opnametijden vóór opname

  • 10 February 2011
  • 2 reacties
  • 919 Bekeken

Gisteravond had ik De laatste show op Eén opgenomen. Ik heb de opnametijd op 5 minuten voordien ingesteld en toen ik daarnet de opname wilde bekijken, moest ik vaststellen dat het programma al bezig was toen hij is beginnen opnemen. Ik heb een heel deel van het begin niet!

Vroeger was het beter dat je vanaf 10 minuten voordien kon opnemen, dan wist je ten minste zeker dat je het begin van het programma had!

bij de opname van Ella gisteravond was het juist hetzelfde, daar heb ik ook het begin niet van

2 reacties

Beste Annelies B.

Ik en ik vermoed nog vele anderen zijn het hier helemaal mee eens. Ik vermoed/ het zou kunnen dat ze het fel overroepen " less = more " Principe willen gebruiken. Door van iedere opname 5 minuten af te snoepen kunnen ze blijkbaar meer storage (server) aka ruimte op hun server vrijmaken om zo de '2' extra opnames te verzekeren ?

In elk geval een verklaring van Eva of andere BGC zou mooi zijn :)

We wachten af. In de meantime kunnen we mischien ook een Facebook group aanmaken 'geefonze5minuten-terug' 😛
Reputatie 7
Badge +1
Ja dat was hier wél de schuld van de VRT. Ze waren met "ook getest op mensen" 9 minuten vroeger klaar (was met Kobe Ilse, want Marcel Van Thilt was ziek). Daardoor begon "tourrnée générale" ook 9 minuten vroeger, en dus ook de laatste show.....ik had gelukkig alle drie achter mekaar opgenomen, zodat ik nà wat doorspoelen het begin (de eerste 9 minuten) van het volgende nog kon zien. Heb afgeleerd van nà het bekijken van de eerste opname die onmiddellijk te wissen voordat ik eerst gecheckt heb of bij het volgende programma het begin er wel opstaat. Is natuurlijk maar van toepassing als je het vorige en volgende programma ook opneemt....ik had hier dus geluk...

Maar meestal beginnen ze telaat, zelden te vroeg...handmatige programmatie is hier ook een oplossing natuurlijk, daar kun je zoveel voor en na instellen als je zelf wilt. en PDC zou nog beter zijn natuurlijk, maar daar is bij digitale TV geen sprake van.....wat ik onbegrijpelijik vind !

En nog zoiets, "de laatste show" wordt blijkbaar NIET als serie beschouwd want moet dag na dag terug ingevoerd worden. Belachelijk gewoon ! de voorganger "de allerslimste mens" kon je wél als serie ingeven. Reyers laat zelfs.

Reageer