Opnemen

  • 14 December 2010
  • 6 reacties
  • 1020 Bekeken

Wanneer ik een programma aanstip om op te nemen stel ik vast dat in het programma opnames dit niet met een R maar met een kruisje wordt aangeduid en dat het uiteraard niet wordt opgenomen. Vroeger opgenomen programma's kan ik ook niet meer wissen. Ik heb reeds tweemaal ( zonder resultaat ) mijn decoder heropgestart.

Kan iemand mij raad geven? Alvast bedankt bij voorbaat

6 reacties

Bij mij komt er een krijsje als de router is uigeschakeld tijdens het opnemen

Hier het geval?
Ik kan in geen enkel geval opnemen of wissen
Badge
U raad geven , de nest buiten smijten en een andere provider zoeken Verstomd
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb dat ook eens voorgehad. Maar toen stonden al mijn oudere opnames (+ 4 maanden) met een kruisje en kon ik die niet meer bekijken, enkel wissen. men raadde mij toen een complete reset aan van de decoder, maar heb dat toen niet gedaan omdat er nog redelijk veel recentere (jonger dan 4 maanden) opnames op stonden, die ik dan ook vreesde te verliezen. Ik heb hier al wel eens gelezen dat bij een complete reset van de decoder de opnames NIET verloren zouden gaan.

Als je niet weet hoe, hierna de stappen (toch bij een Scientifid Atlanta HD-decoder); stond zo in een mail van de helpdesk

stap 1:

Reboot de decoder door de stroomkabel uit te trekken en 10 seconden later terug in te steken:

stap 2:

tijdens het starten tussen P1:00 en P2:00 tegelijk volgende toetsen gedurende 10 seconden indrukken: POWER-MENU-OK.

indien de overgang van P1:00 naar P2:00 véél langer duurt dan normaal, is er een connectiviteitsprobleem en dient de synchro, bekabeling of werking draadloze toestellen gecheckt te worden.

Indien het een oudere versie van de Scientific Atlanta betreft; ga je best over tot een swap van de decoder, indien U geen andere mogeljkheid ziet. Bij de oorspronkelijke commercialisatie zijn er enkele toestellen in omloop geraakt met componentuitgang en zonder HD op het frontpaneel.
Nogmaals: een reset van uw decoder wist de opnames NIET.

Als een reset van de decoder uw probleem niet oplost, bel dan naar 0800 22 700 (eventueel voor een omruiling).

En Sardonis, ik zou zeggen, geef het goede voorbeeld!
Reputatie 7
Badge +1
Dat die opnames NIET gewist worden, had men mij al bevestigd, m.a.w. dat de harde schijf dan niet geformatteerd wordt, is nu wél duidelijk. Afgesloten

Reageer