Opnames verdwijnen ongevraagd van decoder

  • 7 November 2015
  • 18 reacties
  • 2303 Bekeken

Omdat ik nog maar 7% ruimte had op de decoder wou ik een aantal oudere opnames verwijderen. Toen ik één (1) oude opname gewist had, bleken er tot mijn grote verbazing en ontsteltenis ineens meer dan zestig (60+) opnames verdwenen te zijn! Hoe is dit in godsnaam mogelijk? Kunnen die nog ergens terug opgevist worden? Dank bij voorbaat indien positief antwoord. Indien negatief: foei Proximus voor jullie sjoemelsoftware!

18 reacties

Reputatie 1
Hoi,


Je bent niet alleen... Enkele weken geleden zijn er ook bij mij problemen opgedoken:we kunnen geen opnames meer programmeren via de website of de app + we kunnen plots maar 1 opname programmeren op de decoder, 2 opnames die iets overlappen lukt niet meer + een hele boel bestaande opnames verdwenen. (Vroeger konden we meerdere opnames programmeren via het web en zeker nog 2 via de decoder zelf, dat lukte allemaal).


Heb vorig WE met eerste lijn support gemaild en heel wat info doorgestuurd. Die mensen waren zeer behulpzaam en snel om te reageren, zeker als je weet dat het WE was. Daarna is alles doorgestuurd naar tweede lijn ... en sindsdien geen nieuws meer.


We wachten af ...
Eigenlijk wel straf dat uitgerekend vanaf nu de opnames, zelf series en buitenlandse zenders, op de server kunnen dat je dan bij overlapping problemen krijgt, er moet inderdaad nog overal aan gesleuteld worden.


Waarschijnlijk krijg je ze na een reboot van de decoder ook niet meer terug?

wat vroeger dikwijls wel nog kon lukken of bij een factory reset van de decoder,

dan kwamen zelf de opnames die je gewist had terug in de lijst te staan.
Heb daarvoor ook klacht ingediend bij PX omdat ik het kotsbeu was om mijn opgenomen programma's niet te zien in de lijst en dat ik dagelijks bijna mijn box van stroom moet halen om ze te zien. Wat nu niet het geval is zijn spoorloos verdwenen mijn opnames. Snap dat nieuwe software fouten en bugs geeft maar in godsnaam dit loop nu al 18 maanden en het is nog altijd niet opgelost. Weten PX niet snel is maar dit loopt de spuitgaten uit.


Heb via mijn klacht kredietnota gekregen van 30 euro ( dus raad iedereen aan om ook klacht in te dienen) maar ben niets met een kredietnota als je de geplante opnames niet kan terug opvragen. Heb nu reeksen die ik al 2 weken mis blijf die maar volgen als je niet weet dat er intussen gebeurd in die reeks. Paar voorbeelden de Bunker, Alloo bij de locale politie.


Ik blijf bij mijn standpunt dat PX een verborgen agenda geeft om het de klant moeilijker en lastiger te maken om op te nemen, omdat de zenders weten dat nu tegenwoordig 2/3 van de klanten opnemen om de reclame te kunnen doorspoelen.
Reputatie 7
Badge +1
TVR (TV replay) is nu gratis in een pack, maar TVR+ kost 5€ omdat je daar wél de reclame kunt doorspoelen. Ik wacht nog op een supplement om ook in nPVR-opnames reclame te kunnen doorspoelen...bij PVR ligt dat allicht iets moeilijker, alhoewel je ook bij het afspelen van PVR aan het netwerk moet hangen of de decoder wordt onbestuurbaar. Bj Telenet kan je zonder signaal toch nog je opnames bekijken, want die staan wel allemaal op de HDD, maar Telenet verlangt geen connectie met de kabel. Het rare bij Telenet is, dat een UTP-connectie russen digicorder en de modem (die sowieso aan de kabel hangt) niet voldoende is om TV te kunnen kijken, je moet ook de antennekabel aansluiten op de digicorder.
Het is geen IPTV bij TN zoals bij PX
Maar wat velen ook niet weten dat dit geld voor de zenders bestemd is en PX niet vragende partij is om het doorspoelen tegen te gaan.
Badge +4
Ook al paar keer meegemaakt, geprogrammeerd via de pc maar de opnames zijn niet te zien op de decoder....


Gelukkig enkele programmas dan kunnen herbekijken met de 36 uur terugkeer functie
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb dan weer goed nieuws: heb de nieuwe decoder interface toch binnen gehaald en de 'verdwenen' opnames, die bij mij wel op de nieuwe Proximus TVO app stonden maar niet op de decoder, staan nu ook weer op de decoder en kunnen bekeken worden.lach
Je hebt ook een FacR uitgevoerd wat wel de reden zal zijn dat je ze terug hebt, maar ik vraag mij af als je het nog voorhebt of je dan met de FacR deze ook terug zult krijgen, je kan het altijd proberen als het zich nog voordoet.
Reputatie 7
Badge +6
Dat moet zich dus uitwijzen, hé. We gaan nu ook zien of opnames geprogrammeerd via de app of de site wel betrouwbaar zijn, want anders wordt het problematisch natuurlijk.


Het is wel vervelend dat niet alle geprogrammeerde opnames op de app komen, ook niet op de site. Waarom eigenlijk niet?
Reputatie 7
Badge +1
Ik moet tot mijn spijt vaststellen, dat er in de 'oude interface' van de V4 decoder en in de webapplicatie + TV Overal ook nog regelmatig wat fout loopt hoor. Geplande opnames verdwijnen zomaar uit de online lijst van geplande opnames van zoel de webapplicatie als TV Overal en als je het niet corrigeert, wordt het niet opgenomen. Zoals Redfans zegt, ben je bij programmeren vanop de decoder niet 100% zeker dat het zal worden opgenomen als het niet in de onlinelijst van de webapplicatie en van Tv Overal komt (dit duurt wél soms meer dan een half uur voor het daar ook opduikt). Maar ook daar kan het nog verdwijnen, zeker als je zoals ik een week vooruit programmeert. Ik heb nu toch weer een 7-tal PVR-series gepland en wacht nu af hoe dat loopt. Ook bj het wissen van geplande opnames in de TV Overal app. krijg je soms een foutmelding dtot je het opgeeft; Die blijken dan wél uit de decoderplanning verdwenen te zijn, maar toch duiken ze soms op de dag van de opname plots toch terug op bij opgenomen programma's....Minder erg dan verdwenen opnames natuurlijk, maar soms hoogst irritant. Je begint op den duur aan jezelf te twijfelen. Ik heb nu altijd wel een backup met TV replay+ (als het incoontje daar staat) en sommige programma's neem ik tegenwoordig dubbel op met mijn digicorder van Telenet, omdat ik als TV-freak enorm baal als ik een aflevering moet missen. Maar dat zou natuurlijk niet 'mogen moeten'.ontevreden.
Is ook een misleide reclame Sinjoor TV replay klopt is gratis maar je kan niet voor uitspoelen of je moet ervoor betalen. Is dat geen verborgen agenda bij hun, ik denk van wel omdat het geld opbreng bij PX omdat ze weten dat iedereen in België de reclame beu is .


Waar gaan wij naar toe in de toekomst dat de PX of andere aanbieder kan beslissen wat je wil opnemen. Er zijn dagen dat ik maar 1 programma opneemt en er zijn dagen dat ik er 4 a 5 opneem. wat vroeger perfect kont en nu niet meer.


Is toch niet lastig ik wil als klant in de tv gids dat en dat programmeren zonder dat ik boodschappen krijg dat het niet gaat of dat het doodgewoon niet opgenomen is.


Is zoals RedsFan zegt frustrerend 36 uur in de tijd terugkeren is in mijn ogen enkel goed bij één en bij canvas omdat er daar geen reclame is.






Waar gaan wij naar toe dat je door PX toch verplicht ben om rechtstreeks te kijken uit schrik dat het niet opgenomen is.
@Sinjoor, Ik vraag mij af of het probleem niet komt door het feit dat de V5 ook nog opneemt op de harde schijf wat bij de V5c - niet het geval is en de software mss al afgestemd is op dec's zonder HDD, enfin we zullen het noit weten want PX gaat zeker darover geen details lossen en dat is bij TN niet anders deze technische details krijg je daar ook niet vast en buiten PX en TN trouwens ook niet, 't is gelijk bij alle mensen het geval is, liefst je fouten verdoezelen/ verstoppen voor de buitenwereld. knipoog
Dat geld van reclame doorspoelen dient voor de zenders en niet voor PX, niet overal spoken zien hé huilend



En daarbij. Tv replay is gemakkelijk te vermijden. Opname vergeten te plannen op decoder? log in op tv overal app op smartphone om toch nog de opname te plannen.


Ik ben wel blij dat PX tv replay gratis gemaakt heft ( zonder doorspoelmogelijkheden ) Eerst was deze dienst betalend ( zat het doorspoelen wel bij )


Dus ik ben blij met de tv replay (light). En inderdaad. De reclame is voor de tv broadcasters. Anders was PX zeer gelukkig als ze daar ook inkomsten van krijgen.
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb nu nog een totaal ander vraagje over 'verdwijnende' opnames: als je een boeket hebt, bv. Entertainment en je neemt een programma op van BBC Three dan ben je die opname kwijt, zodra je dat boeket opzegt. Dat staat wel op de site ergens vermeld (je moet het dan wel gezien en gelezen hebben natuurlijk). Erg eerlijk vind ik dat niet, want je hebt toch 'betaald' voor die opname, als ik zo mag zeggen. Hoe komt dat eigenlijk?
Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad Marleen. Bij het starten van een nieuw contract krijg je soms alle boeketten een maand gratis, maar je wordt dan wél per brief verwittigd dat je opnames daarvan niet meer afspeelbaar worden als je niet op het boeket van die zender(s) abonneert. Die opnames lbijven dus gelinkt aan het wél of niet betalen van het bijbehorend boeket. Dat komt omdat de decoder(s) continu aan het TV-signaal van je lijn moeten hangen om gebruikt te kunnen worden. Niet verbonden zijn is geen decoderfuncties beschikbaar.
Reputatie 7
Badge +6
Bedankt, Sinjoor. Dat weet ik nu ook alweer!knipoog

Reageer