Opnames op server niet toegankelijk
Dag forumleden,
Het spijt met dat ik hier (opnieuw) mijn gal moet spuien omwille van een technisch probleem dat à la Belgacom wordt opgelost: het probleem wordt alleen maar erger. Even een situatieschets:
- ongeveer een maand geleden merk ik voor het eerst als ik een opname die op de server beschikbaar is wil bekijken er na de bevestiging dat ik de opname wil bekijken een melding komt op het scherm: 'Bedankt, uw programma zal dadelijk beginnen' niet dus: ik kom terug in de overzichtslijst van de opnames terecht. Ik besluit om de decoder opnieuw op te starten, zonder succes.
- ik neem contact op met de klantendienst: zij stellen voor om zowel de bbox2 als de decoder opnieuw op te starten en jawel ongeveer 10' later blijkt alles te werken
- helaas niet zo lang daarna: opnieuw hetzelfde verhaal: ik start zo een aantal keer beide toestellen opnieuw op
- na een aantal weken minstens 1x per week beide toestellen opnieuw te hebben opgestart besluit ik om toch maar eens een deskundige medewerker te raadplegen. Die stelt voor om de volgende keer alleen de bbox2 opnieuw op te starten. De dag erop is het alweer prijs: ik start enkel de bbox2 op: jammer maar helaas: dit biedt geen oplossing
- ik bel terug naar de klantendienst, ik doe het ganse verhaal van a tot z: zegt de medewerker oh ik zie dat hier een instelling op uw bbox2 niet de standaard instelling is: ik zal die even aanpassen. Start u straks de bbox2 opnieuw op en u merkt wel of dit het probleem voor u oplost, hij belooft me om in de loop van de week die daarop volgt contact met mij op te nemen om te horen of het probleem al dan niet opgelost is. Hij zou dan een code bezorgen om de bbox2 om te ruilen.
- diezelfde avond wil ik een opname bekijken: hij doet het niet. Ik bel naar de klantendienst, doe het ganse verhaal. Ik hoor tot mijn grootste verbazing: 'Oh maar er bestaat een eenvoudige oplossing voor dit probleem: ik moet alleen even een software update uitvoeren'. Als ik vraag waarom met dat niet eerder heeft voorgesteld: 'Goh het heeft ook een tijdje geduurd eer ik van deze oplossing gehoord heb, bovendien is niet iedereen even goed opgeleid: veel hangt af van hoelang men al bij Belgacom werkt' ... Ze vraagt mij om aan de lijn te blijven tot zolang ze de software aan het uitvoeren is en daarna mag ik zowel de decoder als de bbox2 opnieuw opstarten. Ze stelt voor om mij na een 30' terug op te bellen: ik zeg haar dat dit niet hoeft in de veronderstelling dat ik haar mag vertrouwen dat de oplossing die zij aanbiedt wel effectief zal zijn. Ik heb hier heel veel spijt van want na het heropstarten van beide toestellen blijken al mijn opnames op de server verdwenen. Bovendien is het probleem niet opgelost.
- Ik bel diezelfde avond nog terug met de melding dat mijn opnames beschikbaar zijn: ik krijg als antwoord: ' ik geef het even door aan een medewerker: zelf kan ik hier weinig aan doen'. Ik had op dat moment nog niet vastgesteld dat ook het oorspronkelijk probleem niet was opgelost, dus dat is niet aan bod gekomen tijdens dit gesprek.
- De dag erop merk ik dus dat na de magische software update het nog steeds niet mogelijk is om opnames op de server te bekijken: ik bel, ondertussen nogal geïrriteerd naar de klantendienst. Het eerste wat de medewerker vraagt: 'Heeft u de decoder al terug opgestart meneer ?' Mijn geduld is op als ik die vraag te horen krijg: na wat onderhandelen kan ik er toch toe komen dat een technicus langskomt om ofwel de bbox2, ofwel mijn gekochte decoder, ofwel beide te vervangen, ofwel .... Ik hoop dat het probleem opgelost wordt
@ Eva: contacteer me gerust voor een creditnota voor het deel Belgacom TV in mijn pack
Mvg Stefaan
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.