Opnames doorspoelen een ramp!!

  • 10 April 2017
  • 17 reacties
  • 1686 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
ik heb 3 decoders allen verbonden met ethernetkabel,opnames gebeuren op de server,wanneer ik wil doorspoelen of terugspoelen is het een ramp, beelden staan stil of er gebeurt niks,dan toch maar mijn tv vlaanderen decoder voor opnames waar alles soepel werkt.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Is er misschien een storing. Bij myproximus krijg ik dat er een storing is bij Proximus TV en dat er aan gewerkt wordt. Weet iemand hier meer van.
Hallo, ik heb 2 decoders enneem gewoon op inde cloud .
ik denk niet dat jullie van proximus beseffen hoeenerverend dat doorspoelen is , en het feit dat je nooit van de eerste keer uitkomt waar je wil zijn .
Het feit dat wij er soms een wedstrijdje van maken , zo van "wie er van ons 3 het dichtste bij het begin zit , zo net na de reclame " , is eigenlijk een beetje cynisch , dat is aleen maar af en toe eens leuk ...
Ik hoor dat TV Vlaanderen dit niet heeft , en ik kan bevestigen uit eigen ervaring dat Telenet het ook niet heeft .
Dus proximus , wanneer doen jullie er iets aan ?
Dat gaat jullie nog klanten kosten , vrees ik .
Reputatie 6
Badge +2
Ik heb digitale TV zowel bij Proximus als bij Telenet en ik heb ook ondervonden dat doorspoelen op mijn PX decoder bijzonder slecht verloopt, op mijn TN digicorder daarentegen verloopt het doorspoelen zeer vlot en het verspringt ook niet zoals dat op mijn PX decoder gebeurt.
Besluit: ik neem op mijn PX decoder alleen VRT programma's op en voor TV programma's op commerciële zenders neem ik liever op mijn TN digicorder op.
Het is zelf nog veel erger geworden dan vroeger, bij opnames die je doorspoelt op wat hogere snelheid weet je totaal niet meer waar je juist zit.
Reputatie 3
Badge +1
ik heb dit ook op mijn v5 decoder als je opneemt op de harde schijf is gewoon brol proximus tv!!!
Reputatie 4
Badge +1
Ja Martin daar heb je gelijk in, vroeger had ik daar ook weinig problemen over. Gisteren was ik sz dingen des levens aan het volgen en soms hoef je dit wel eens terug te spoelen omdat dit zo een goede soap is. En die zinspeling van zo een enorm belangrijk belang kan zijn dat je alles goed moet lezen om die soap te kunnen blijven volgen die al van de jaren 60 bezig is. En zo zat ik gisteren plots dus terug op het vorige programma Judge Judy. Zo goed is dat terugspoelen bij Proximus dat gaat met harken en stoten; Bij telenet gaat dit in een vloeiende lijn.
Reputatie 7
Badge +4
Er zijn inderdaad problemen bij het doorspoelen bij opnames die gebeuren op onze server, de betrokken diensten zijn op de hoogte en er zal gewerkt worden aan een oplossing hiervoor bij de volgende software release , nu zal dit vermoedelijk voor Q4 zijn , dus moet je deze release niet verwachten voor Q4.
Reputatie 3
Badge +1
is niet alleen op de server ook op de decoder met ingebouwde harde schijf v5 ondervind ik die problemen!!!
Reputatie 7
Badge +4
Stuur gerust een bericht naar Het Proximus Team met hierin de naam van de opname waar je deze problemen mee hebt , het tijdstip en datum wanneer deze is uitgezonden en de zender , dan laat ik het even verder onderzoeken.
Reputatie 3
Badge +1
heb gelukkig een linux ontvanger (vu duo2) voor tv vlaanderen waar ik tot 8 programmas mee opneem op harde schijf en
als ik wil die ook nog kan branden op blue ray schijf, alleen bij tv vlaanderen geen voetbal kanalen , daarom heb ik ook proximus tv,
Reputatie 4
Badge +1
Er zijn inderdaad problemen bij het doorspoelen bij opnames die gebeuren op onze server, de betrokken diensten zijn op de hoogte en er zal gewerkt worden aan een oplossing hiervoor bij de volgende software release , nu zal dit vermoedelijk voor Q4 zijn , dus moet je deze release niet verwachten voor Q4.

Niet enkel bij opnames want ik heb al wel iets op genomen maar nog niets gezien. Ik ben ongeveer 6 maanden klant maar ik merk het bij de v5 compact. Dus vermoed ik dat het bij meerdere decoders is. En het is zo over jaren terug nooit klachten gehad prachtig beeld dat spoelen ging goed enkel dat die zender-gids steeds informatie van 6 maanden terug gaf maar daar kon ik nog mee leven dit heb ik gemeld aan Eva en werd steeds opgevolgd.
Reputatie 4
Badge +1
Dat moet 6 Weken zijn hoor.
Reputatie 6
Badge +3
Doorspoelen is inderdaad altijd al belachelijk slecht geweest.
Probleem is onder meer:
- te weinig verschillende doorspoelsnelheden.
- niet duidelijk aan welke snelheid de decoder aan t spoelen is.
- vaak met horten en stoten

Zowel bij opname op schijf als op netwerk.

En natuurlijk die erbarmelijke dikke paarse balk die de ondertitels verstopt.

Is het echt zo moeilijk om eens te spieken bij gewone videospelers of bij de concurrentie om te weten hoe het wėl goed kan?
De kwaliteit van de decoder is inderdaad belachelijk slecht. En nog amateuristischer dat je maanden moet wachten op updates die dat doorspoelen in orde moeten brengen terwijl dat bij Telenet van bij de start in orde is. Heb er al dik spijt van dat ik op een promotie van Proximus ben ingegaan. Van zodra het kan, verander ik terug naar Telenet. Van mij geen goede reclame voor Proximus, ik kan het enkel afraden om over te stappen!
Reputatie 3
Badge +1
gisteren terug eens een opname gedaan met proximus,vandaag bekeken, wat een toestanden als je wil doorspoelen, haperende beelden,staat dan stil voor een moment, wat een kwaliteit!!!!
Reputatie 6
Badge +3
We zijn op de hoogte van dit probleem we voorzien een bugfix in kwartaal 4 van dit jaar.
Reputatie 4
Badge +1
Ik hoor het hier allemaal graag zeggen. Inderdaat gaat dat spoelen niet goed, maar van een paarse balk merk ik dan weer niets. Die v5 decoder compact vallen goed mee. En ik heb vroeger met mijn v3 en v4 ook geen problemen gehad.. Ik weet wel dat dit forum een één al gezaag is van zolang het al bestaat. en dat het me ook verwondert dat die mensen steeds bij hun providor blijven mits hun geklaag. Dus stel ik vast dat het niet zo erg zal zijn, en dat het eerder uit eigen belang is.

Reageer