Opnemen op harde schijf

  • 9 August 2011
  • 52 reacties
  • 3644 Bekeken


Toon eerste bericht

52 reacties

neem je op in SD of HD als je opneemt in HD dan is het normaal dat je de melding krijgt 30 dagen beschikbaar want je bandbreedte die je hebt is te klein voor HD op harde schijf op te nemen dus in dit geval alleen nPvr wat 30 dagen beschikbaar wilt zeggen.
Probeer in dit geval eens een SD programma op te nemen.

Ter info als je opneemt en tv kijkt beide in SD heb je ongeveer 7Mbps nodig en je hebt maar 9Mbps beschikbaar dus schiet er dan maar 2Mbps meer over om te surfen.
@ ricy ==== hij zit op adsl, er is dus geen sprake van HD

softwarematig zal de eerste opname altijd op harde schijf gedaan worden INDIEN mogelijk

een SD opnemen zou mogelijk moeten zijn, tenzij die andere decoder nog in het systeem zit natuurlijk

mvg
Welke zijn dan de SD programma's, hoe kan ik dit zien? ( kan ik niet gewoon alle posten opnemen in SD ?)

heb factory reset gedaan, is nog aan het laden.
xenne Ik heb mij mss met HD inderdaad verkeerd uitgedrukt want kijken op HD gaat niet bij ADSL maar kan hijn dan geen HD kanaal kiezen in HD om op te nemen ? bvb als hij naar de TV gids gaat en daar een bvb EEN-HD kiest om op te nemen of gaat dat dan niet bij ADSL2 ?
Ja amadeus ik wacht even het antwoord van xenne af want hij zegt dat er geen sprake is van HD- programma's bij vdsl !
In dit geval ben ik u natuurlijk blaasjes aan het wijs maken.

Wat wel zeker is dat je met ADSL2 niet naar HD programma's kunt kijken bvb EEN-HD maar wel naar EEN (dit is in SD)
volgens mij is hd niet actief op z'n decoder en kan hij het ook niet activeren, maw hij kan ze niet bekijken/opnemen en die komen ook niet voor in z'n tv gids

hd opnemen op de server heeft geen zin (je zou het misschien wel op afstand kunnen doen), want de bandbreedte is er toch niet om ze te bekijken en decoder zou melden dat hij het niet kan afspelen

mvg
Ok factory reset is gedaan

Mijn ondervindingen:

1) Ik wil bijvoorbeel een programma opnemen op canvas of vijf TV of...: ik krijg "bevestiging, uw opname is gepland EN ZAL 30 DAGEN BESCHIKBAAR ZIJN, wilt u de opties aanpassen, ja of nee".

2) Ik ga naar een post SyFy F (geen idee welke post dit is): ik krijg "bevestiging, uw opname is gepland wilt u de opties aanpassen, ja of nee".


Ok, heeft dit nu iets te maken met de soort zenden ( en kwaliteit) ik vind dit zeer vreemd dat ik niet gelijk welke post kan opnemen, ik probeer toch geen canavas HD op te nemen maar gewoon canvas enzo

Inderdaad amadeus je zal zoals xenne zegt geen HD programma's kunnen kiezen om op te nemen met je ADSL profiel (sorry om je op het verkeerde been gezet te hebben ik dacht dit wel kon)

zou het dan toch kunnen dat er twee decoders op je telefoonnummers geregistreerd staan bij bgc zoals xenne al aangehaald heeft. Heb je de decoder onlangs ingeruild ?
Ik snap dat ik geen HD posten kan bekijken (en dus ook niet kan opnemen op harfde schijf)


maar ik kan wel gewoon naar canvas, vijf tv, enzodoor kijken, maar ik kan deze niet opnemen op harde schijf, dat is toch niet logisch? Ik hoop dat dit een fout is ?


Vanaf ik kan bellen naar de technische dienst vraag ik als die oude decoder nog aangesloten is, en ik hoop dat het probleem daar dan aan ligt.
't zijn maar een bepaald aantal zenders die je op de server KAN opnemen, met name

  • Nederlandstalige zenders: één - Ketnet/Canvas - vtm - VT4 - VijfTV - 2BE - Vitaya - één HD - Ketnet/Canvas HD - VTM HD - Cartoon Network NL - één + - Ketnet/Canvas +
  • Franstalige zenders: La Une HD - La Deux HD - RTL-TVI HD - TF1 HD - France 2 HD - La Une - La Deux - RTL-TVI - Club RTL - Plug RTL - TF1 - France 2 - France 3 - AB3 - Cartoon Network FR
SyFy F is daar dus niet bij, dus deze neemt hij blijkbaar op de harde schijf

waarom hij een opname van Eén bv standaard op server wil opnemen begrijp ik ook niet

mvg
Dus ergens wil dit zeggen dat mijn harde schijf wel werkt, maar dat er ergens een instelling niet correct is.

Het is ook zo dat wanneer ik op de harde schijf SyFy F opneem dat ik geen andere zenders meer kan bekijken, dit was normaal dacht ik of toch niet?
Er zal zeker een tweede decoder geregistreerd staan eens bellen en vragen of dit niet het geval is.

Je moet inderdaad naar een SD programma kunnen tergelijkertijd kijken en er ene in PVR kunnen opnemen en zelf nog een ander in nPVR opnemen.
ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig ervaring heb met belgacom tv op adsl2....

als je dus aan het opnemen bent op de harde schijf verbruikt dat zo'n 3Mbps aan bandbreedte (op de server opnemen verbruikt 0Mbps aan bandbreedte, dit is het voordeel van opnemen op de server)

maar jij beschikt met adsl2 over 9Mbps, als we daar 3Mbps van aftrekken zou je denken dat er nog genoeg overschiet voor nog een andere zender te bekijken? maar hoe ze het juist regelen weet ik niet

maar wat ik wel weet is dat al deze fenomenen mogelijk zouden kunnen verklaard worden tgv dat de V3 decoder nog aan jou gelinkt is

mvg
Inderdaad ik heb ook totaal geen ervaring met ADSL maar zoals je zegt 2x SD is ongeveer 6 Mbps dan schiet er nog 9-6= 3 over om te surfen.
Amadeus een vraagje als je op kanaal 30 gaat wat zie je dan bij mij staat daar EEN-HD als aanduiding op het scherm.
Beste ricy

Neen ik krijg dit niet, heb dit kanaal niet.


Ok heb dan toch via omweg technische dienst kunnen bereiken, eerst veel gezever en ze hebben me dan toch uiteindelijk kunnen helpen. Alle denk ik toch, ik zal dit alles vandaag nog eens uittesten.


Toch wil ik nog even mijn ongenoeg uiten over belgacom. Ik vraag daarnet opnieuw aan een belgacom medewerker als mijn nummer al is geactiveerd omdat vanmorgen een medewerker van belgacom zei dat dit maar 1 uur ging duren en deze mij ging terugbellen. Mevrouw zegt vriendelijk aan mij, meneer 1 uur dat zal niet mogelijk zijn hoor, ik zou nog 1 a 2 dagen wachten, maar ik versta u ongenoegen want ik zie dat dit al lang had moeten gebeuren.

Ik heb al gemerkt dat iedere belgacommederwerker een andere uitleg heeft.


Alvast bedankt voor jullie hulp ricy en xenne !
Ok, het zal dan waarschijnlijk wel in orde komen en ik zou zeggen beter later dan nooit Knipogen.

In ieder geval heb ik toch ook weer iets bijgeleerd dat xenne gelijk heeft en dat er bij ADSL2 totaal geen sprake is van HD programma's.

mvg,
En nu gaat xenne zeker antwoorden ik heb altijd gelijk Tong uitsteken
dus ja ricy, ik heb altijd gelijk (niet meer vergeten Schamen)

en https:///posts/99d434b082/comments/people/949bcc573f, ik hoop dat het nu inderdaad in orde is .... uw eerste stapjes in de wereld van belgacom waren nogal een moeilijke bevalling

mvg

Heb momenteel nog 99% plaats dus ik heb iets kunnen opnemen op harde schijf van vtm :)


Idd, de eerste stappen waren niet plezant, en ik hoop dat alles nu eens inorde blijft, ik wacht nog mijn factuur af :p
weet je nu uiteindelijk wat het probleem was? zat die v3 decoder nog in het systeem, of????????????????

mvg
Nee normaal niet, deze was er al uit.
Mevrouw vroeg mijn serie nummer van mijn huidige decoder, en daarna lukte alles terug.
Misschien toch iets fout of niet goed geactiveerd vanuit belgacom?

PS: aangezien je voor digitale tv internet nodig hebt, gebruikt dit dan ook van mijn downloadvolume (50 Gb) ?

(ik zou kijken op e-service maar moet mij daar nog aanmelden)
Reputatie 7
Badge +1
Ik zal er ook nog even tussenkomen. Neen, TV komt via een aparte VLAN binnen, wat ook het geval was met het bijna begraven TVonPC. TV Overal is andere koek.

Is er eigenlijk al onderzocht of VDSL2 mogelijk is op je lijn ?? met de standaardtest hier:

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv

Bij mogelijkheid 2 TV's en HD zou VDSL2 kunnen, maar best nog eens checken met de technische dienst.

En ja, Xenne heeft (bijna) altijd gelijk (nobody is perfect ...). Maar Axs was mijn grote initiator in VDSL2 land..
Ja ik had dit vooraf al bekeken en dit was niet mogelijk. Heb nu nog eens gekeken en nog steeds niet mogelijk. Ik hoop natuurlijk dat er hier vdsl komt te liggen maarja :D
Beste amadeus 13691,

Om opnames op uw harde schijf uit te voeren dient u bij de keuze "verwijderen" de optie "nooit" te nemen i.p.v. "indien schijf vol".

De decoder kiest normaal zelf welke optie het beste is, zodat u van alle functionaliteiten kan genieten.

Met vriendelijke groeten,

Eva.

Reageer