Opnemen en ondertussen naar andere zender kijken lukt niet

  • 1 January 2016
  • 34 reacties
  • 982 Bekeken

Opnieuw kan ik naar geen andere zender kijken terwijl ik film wil opnemen. De opname wordt gestopt...
Van de 5 films die ik wou opnemen, nog maar 2 gelukt. 40% is gebuisd !
Lang leve de analoge TV en DVD waar je gewoon iets kon programmeren en je nadien kon bekijken.
Kan een proximus-medewerker eens reageren aub ? Zelfde probleem vorige week al op het forum gemeld, maar geen reactie. Decoder al opnieuw opgestart maar probleem blijft...
Als ik betaal voor een dienst wil ik dan ook dat dit naar behoren werkt. Ik vind dat ik ondertussen recht heb op compensatie... Gratis films aub !

34 reacties

Probleem dat regelmatig gemeld wordt
wat zeggen ze bij de helpdesk hierover 0800 22 800 (7/7 tot 22u) compensatie ?

Toch geef ik ter info de klassieke gekende procedure mee
Probeer het eens op de volgende manier:
- Spanning onderbreken van zowel Bbox modem en decoder
- modem na 20 seconden terug opzetten tot dsl lampje continu brandt en je terug kunt surfen.
- dan decoder opnieuw onder spanning zetten.
- als het nog niet lukt kan je de decoder nog een factory reset laten doen
NB: zie voor factory reset Decoder ?? Klik hier
- lukt het nog niet bellen naar 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
FYI:
Algemene procedure bij decoder problemen

Dan ook eens kijken of je de recentste software versie staan hebt die de minste bugs geeft: NTE........10.82
Kan je vinden als volgt
op afstandsbediening:
- druk menu
- druk 1x pijltje naar beneden en
- druk x aantal keren op pijltje naar rechts tot aan tandwiel symbool, dat staat voor INSTELLINGEN
- x aantal keren pijltje naar beneden drukken tot SYSTEEM
- x aantal keren pijltje naar beneden drukken tot SYSTEEMINFO
- daar software versie aflezen iets van NTE.........
Volgens de 'helpdesk' heeft dit niks met mijn decoder te maken, maar wel met te weinig bandbreedte. Dus probleem kan niet opgelost worden ?!?! Op mijn suggestie dat ik dan gedwongen zal worden om naar Telenet over te stappen, kreeg ik het antwoord dat ik dit gerust kon proberen... Dat zou wel dé oplossing kunnen zijn ?! Begrijpe wie kan!
Ik kon ook nog eens nazien of mijn decoder wel op dual stond, en niet op single, maar men wist mij NIET te vertellen hoe dit kon...
Kan iemand mij misschien helpen ?
Wat geeft de speedtest als resultaat => hier klikken
Uw internetabonnement Internet Overal Maxi
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 63,7 Mbps download - 5,6 Mbps upload
Min.: 28,1 Mbps download - 5,5 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 63,7 Mbps download - 5,6 Mbps upload
Min.: 28,1 Mbps download - 5,5 Mbps upload
Je downloadvolume is onbeperkt, ook in een Pack.

Deze informatie wordt u louter informatief aangeboden. Ze bevat geen enkele contractuele waarde.
De opgegeven snelheden hangen af van de afstand tussen het aansluitpunt bij u thuis en de telefooncentrale of de onderliggende DSL-technologie. Uw computerinstallatie, binnenbekabeling of wifi-gebruik beïnvloedt bovendien uw effectieve snelheidservaring.i
dan kan dit niet door beperking aan bandbreedte zijn. 'k zou morgen nog eens terug opbellen da heb je een andere operator aan de lijn en eens horen of die het zelfde weet te vertellen.
Reputatie 7
Badge +3
Sigrid, staat uw HD actief ? Ik heb destijds ondervonden dat je beter de HD afzet, je kan dan wel geen zenders in HD bekijken, maar je kan dan wel meer opnemen. Een HD (High Definitin) zender neemt 9 Mb in beslag, een SD (standaard uitzending) neemt maar 4 Mb in beslag. Als je dus naar een HD uitzending kijkt en ook een HD uitzending opneemt, neem je al 18 Mb in beslag van je bandbreedte. Ik neem veel op en ik heb gewoon die HD uitgezet. Dat kan je afzetten i de "instellingen".
Als je maar één decoder hebt speelt het geen rol of je op SD of HD staat
zelfs als je 3 decoders hebt mogen ze alle drie op HD staan met de lijnsnelheid die je opgegeven hebt,
maar dan kan je alleen in SD opnemen op je harde schijf van de eerste decoder
en in nPVR kan je dan zelf nog op alle drie decoders opnemen
Sigrid, staat uw HD actief ? Ik heb destijds ondervonden dat je beter de HD afzet, je kan dan wel geen zenders in HD bekijken, maar je kan dan wel meer opnemen. Een HD (High Definitin) zender neemt 9 Mb in beslag, een SD (standaard uitzending) neemt maar 4 Mb in beslag. Als je dus naar een HD uitzending kijkt en ook een HD uitzending opneemt, neem je al 18 Mb in beslag van je bandbreedte. Ik neem veel op en ik heb gewoon die HD uitgezet. Dat kan je afzetten i de "instellingen".

Heb ik nu gedaan, maar probleem is niet opgelost !
[quote=sigrid1909]Sigrid, staat uw HD actief ? Ik heb destijds ondervonden dat je beter de HD afzet, je kan dan wel geen zenders in HD bekijken, maar je kan dan wel meer opnemen. Een HD (High Definitin) zender neemt 9 Mb in beslag, een SD (standaard uitzending) neemt maar 4 Mb in beslag. Als je dus naar een HD uitzending kijkt en ook een HD uitzending opneemt, neem je al 18 Mb in beslag van je bandbreedte. Ik neem veel op en ik heb gewoon die HD uitgezet. Dat kan je afzetten i de "instellingen".
Ik probeer straks nog eens de andere test... alvast een dikke merci om mij te willen helpen !
dan kan dit niet door beperking aan bandbreedte zijn. 'k zou morgen nog eens terug opbellen da heb je een andere operator aan de lijn en eens horen of die het zelfde weet te vertellen.ik had ook al gedacht om eens opnieuw naar de helpdesk te bellen ! de persoon aan de lijn was wel heel vriendelijk, maar kende er écht niks van... hij raadde zelfs aan om over te stappen naar Telenet...hmhm
Sigrid,
Doe eens een speedtest op http://speedtest.net en liefst als je verbonden bent met utp kabel dus niet via wifi als het kan
Hoeveel decoders heb je eigenlijk en heb je onlangs decoders omgeruild
Sigrid, doe eens een speedtest op http://speedtest.net en liefst als je verbonden bent met utp kabel dus niet via wifi als het kan
Als je maar één decoder hebt speelt het geen rol of je op SD of HD staat zelf als je 3 decoders hebt mogen ze alle drie op HD staan met de lijnsnelheid die je opgegeven hebt, maar dan kan je alleen in SD opnemen op je harde schijf van de eerste decoder en in nPVR kan je dan zelf nog op alle drie decoders opnemen
Hoeveel decoders heb je eigenlijk en heb je onlangs decoders omgeruild
Ik heb maar 1 decoder, die gloednieuw is ! Momenteel heb ik hier enkel wifi in huis; zou de test dan ook lukken ?
Sigrid, doe eens een speedtest op http://speedtest.net en liefst als je verbonden bent met utp kabel dus niet via wifi als het kan
Als je maar één decoder hebt speelt het geen rol of je op SD of HD staat zelf als je 3 decoders hebt mogen ze alle drie op HD staan met de lijnsnelheid die je opgegeven hebt, maar dan kan je alleen in SD opnemen op je harde schijf van de eerste decoder en in nPVR kan je dan zelf nog op alle drie decoders opnemen
Hoeveel decoders heb je eigenlijk en heb je onlangs decoders omgeruild
ik denk dat je volgende gegevens nodig hebt...: download 55,06 Mbps; upload 6,82 Mbps - wel via wifi de test gedaan !
Ik ben een leek... zegt jou dit wat :?
Sigrid,
Doe eens een speedtest op http://speedtest.net en liefst als je verbonden bent met utp kabel dus niet via wifi als het kan
Hoeveel decoders heb je eigenlijk en heb je onlangs decoders omgeruild
1 gloednieuwe
probeer het eens we zien wel aan het resultaat of er iets kan afgeleid worden, volgens mij heb je gewoon met de gekende bugs af te rekenen, die er zoveel meemaken, sinds de nieuwe interface.
probeer het eens we zien wel aan het resultaat of er iets kan afgeleid worden, volgens mij heb je gewoon met de gekende bugs af te rekenen, die er zoveel meemaken, sinds de nieuwe interface.zie post hierboven...
download 55,06 Mbps; upload 6,82 Mbps. dit is je speedtest dus, en dit wijst erop dat het niet aan de bandbreedte ligt maar aan bugs, ik zou morgen eens terugbellen want die bugs zijn zeker gekend.
Er is een bugfix voorzien Q1 2016 hopelijk gaat dit veel problemen oplossen.
Als je de klassieke procedure gevolgd hebt
hier => https://nl.forum.proximus.be/tv-installatie-configuratie-7/opnemen-ondertussen-naar-andere-zender-kijken-lukt-niet-33411?postid=535981
kan je zeker zelf niks meer ondernemen en moet de oplossing van Proximus komen.
download 55,06 Mbps; upload 6,82 Mbps. dit is je speedtest dus, en dit wijst erop dat het niet aan de bandbreedte ligt maar aan bugs, ik zou morgen eens terugbellen want die bugs zijn zeker gekend.
Er is een bugfix voorzien Q1 2016 hopelijk gaat dit veel problemen oplossen.
doe ik ! Ben al blij dat ik zal kunnen zeggen dat het NIET aan de bandbreedte ligt ! Bedankt voor allle moeite, jij kent er duidelijk veel meer van dan de man van de helpdesk !!
Als je de klassieke procedure gevolgd hebt
hier => https://nl.forum.proximus.be/tv-installatie-configuratie-7/opnemen-ondertussen-naar-andere-zender-kijken-lukt-niet-33411?postid=535981
kan je zeker zelf niks meer ondernemen en moet de oplossing van Proximus komen.
heb ik gedaan ! En ook meest recente update !
Reputatie 7
Badge +3
Je kan nu nog bellen tot 22U, Sigrid. Meestal zijn de geroutineerden 's avonds aan de slag, is mijn persoonlijke ervaring. Is ook logisch, een nieuwe gaan ze niet 's avonds op de helpdesk zetten, als hij geen support kan krijgen.
Reputatie 7
Badge +1
Elsa schreef: ¨ Er is een bugfix voorzien Q1 2016 hopelijk gaat dit veel problemen oplossen.
Hopelijk komt die er niet einde 1e kwartaal 2016!
Dat al ten eerste Sinjoor, en dan nog ten tweede moeten we afwachten in hoeverre alle problemen zullen opgelost zijn, maar dat zal dan wel al gouw blijken zeker !
Ondertussen vanavond al 3x naar de helpdesk gebeld (steeds vriendelijke kerels trouwens !). Sinds deze morgen is de bug blijkbaar gekend bij Proximus, en is men hard aan het werken om op te lossen ;-)

De eerste keer diende ik mijn decoder te resetten. Er zou dan een oudere versie van de software geïnstalleerd worden (met andere maar minder erge bugs) ... niet gelukt
De tweede keer diende ik zowel mijn modem al decoder te resetten. In eerste instantie dacht ik dat het probleem opgelost was, maar dit bleek niet het geval...
De derde persoon wist mij te vertellen dat de technici overuren aan het kloppen zijn om deze nacht een update te kunnen lanceren zodat de bug verholpen wordt. Blijkbaar zou de bug erin bestaan dat - voor wat ik er van verstaan heb - de software de decoder wil laten opnemen op de harde schijf, maar de nieuwste decoders hebben geen harde schijf...

En nu maar duimen dat het 'derde keer goede keer' is !!! Benieuwd wat het morgen zal geven... Ik denk dat al alles misgelopen is met mijn Proximus TV wat er kon mislopen: moeten bellen om TV replay te activeren, willen opnemen en geen reactie op mijn 'commando', opgenomen film verdwenen, programma pauzeren en dan niet verder kunnen kijken, maar vooral: niet naar een andere zender kunnen kijken als ik iets opneem... Digitale TV een vooruitgang tov analoge ... pfff ... ??
Hopelijk lost de komende bug-fix al deze problemen met opnames eens en voor altijd definitief op.
De software van de V5 is wel nog meer buggy dan de V5-compact!

Reageer