Opnemen HD-kanaal en decoder afzetten

  • 5 October 2010
  • 3 reacties
  • 2321 Bekeken

Badge
Beste,

Als ik een opname heb lopen op een HD-kanaal(zoals VTM HD of Canvas HD) en ik ben naar een ander HD-zender aan het kijken terwijl die opname loopt en ik wil mijn decoder dan afzetten dan blijft het doorspelen. Het scherm blijft zwart, maar op de achtergrond hoor je nog altijd het geluid van de zender en ook op de decoder is het cijfertje van de zender te zien ipv 'rec'.

Als ik dan zap naar een gewoon kanaal, en dan afzet dan heeft hij dit probleem niet. Is dit een gekend probleem? is hiervoor een oplossing?

Groeten

3 reacties

Is een gekend probleem.
voorlopige oplossing : eerst naar een sd kanaal schakelen en dan de decoder uitzetten.
Mvg Jerom
Erger nog, de vorige keer met dit probleem toen ik de decoder terug aanzette en zapte, kreeg ik de foutmelding: kan niet zappen naar deze zender, neem contact op met Belgacom.

Ik heb dan maar gewacht tot de opname gedaan was en na een reboot van de decoder was alles terug o.k. Gelukkig was mijn opname ook volledig.

Groeten,

Kris.
Reputatie 7
Badge +1
Dat laatste probleem komt bij mij ook soms voor. Opnemen in HD, simultaan kijken naar HD, en dan proberen te zappen. Krijg dan soms zelfde bericht. Soms opte lossen door nogmaals via de TV-gids ter proberen, maar niet altijd.

Reageer