opnemen 30 dagen

  • 10 April 2011
  • 11 reacties
  • 2038 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Sinds de nieuwe interface bij mij is geïnstalleerd, heb ik regelmatig problemen bij het bekijken van '30-dagen-opnames'. Sommige opnames die nog vele dagen beschikbaar zijn, kunnen nl. niet meer afgespeeld worden, andere dan weer wel. Het rare is, dat de opnames wel gelukt zijn (en soms reeds gedeeltelijk bekeken zijn), maar blijkbaar niet langer beschikbaar zijn (en er staat geen kruis bij). Nochtans zijn de 30 dagen nog niet verlopen. Ik krijg dan steeds de melding: opname tijdelijk niet beschikbaar... Ik heb hiervoor naar de technische dienst gebeld (0800/22700) en daar hebben ze mijn decoder volledig gereset. Dit was een oplossing voor sommige opnames, maar niet voor allemaal. Bovendien wist de vriendelijke operator te vertellen, dat dit een gekende 'bug' was in de nieuwe interface en dat eraan gewerkt werd (oplossing in de nieuwe update?). Conclusie: 30 dagen-opnames zijn dus verre van betrouwbaar... en wat mij betreft (voorlopig) zo veel mogelijk te vermijden... Ook heb ik reeds verschillende keren vastgesteld, dat geplande opnames via de tv-gids (er staat een cirkeltje), nadien niet terug te vinden zijn in de lijst van de nog uit te voeren opnames. Wie heeft nog dergelijke ervaringen?

11 reacties

Badge
Ook heb ik reeds verschillende keren vastgesteld, dat geplande opnames via de tv-gids (er staat een cirkeltje), nadien niet terug te vinden zijn in de lijst van de nog uit te voeren opnames. Wie heeft nog dergelijke ervaringen?

Wel ja,ik heb dat enkele dagen geleden ook reeds gemeld.Maar als ge de opname nog dezelfde dag wilt bekijken lukt dat wel,maar u moet het progr. aanklikken in de TV gids,en dan vragen ze "Kijken of verwijderen".In alle geval wreed ambetant !!
Ik heb dat ook een cirkel in de tvgids en niet terug te vinden in de planning. En je kan dat niet opnieuw ingeven via de gids. Je kan alleen kiezen tussen herinnering en samenvatting. Ik heb al eens herstart maar haalt niets uit.

@computerken : is opname dan ook niet te zien in "mijn opnames" als ze gestopt is?
Badge
Dat systheem van die opname klopt op niets want als je wil kan je gewoon die opname soms in die pvr verweideren en zie je die nog staan in je gids.Trouwens ik heb nog nergens het woord nooit of onbeperkt zien staan zoals weergegeven op pagina 31 in het boekje.
Reputatie 7
Badge +1
Serieuze "bug" zo te zien....bij de oude interface had ik vandaag ook weer een kruis staan bij een planning....(was serieopname op HDD die dubbel geprogrammeerd stond waarvan één met een kruis). Bij verwijderen van die met een kruis was de andere mee weg. Heb serie verwijderd en programma opnieuw ingegeven als éénmalige opname, omdat het toch de laatste aflevering was (de Ronde). Nog serieus wat werk aan de winkel denk ik om het systeem betrouwbaar re maken..
Reputatie 6
Badge +3
Jowantje schreef: Ook heb ik reeds verschillende keren vastgesteld, dat geplande opnames via de tv-gids (er staat een cirkeltje), nadien niet terug te vinden zijn in de lijst van de nog uit te voeren opnames. Wie heeft nog dergelijke ervaringen?

Inderdaad, dat heb ik ook vastgesteld, na reset van decoder verschijnen dan plots wél in PVR geplande opnames MAAAAAR soms verdwijnen die dan later toch weer opnieuw uit de lijst van geplande opnames.

Zeer zeker een flinke bug ...

Eén ding is goed aan de nieuwe software: sneller televisie bij reset. ... de rest is een nutteloze investering geweest door belgacom....
Ja, hoe doe je dat tegenwoordig, opnemen vian nPVR ???, ik zal er wel ergens overheen lezen.

Vandaag bekeek ik een nPVR opname, en tijdens het bekijken hoorde ik regelmatig iets klikken ( decoder ?) en haperde de weergave, of kreeg ik zelfs een stilstaand beeld. ( toch vreemd want die opname is toch niet op de decoder gebeurd, maar bij de server in Brussel ?)

Heb de opname maar direct verwijderd.

Wat ik ook mis, is het volgende; vroeger als ik een opname niet volledig kon uitkijken, kreeg ik later als ik die opnieuw wilde bekijken, de mogelijkheid om te "hervatten" of te "herstarten"; deze optie kan ik ook niet meer vinden.

Vroeger als je bij "TV guide" van een bepaalde zender de gehele dagprogrammering wilde zien, dan kreeg je die door op de rode toets te drukken; ook deze optie is helaas verdwenen.

Toch wel spijtig te moet zeggen, dat ik de update tot nu toe niet zo bijzonder kan waarderen.
Reputatie 7
Badge +1
Ja, er zijn duidelijk 2 kampen. Sommigen vinden het een grote verbetering, die vlgs. mij grotendeels cosmetisch is (uitzicht) op de verbeterde snelheid na, sommigen missen een hoop handige tools die verdwenen zijn.
Badge
sinjoor71 mijn mening ken je voor de rest ga ik nog niets zeggen.Het zal nu toch niet zo lang meer duren voor jouw eer die software er is en dan kan je zelf zien wat je er van vind.
Badge
Die probleemopnames, gaat dat over HD uitzendingen of ook over de gewone?

Ik heb er namelijk geen problemen mee. Mijn opnames lopen tegenwoordig goed in de nieuwe interface. (hout vasthouden)

Misschien omdat ik geen HD-TV heb? Zou dat het verschil kunnen maken?
Reputatie 2
Badge
Het betreft inderdaad HD-opnames (allemaal 30 dagen). Ze zijn weldegelijk gelukt (geen kruis) en terug te vinden in de lijst van de opnames, maar kunnen vaak niet meer (her)bekeken worden (nochtans nog vele dagen beschikbaar). Er komt steeds een melding: opname tijdelijk niet beschikbaar... Waar is dan de betrouwbaarheid van het systeem 30 dagen?
Reputatie 7
Badge +1
Heb dat probleem nog niet gehad, wel eens tijdelijk, maar die opname was dan later toch nog te bekijken. Soms kan je na een paar dagen wél terug kijken maar kan maar aan 4x vooruitgespoed worden, daarna gaat het dan soms weer wel. Maar meestal zijn de 30d opnames in HD van goede kwaliteit. Alleen doorspoelen hapert soms (bevroren beeld tijdens spoelen). Maar na een paar keer op de pauze en de playknop te duwen loopt dat meestal wel terug door.

Reageer