Beantwoord

opnames enkel te zien op 1 van de 2 decoders

  • 27 January 2016
  • 9 reacties
  • 438 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Hola,

Deze morgen programmeer ik Elementary op Vier om 12u34 en ook om 17u52.
Wil deze bekijken op decoder 1 : zwart scherm met melding dat het niet kan bekeken worden wegens serverfout, probeer later , en dit voor beide afleveringen.
Op decoder 2 kan ik de twee afleveringen wel bekijken.
Dus, zoals op het forum bij elk probleem voorgeschreven, stroom uit en stroom weer aan, en plots kan ik de twee afleveringen op decoder 1 wel bekijken.

Moet ik standaard een paar keer per dag " stroom uit/stroom aan " uitvoeren ?

Groetjes
icon

Beste antwoord door Kris_060 27 January 2016, 21:50

Bekijk origineel

9 reacties

Zal hopelijk worden opgelost in de volgende bugfix software die volgens PX zal uitgebracht worden
@ vanpeter: Ik ken weinig van meerdere decoders maar kan uit uw bericht niet afleiden vanop welke decoder je hebt opgenomen, noch of je op de server hebt geprogrammeerd (programma beperkt in tijd) of rechtstreeks op de decoder (= op harde schijf opgenomen).

Aan je bericht te lezen vermoed ik dat je hebt opgenomen op decoder 2 met een programmatie op de server. Vermoedelijk zijn de gegevens niet geladen op decoder 1 van die opname en is het inderdaad nuttig een herstart te doen zodat alle data geladen word (of wachten op één van de updates die af en toe plaatsvinden). Je hoeft hier volgens mij geen stroom uit te schakelen maar er is in de instellingen een optie om de decoder opnieuw op te starten. Dit is volgens mij een veiligere manier van herstarten.
of eens proberen van de utp kabel van de decoder los te trekken en terug steken zou dit ook kunnen oplossen en gaat vlugger dan heropstarten van decoder.
Reputatie 2
Badge
@Elsa, @Kris 060

Ik programmeer alles op decoder 1. Ik ben pas bij Proximus gekomen, dus ik heb de decoder V5 compact, zonder harde schijf. Alles zit in de cloud.
Daarbij komt het irritante feit dat, als ik via decoder 1 een opname bekijk, stop en via decoder 2 verder wil kijken, ik niet kan " hervatten " en moet doorspoelen tot op het moment dat ik gestopt ben met kijken via decoder 1 en u weet hoe vervelend het is om met de FF-toetsen, het juiste moment te vinden.

Groetjes
Maar dat is normaal want je 2de decoder krijgt geen informatie door van je eerste decoder waar die gestopt is in de opname.
Je tweede decoder vraagt gewoon de opname op, in de cloud en start dus van in het begin.

Zou ook vervelend zijn moesten beide decoders op dit gebied gesynchroniseerd zijn opeen, stel dat jij op decoder 1 naar een opname aan het kijken bent op decoder 1 en later wil een familielid van je ook kijken op zijn slaapkamer op decoder 2, terwijl jij nog aan kijken bent, dan zou deze verplicht zijn van te kijken op het tijdstip waar jij gekomen bent en als deze dan zou terug spoelen naar het begin dan zou jij ook terug van in het begin moeten kijken.
Reputatie 2
Badge
Lisa,

en de alleenwonende dan ?
zou er nog kunnen inkomen, moest er ook dat irritante FF-gedoe niet zijn.

groetjes
Ja die moeten hun bed maar in de Living zetten (grapje)
Ik weet niet of Proximus dit simpel kan oplossen dat beide decoders kunnen detecteren hoe ver de ene al zit in het bekijken van een cloud opname dan zou je bijna een optie moeten hebben in de menu waar je dan op de tweede decoder die synchroniseert op de eerste voor die opname die je aan het bekijken was, kunt kiezen voor deze opname hervatten of verder gaan!
Dat zal je eens moeten voorstellen aan de engineering van Proximus denk ik !
Of zoals je zegt die FF soepeler maken.
Reputatie 2
Badge
Lisa,

Als ik mijn bed in de living zet, heb ik geen tweede decoder nodig ! :)

groetjes
:
er is in de instellingen een optie om de decoder opnieuw op te starten.

Over welke instelling heb je het juist?

Reageer