Beantwoord

Opnemen en kijken tegelijkertijd

  • 17 February 2016
  • 15 reacties
  • 677 Bekeken

Hoi,

Sinds enige tijd kan ik niet meer opnemen en een ander programma bekijken tegelijkertijd.
Er wordt steeds gezegd dat veranderen van kanaal de opname zal stoppen of dat ik naar het kanaal van de opname moet switchen.

Vroeger was dit mogelijk zonder enig probleem.

Wat is hier veranderd? Hoe kan ik dit oplossen?

Thx
icon

Beste antwoord door ThomasP 17 February 2016, 20:05

Bekijk origineel

15 reacties

Heb je onlangs een decoder omgeruild, in dit geval bel naar helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u) en vraag dat ze je oude decoder binnengeleverde decoder van de lijn halen, je kan best het MAC adres dat je vind op een sticker van je huidige decoder noteren indien ze die vragen.
Neen, er is helemaal niets veranderd.
Heb dat een paar weken geleden ineens opgemerkt.
oplossing ligt bij Elsa basstive bellen naar PX ze moeten daar iets doen en je probleem is opgelost, laat ons iets weten als alles ok is

grtt
@basstivi

Je kan nog zelf proberen om je decoder te rebooten door hem 5 seconden volledig spanningsloos te zetten of eventueel een Factory reset te doen,
maar als dit niet helpt kan je best naar de helpdesk bellen 0800 22 800 want het zou kunnen dat je op een repair profiel gevallen bent en dat kunnen ze daar vaststellen.
Nb: voor factory reset surf naar -> klik hier
Rebooten is al gebeurd, geen verandering.
Zal vanavond eens zo factory reset doen.
Reputatie 7
Badge +6
Om dit verder na te kijken heb ik enkele van je gegevens nodig. Kan je ons je telefoonnr of klantennr doorsturen naar Het Proximus Team? Zo kunnen we dit even voor je nakijken.
Klantennr. is zoëven doorgestuurd.

Alvast bedankt voor de moeite.
Reputatie 7
Badge +6

...
De bandbreedte van de lijn was verlaagd door het systeem omwille van een instabiliteit. Ik heb de bandbreedte terug verhoogd naar de normale snelheid. Ik zie echter dat je nog gebruik maakt van een bbox2. Ik raad aan dat we deze omruilen door een nieuwe bbox3. Hierdoor heb je dmv de nieuwe technologie (vectoring) nog meer bandbreedte ter beschikking en krijg je automatisch ook een stabiele lijn. Om een nieuwe bbox3 te verkrijgen kan je best naar een Proximus center gaan met je oude bbox2 + voedingskabel. Bij het binnen leveren ontvang je een nieuwe bbox3.
...
quote ThomasP:
Hierdoor heb je d.m.v. de nieuwe technologie (vectoring) nog meer bandbreedte ter beschikking
/quote
Wordt er door PX ook al meer TV bandbreedte toegekend ten gevolge van de grotere vectoring bandbreedte?
Zelfde probleem bij 089.86.81.84. We hebben ons vorige week wel een tweede decoder aangeschaft. Kan je dit ook eens nakijken. Dank bij voorbaat.
Je kan het eventueel zelf doen:
Uw oude decoder deactiveren is eenvoudig: bel naar het gratis nummer 0800 99 696 en volg de instructies.
Aangezien u via de stemcomputer onder meer zal worden gevraagd om uw lijn- en klantnummer in te geven,
houdt u best een recente factuur bij de hand (waar vindt u uw klantnummer?).
Reputatie 7
Badge +6
@Elsa
Jou ontglipt ook niets hé.
Maar klopt, doordat met vectoring een hogere gegarandeerde snelheid kan gegeven worden worden ook het aantal streams mee verhoogd. Dit gaat voornamelijk een impact hebben op klanten met meer dan 2 decoders.

Zelfde probleem bij 089.86.81.84. We hebben ons vorige week wel een tweede decoder aangeschaft. Kan je dit ook eens nakijken. Dank bij voorbaat.
Ik zie dat je momenteel nog bent aangesloten op een ADSL technologie. Dit heeft een impact op onder andere je Proximus TV.
VDSL2 is echter beschikbaar dus ik stel voor dat we je omschakelen naar de nieuwe VDSL2 technologie. Hiervoor is wel een technicus ter plaatsen nodig.
Ik contacteer je even per privé bericht voor de verdere afhandeling.
Je kan het eventueel zelf doen:
Uw oude decoder deactiveren is eenvoudig: bel naar het gratis nummer 0800 99 696 en volg de instructies.
Aangezien u via de stemcomputer onder meer zal worden gevraagd om uw lijn- en klantnummer in te geven,
houdt u best een recente factuur bij de hand (waar vindt u uw klantnummer?).

Sorry Elsa, maar ik heb geen decoder ingeleverd maar een tweede aangeschaft voor een tweede tv, toch bedankt.
Inderdaad Johnny, ik had het verkeerd geïnterpreteerd maar nu zie ik aan de uitleg van ThomasP waar het ADSL schoentje wringt 😉 Gelukkig kan je overschakelen op VDSL2, als je wilt weten welke VDSL2 snelheid er voor u voorhanden is kan je dit eens nakijken wat resultaat je krijgt -> Klik Hier
Bedankt Thomas en Elsa voor de snelle oplossing van mijn probleem en gratis op de koop toe. Waar zo'n forum al goed voor is. 🙂

Reageer