opnemen en pauzeren problemen

  • 10 January 2012
  • 11 reacties
  • 793 Bekeken

Hallo - ik ben een zeer tevreden belgacom klant, voor internet, telefoon en tv. Maar sinds 3 weken heb problemen met Belgacom tv: een programma op VTM kon ik niet pauzeren voor langer dan 2 minuten???? what's the point? En dan nu 3 keer na elkaar gebeurde het zelfde: een programme op bbc1 geprogrammeerd om op tenemen. Het programme was 1 1/2uur. Het heeft maar een uur opgenomen. Gisterenavond wou ik weer iets opnemen, het begon op te nemen en na 5 minuten stopte het. Ook kan ik enkel opnemen via de 'tv gids' en niet via mijn afstandsbediening met het 'record' knopje. Wat is er aan de hand?? Bedankt voor alle hulp, advies, info.

11 reacties

Badge
Beste,

Misschien eens de decoder een 20 tal seconden de stekker uittrekken en dat terug steken en opnieuw laten opstarten.

De afstandbediening eens de batterijen uithalen en terug plaatsen, Kan helpen. Dit misschien eens proberen?

Mvg,
Ander gewoon eens een factory reset van de decoder doen kan nooit kwaad dit af en toe eens te doen trouwens (lost veel problemen op)

zie hiervoor op mijn blog : http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec

(als link niet werkt kopier en plak hem in adres(url)-regel van je brouwser)


Bedankt voor de tips - stekker uittrekken en opnieuw starten maakt geen verschil. En de factory reset krijg ik niet gedaan vrees ik - ik heb 3x geprobeert maar ik kan geen drie knoppen continue ingedrukt houden voor langer dan een dikke 10 minuten. Is er ECHT geen andere manier om een decoder te 'restarten' zonder krampen in vingers te krijgen. Gisterenavond weer: geen enkele mogelijkheid om op te nemen.. Begin het echt wel beu te worden vrees ik :-(
beste

betreffende de factory reset

je moet de 3 knoppen lossen als de boodschap op het scherm van decoder verschijnt, dus deze 3 knoppen moet je niet gedurende 10 minuten ingedrukt houden

mvg
Dit stond op de technische pagina van de reactie van Ricy hierboven: "Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)"


Na 10minuten had ik nog altijd geen 'START DRa'... Die 'START DRa' is op geen enkel moment verschenen...?
Badge
Oei dat is eigenaardig?

Dan misschien toch eens bellen 080022700

Mvg,
Ja, een 4. Geen 'START DRa' en alleszins, 'FACr' kwam er na een dikke 10 minuten ook niet op en dan hebben mijn vingers het begeven... :-(
START DRa komt op het display van de decoder hé, niet op het tv scherm Knipogen

mvg
haha, ja ja, inderdaad, de decoder, inderdaad.

Alleen, er komt niks... na 10 minuten. zucht. Huilen
bel dan maar eens naar de 0800 22 700

mvg
een update: ik heb inderdaad naar 0800 22 700 gebeld. Er is wel degelijk een probleem met de decoder en ik moet hem gaan omwisselen. hopelijk is het dan beter met de nieuwe.

Alvast bedankt aan iedereen voor de tips, links en het advies!

Groetjes!

Reageer