opgenomen en ik de gewoonte heb mijn modem uit te schakelen als ik ga slapen heb ik mijn modem uitgeschakeld. Maar toen ik deze aflevering vandaag nog eens wou bekijken was dit niet mogelijk. Vroeger was dit wel mogelijk. Nog maar eens een nadeel van de nieuwe software.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Da's flauwe kul Ivanhoe. Series worden altijd op je harde schijf opgenomen, want series kan je niet inplannen op het netwerk. Je modem heeft geen enkele invloed op wat op je harde schijf staat. Start je decoder nog eens op en kijk het nog eens na. Tenzij je die serie apart per aflevering op het netwerk opneemt. Maar zelfs dan blijven die op het netwerk beschikbaar tot je ze gewist hebt. Soms kan het wél dat ingeplande netwerkopnames niet direct in de planninglijst van je decoder verschijnen, eerst na een heropstart. Ik had het vandaag ook weer voor; maar na een heropstart wordt die weer zichtbaar. Dat is inderdaad nog een op te lossen "bug" van de nieuwe software.
Opnames op het netwerk hebben hier niets mee te maken. Het was zelfs van een zender die (nog) niet in aanmerking komt voor opnames via het netwerk. Nu (en vroeger ook) krijgt een opname die voortijdig onderbroken wordt een kruisje omdat de opname zogezegd mislukt is. Als je begint te kijken als er nog wordt opgenomen is de opname (nog) niet mislukt. Vroeger kon je dergelijke zogezegd mislukte opnames wel bekijken maar nu dus niet. Ik heb alles eens heropgestart (inclusief onderbreken stroom) en het enige verschil is dat er opnames bijkwamen die ik onlangs had gewist, maar ook met een kruisje en dus ook niet te bekijken.
heb je de modem uitgetrokken toen hij nog aan het opnemen was? dat zou evt. het probleem van de verdwenen opname kunnen verklaren...

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Kijk hier eens:

https:///posts/06bd6c4404

Ik heb dat vroeger ook eens gehad, nog met de oude interface, zeker 6 maanden geleden. Men raadde mij toen een factory reset van de decoder aan. Maar omdat ik er toen nog niet veel van kende, vreesde ik dat de harde schjijf hierbij geformateerd werd en heb ik dat niet gedaan. Ik heb hier op het forum op 6 maanden tijd héél veel bijgeleerd en weet nu dat de harde schijf niet geformateerd wordt bij een factory reset. Ik zou het dus overwegen, het kan nooit geen kwaad..
Ik heb een factoryreset gedaan en het heeft niets uitgehaald.
Het is jammer dat na de nieuwe upgrade geen serieopname nagenoeg niet mogelijk zijn, Familie en dergelijke programma's daargelaten.

Ik wens "In Europe" en Rail Away" op ned 2 op te nemen, doch deze programma's zijn geen series meer volgens Belgacom TV.
Klopt, zelfs Vitaya heeft zogezegd geen series. Nochtans is Vitaya een Belgische (vrouwen)zender. Nu moet ik elke dag mijn programma gaan opzoeken en programmeren. Veel werk, dat via serieopname zou kunnen verholpen worden.

Kan Vitaya ook series krijgen aub ?

Maar ik heb ook gemerkt dat sinds de nieuwe upgrade, series die herhaald worden, met alle uitzendingen van de herhalingen geprogrammeerd staan. Zie als voorbeeld "The invisible man" op SYFY. De uitzending van 8u wordt herhaald rond 12u en nog eens rond 1.30 's nachts. Ik moet dus elke dag eerst de geplande opnames wissen, want anders kan ik andere opnames niet uitvoeren.

Wat me dan ook weer opvalt is dat die gewiste plannings er 's anderendaags toch weer staan en andere programma's weggeduwd hebben, waardoor die weer als "zal niet opgenomen" staan. Eenvoudiger ? Niet voor mij hoor.
Ivanhoe,

Als ik je post goed begrijp, was je aan het kijken naar een opname die op die moment nog bezig was met opnemen.
En heb je door ingestelde marges deze opname onderbroken door de modem uit te trekken terwijl de opname nog bezig is.
Hoewel dit mogelijk in het verleden geen problemen gaf, zou ik u willen aanraden de opnames volledig te laten afronden voor de modem wordt uitgeschakeld.

Mvg,

Eva van Belgacom
Nog een verschil met vroeger is dat je de opties voor een serie niet meer kan aanpassen als er niet direct een opname is gepland en je geen opnames meer op je harde schijf hebt staan. Je kan een seriopname dus ook niet verwijderen.
Reputatie 7
Badge +1
Ik mis inderdaad ook de mogelijkheid om series te verwijderen als er voorlopig niks in de planning staat. Je kan die niet meer visualizeren. De opties aanpassen heeft m.i. geen zin omdat de toch standaard 5 voor en 20 na staan.

De update van de TV-gids in de loop van de namiddag kan inderdaad de planning terug beïnvloeden en soms staan er dan fouten in.

Reageer