Hallo,
Ik ben nog een vrij nieuwe belgacomtv-gebruiker maar ik dacht toch dat je meerdere programma's (zelfs lokaal) kan opnemen en ondertussen nog tv kijken.
Ik heb net geprobeerd om iets van history channel op te nemen en ondertussen naar een andere zender te kijken. Wanneer ik weg wil zappen van history channel dan zegt hij dat ik dit niet kan doen zonder de opname te annuleren.
Nu is mijn vraag wat doe ik verkeerd?
Ik heb als proef ook geprobeerd om iets op te nemen van één en dan te zappen en dat doet hij wel maar het lijkt alsof hij dat standaard online saved. Je kan toch op zijn minst 1 opname lokaal saven en ondertussen nog zappen?
Ik heb vdsl2 signaal, kan 3 tvs aansluiten in gewone kwaliteit en 2 in hd. Ik heb 3 decoders aangesloten (gewoon) maar op het moment van proberen lag enkel die aan waar ik de opname wou op uitvoeren.
Weet er iemand wat het probleem is of wat ik verkeerd doe?
alvast bedankt!
Bladzijde 1 / 1
Probeer eens met je decoder te herstarten voor je begint met opnemen en kijken natuurlijk, anders wordt de opname onderbroken. History Channel behoort niet tpot de zenders die je op het netwerk kunt opnelmen (nPVR), zodat die dus naar de harde schijf gaat. Dat wil zeggen dat je tijdens het kijken naar een andere zender 2 streams gebruikt. Als je bv. van History Channel HD opneemt en tegelijk naar een (andere) HD zender wilt kijken, gebruik je dus 2 HD-streams. Maar met de aangepaste bitrate gebruikt men maar 6,5Mbps per HD-stream, dus dat zou geen probleem mogen geven als je 2 HD-decoders kunt aansluiten. Maar als je een 3e decoder hebt, moet je wél de HD-functie hierop desactiveren in de systeeminstellingen. Immers als je op 2 decoders tegelijk zowel kijkt naar een HD-zender en opneemt van een andere HD-zender, dus in principe van 4 verschillende zenders streams gebruikt, heb je 6,5 x 4 = 26Mbps aan de gang. Dan heb je met een 30Mbps profiel maar 4 Mbps over voor internet of nog één SD-stream voor de derde decoder. Maar het systeem probeert meestal wél om minstens 6Mbps voor internet over te houden, zodat je met 30Mbps maar 24Mbps voor TV hebt. Met 3 decoders kan je daarom best zoveel mogelijk HD-programma's op het netwerk zetten, omdat die opnames geen stream gebruiken (enkel tijdens het bekijken ervan). Maar van History en andere buitenlandse zender kan je niet in nPVR opnemen helaas.
Beste DTJeremy,
Je kan, ongeacht lijntype en profiel, maar één opname tegelijkertijd lokaal opslaan. Indien je op dat moment een tweede opname inplant, zal deze opname automatisch op het netwerk gebeuren (indien de zender nPVR-compatibel is). Ter info, een lijst van de nPVR-zenders vind je http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14556" target="_blank terug.
Als je decoder een opname doet op de harde schijf en je probeert te zappen naar een andere zender, kan je in bepaalde omstandigheden de melding op het scherm krijgen dat de opname zal worden gestopt. Dit is vooral afhankelijk van het profiel van de decoders op je lijn (HD actief?), zoals sinjoor je tracht te verduidelijken hierboven.
Met vriendelijke groeten,
Eva.
Je kan, ongeacht lijntype en profiel, maar één opname tegelijkertijd lokaal opslaan. Indien je op dat moment een tweede opname inplant, zal deze opname automatisch op het netwerk gebeuren (indien de zender nPVR-compatibel is). Ter info, een lijst van de nPVR-zenders vind je http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14556" target="_blank terug.
Als je decoder een opname doet op de harde schijf en je probeert te zappen naar een andere zender, kan je in bepaalde omstandigheden de melding op het scherm krijgen dat de opname zal worden gestopt. Dit is vooral afhankelijk van het profiel van de decoders op je lijn (HD actief?), zoals sinjoor je tracht te verduidelijken hierboven.
Met vriendelijke groeten,
Eva.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.