opnames mislukken met V3 HD decoder

  • 23 March 2012
  • 14 reacties
  • 598 Bekeken

sinds enkele maanden worden ongeveer 6 op de 10 opnames die we programmeren gewoon niet uitgevoerd.

Als de decoder om één of andere reden eens opnieuw moet opgestart worden, is het ook niet te voorspellen hoeveel keer we de procedure opnieuw moeten beginnen vooraleer dat lukt. Is dit herkenbaar? Ik heb zo stilaan genoeg van al dat gedoe.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Er is een grondig verschil tussen een gewone heropstart en een Factory Reset (FacR). Een FacR verwijderd alle software volledig en laadt ze terug in van de server. Dit is aangewezen bij steeds weerkerende fouten in de functies. Een gewone heropstart eerder bij gewone kleine zaken, zoals het achterlopen van de (niet-zichtbare) interne klok, waardoor opnames en herinneringen telaat starten/te vroeg stoppen. En ook als geprogrammeerde nPVR (netwerkopnames) niet in de planninglijst van de decoder verschijnen (geprogrammeerd vanuit de online-TV-gids). Aan te raden is minstens één heropstart per week, en één FacR mer maand (of meer als er iets fout loopt). bij connectieproblemen met het TV-netwerk (error 300/303) doe je best een factory reset van de modem.
Méér info op deze site.
http://bgctv.skynetblogs.be/
Badge +1
Ik zou inderdaar ook eens een factory reset proberen zoals sinnjoor72 al aangeeft.
Ik heb dit ook. Ik weet niet hoe mijn modem heet maar het is deze:

http://community.belgacom.be/files/e034155984/081103_BelgacomSTB2_par.jpg

Ik neem een programma op via TV-Gids en na de opname komt het programma zo'n 3 tot 5 keer in de lijst te staan.
1x met een bolletje met een kruisje erin, dan een bolletje met bolletje, en tegenwoordig staan er ook bolletjes met streepjes in (soort stopbord)

Is er iets aan de hand?

Zowel netwerkopnames als harde schijf opnames hebben dit

Ik heb deze week enkele resets gedaan en gisteravond ook een factory reset, maar het probleem is er nog steeds...


Groeten
Decoder versie 3

kopieer ondestaande link in je brouwser

http://bgctv.skynetblogs.be/#resetbgcdec
Ja dit is gedaan maar dat verwijdert het probleem niet.


Dit is echt vervelend, we kunnen niet opnemen zonder een hoop gedoe.
Heb je al eens contact opgenomen met technische dienst van belgacom (tot 22u) via gratis nummer 0800 22 800 (of rechtstreeks 0800 22 700) om er eens het probleem uit te leggen.

groetjes,


Elsa
heb je de 'verbindingstijden' van uw modem al eens gecontroleerd?
Om te kijken dat je op die momenten geen 'disconnects' hebt.
Bart, als dat het geval zou zijn dan moet hij dit toch zien in het beeld ook of niet ?

groetjes,

Elsa
Ik kan niets fout doen. Ik heb al contact gehad en zoals gewoonlijk zeggen ze "ik bel u persoonlijk maandag op" maar dinsdag is voorbij en nee hoor niets gehoord.
En ondertussen is mijn probleem nog niet opgelost...

Eergisteren heb ik nog eens een FacR gedaan, deze avond 3 opnames na elkaar geprogrammeerd op dezelfde zender,

het eerste programma is gewoon niet opgenomen, de 2 erna wel.

Wat kan ik hiermee nog doen?

Ik heb geen zin om te blijven betalen voor iets wat niet werkt.
Als je die gehuurd hebt kan je via de technische dienst melden dat je al de factoryreset meerdere malen geprobeerd hebt en dat het probleem blijft en vraag je een ticket om je decoder te mogen omruilen met een nieuwe in een belgacom boetiek.


Elsa
Ja hoor, ze gingen gisteren de harde schijf formatteren maar raad eens, dit is niet gebeurd.

Het service niveau is weer enorm.

Als je iets belooft, doe het dan ook.

PS: Pieter,

De mentaliteit van Belgacom is als volgt:

"Belgacom TV is gratis in een pack, als het dan niet werkt, u betaalt er niet voor, wat is dan het probleem?"

Zo hebben ze bij mij vorig jaar de TV ertussenuit gehaald, en de reactie was "als u de TV liever bij een andere provider wilt nemen, voila, doe maar."

Nochtans worden hun conversaties gevolgd dus is het wel riscant voor hun zelf als ze zo'n uitspraken doen,

ik heb tot hiertoe wel de ervaring dat hun antwoorden heel diplomatisch zijn maar ja er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.


Mag je de decoder dan niet inruilen voor een andere ? of is het een aangekochte mss.


Elsa
Waar moet ik dan zijn om te melden dat er dingen worden beloofd maar niet nagekomen worden?

Zaterdag: "Ik bel u vandaag of maandag" - niets gebeurd.
Maandag: "ik bel u vandaag of woensdag" - niets gebeurd.
Woensdag: "Vanavond wordt uw harde schijf op afstand geformatteerd" - niets gebeurd.

Zonet werd mij verteld dat ik voor 20u word teruggebeld. Ik ben benieuwd!

Het is niet dat ik expliciet vraag om dit te doen he. Ze zeggen dit uit hun eigen.

Maar ja doe het dan ook...

Reageer