Wij kijken bijna nooit live tv maar nemen meestal programma's op. Sinds enkele maanden kunnen we echter sommigen van onze opnames niet meer bekijken. Het betreft 80% van de opnames. Wanneer we naar het menu opnames gaan, op het programma klikken en dan op 'kijken' dan komen we terug op het beginscherm van het programma.
Soms lukt het echter om via de tablet te klikken op 'bekijken op tv' en dat lukt wel en we kunnen dan wel met onze afstandsbediening verder spoelen en pauzeren ed. Maar helaas lukt dit ook niet altijd.
Ik heb hier al herhaaldelijk voor met proximus gebeld al talloze keren stekkers uitgetrokken en apparaten afgezet,... in totaal denk ik dat ik al meer dan 4u aan de lijn heb gehangen en ik begin het een beetje beu te worden.
Sinds 6 maanden hebben we proximus en ik heb ervoor 20 jaar telenet gehad. Op die 6 maanden heb ik al meer met proximus aan de lijn gehangen dan in die 20 jaar bij Telenet. Het begint hoog te zitten.
Iemand een ander idee dan de boel buiten gooien ?
Bladzijde 2 / 2
Dankjewel Elsa voor je reactie.
Het stappenplan heb ik al herhaaldelijk onder begeleiding van de helpdesk gedaan.
Een factory reset nog niet, we zijn wel al aan onze 2de decoder want de vorige had het al begeven.
Welke gevolgen heeft een factory reset want ik ben een beetje bang dat er daarna niets meer werkt :-)
Trouwens, ben ik verkeerd of is het niet de taak van Proximus om dit op te lossen ?
Het stappenplan heb ik al herhaaldelijk onder begeleiding van de helpdesk gedaan.
Een factory reset nog niet, we zijn wel al aan onze 2de decoder want de vorige had het al begeven.
Welke gevolgen heeft een factory reset want ik ben een beetje bang dat er daarna niets meer werkt :-)
Trouwens, ben ik verkeerd of is het niet de taak van Proximus om dit op te lossen ?
Het fenomeen dat je beschrijft is zeker niet nieuw en bekend, ook onder ander zie dezelfde klachten op sociale media en zo te zien is Px er nog altijd niet in geslaagd om al deze problemen op te lossen of laat het mij het beter uitdrukken, nog niet voor iedereen kunnen oplossen, want eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik deze problemen niet heb met mijn opnames op de V5 compact, natuurlijk ben je daar niet veel mee geholpen dat ik geen problemen heb, maar ik wil hiermee alleen maar een beetje mee bewijzen dat het blijkbaar wel kan en waarom het dan niet bij iedereen zo is, daarvoor kan ik geen details genoeg en kan ik maar hopen dat ze het bij Prox het wel goed weten om het toch ooit eens definitief te zullen kunnen oplossen.!
NB: veel meer kan je niet doen dan de boel te resetten of te factory resetten maar dat helpt niet altijd en soms kan je ook via de mobiele Proximus TV app van die probleempjes van opnames die niet op de decoder opname lijst voorkomen toch nog te kunnen laten afspelen enz... maar blijkbaar ken je deze truc ook al ;-)
Of het je problemen zal oplossen weet ik zeker niet maar de beste methode om alles te resetten is je aan een bepaalde volgorde te houden en die is:
- decoder zonder stroom zetten
- als je draadloze oplossingen staan hebt tussen modem en decoder (devolo's of wifi bridge bv.)ook deze uit het stopcontact trekken.
- dan ook de bbox 5 seconden zonder stroom en terug laten opstarten tot de dsl led stopt met knipperen en continu blijft branden
NB: ik persoonlijk doe zelf altijd een factory reset van de bbox, maar dan zal je wel eventueel de instellingen die je zelf in de bbox gedaan hebt weer moeten invoeren na deze factory reset.
(bij sommige problemen is zelf een gewone reset niet voldoende als valt dit wel niet frequent voor en is een gewone reboot door stroom even te onderbreken voldoende).
- dan eventueel als je die hebt, de draadloze toestellen terug in het stopcontact en enkele minuten wachten
- om dan uiteindelijk de decoder terug onder stroom te zetten.
En als dit niks oplevert eventueel ook nog een factory reset van je decoder doen.
Dat is alles wat je zelf kunt ondernemen en kan allen maar de hulp nog van Prox komen !
NB: veel meer kan je niet doen dan de boel te resetten of te factory resetten maar dat helpt niet altijd en soms kan je ook via de mobiele Proximus TV app van die probleempjes van opnames die niet op de decoder opname lijst voorkomen toch nog te kunnen laten afspelen enz... maar blijkbaar ken je deze truc ook al ;-)
Of het je problemen zal oplossen weet ik zeker niet maar de beste methode om alles te resetten is je aan een bepaalde volgorde te houden en die is:
- decoder zonder stroom zetten
- als je draadloze oplossingen staan hebt tussen modem en decoder (devolo's of wifi bridge bv.)ook deze uit het stopcontact trekken.
- dan ook de bbox 5 seconden zonder stroom en terug laten opstarten tot de dsl led stopt met knipperen en continu blijft branden
NB: ik persoonlijk doe zelf altijd een factory reset van de bbox, maar dan zal je wel eventueel de instellingen die je zelf in de bbox gedaan hebt weer moeten invoeren na deze factory reset.
(bij sommige problemen is zelf een gewone reset niet voldoende als valt dit wel niet frequent voor en is een gewone reboot door stroom even te onderbreken voldoende).
- dan eventueel als je die hebt, de draadloze toestellen terug in het stopcontact en enkele minuten wachten
- om dan uiteindelijk de decoder terug onder stroom te zetten.
En als dit niks oplevert eventueel ook nog een factory reset van je decoder doen.
Dat is alles wat je zelf kunt ondernemen en kan allen maar de hulp nog van Prox komen !
Bladzijde 2 / 2
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.