opnames

  • 11 March 2013
  • 6 reacties
  • 288 Bekeken

  • Practitioner
  • 27 reacties

sinds kort moet ik mijn decoder via scart gebruiken ipv via hdmi door een updateprobleem, maar ondertussen ben ik een ander probleem tegengekomen, of het daarmee te maken heeft weet ik niet, vind tot nu toe geen oplossing.


als ik twee overlappende opnames plan, is er eentje die opneemt en de andere niet (1 in serie, het andere éénmalig) zelfs als er geen overlappende opnames zijn, gebeurt het dat hij het programma gewoon niet opneemt, ze staan in ieder geval niet in mijn lijst van opgenomen programma's, weet iemand hoe dit kan en wat eraan te doen?





en nog een vraagje, wat is het verschil tussen npvr en pvr??? of wat is npvr? waar vind ik dat en wat kan ik ermee doen?





groetjes

6 reacties













Het verschil PVR nPVR wordt hier uitgelegd :


http://community.belgacom.be/comment/70109







Groetjes, Elsa



















doe eens een factoryreset van je decoder zie voor de uitleg op ricy's blog:


http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec <= copy paste deze in je browser.







Groetjes, Elsa
















ivm problemen met serieopnames zie uit leg door Sinjoor: http://community.belgacom.be/comment/95898







Groetjes, Elsa
















Om het zoekwerk gemakkelijker te maken heb ik voor u wat op ricy's blog staat hier gekopieerd



Factory Reset van BGC-decoder:

⚠ (Knoppen op frontpaneel van decoder gebruiken niet van afstandsbediening !)


Voor een Belgacom V3-decoder

Trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken

Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in <'ON/OFF'> + 'MENU' + 'OK'

tot de boodschap 'FACr' op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.

(lang genoeg blijven drukken tot je 'FACr' ziet, kan even duren)

.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !


Voor een Belgacom V4-decoder

1) trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken

(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)

2) Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in 'MENU' + 'BACK' + 'OK'

tot de boodschap 'START DRa' op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.

(lang genoeg blijven drukken tot je 'START DRa' ziet, kan even duren)



° De ganse Factoryreset duurt ongeveer 20 min vooraleer je terug beeld krijgt en kunt zappen.

° Met Dec. SW-versie: Charles is dit al na 9 min



PS: Soms moet je de taal van de menu's terug op NL zetten via:

Menu / Mon Compte +OK / paramétres +OK /réglage du système +OK / Language







Groetjes, Elsa




Reputatie 7
Badge +1


Die 'soms' is bij mij 'altijd'...(taal verzetten nà FacR)...



Ik zal hier nog maar eens bevestigen, dat het niet werken (opnemen of weergeven) van nPVR-opnames geen software, maar een serverprobleem is. Dat werd me nog deze week door Eva bevestigd. Ik had het probleem zelf kunnen oplossen, door de lijst (overzicht) van op afstand geprogrammeerde opnames (online TV-gids) volledig te wissen, en daarna ook nog eens diezelfde opnames in de lijst van geprogrammeerde opnames op de decoder te wissen, en dan alles vanop de decoder terug in te geven d.w.z. nPVR bij conflict automatisch naar nPVR, en indien geen conflict een conflict veroorzaken door een gelijklopend programma op een andere zender PVR te programmeren, daarna het gewenste programma (automatisch) in nPVR, en daarna de opname van het niet gewenste programma vanuit de TV-gids te wissen. Het duurt dan een hele tijd vooraleer die vanop de decoder gegenereerde nPVR-opnames terug in het overzicht van de online TV-gids verschijnen, maar alles loopt dan terug normaal. D.w.z. ook de nPVR-opnames die niet meer afspeelbaar waren, worden dan toch afspeelbaar. Het is een hele bedoening, maar het schijnt te helpen. Zelfs Eva heeft dit opgepikt en aan de bevoegde dienst doorgegeven. Persoonlijk denk ik dat er een conflict ontstaan tussen de online (nPVR) geprogrammeerde en de via de decoder nPVR geprogrammeerde opnames...Waarschijnlijk onstaan ook daardoor de foutmeldingen. Het is nl. zo, dat je bij online geprogrammeerde opnames, toch op de decoder in de TV-gids nog diezelfde programma's kunt ingeven voor opname (de opnamoptie blijft voorhanden), zodat die dan ergens dubbel staan en conflict geven. PVR geprogrammeerde opnames kon je in Charles altijd al online dubbel programmeren in nPVR, wat ook vreemd was. Eerlijk gezegd gebruik ik sedert al die serverproblemen het online programmeren al een hele tijd niet meer. Ik had er terug mee geëxperimenteerd omdat een deel van mijn op de decoder nPVR geprogrammeerde opnames NIET in het 'overzicht van op afstand geprogrammeerde opnames' van de online TV-gids te zien waren, maar ik blijf er dus nu terug af.



Op de problemen met serie-opnames ga ik niet verder in, omdat die allemaal Charles-gerelateerd zijn en al lang op een oplossing wachten....

















Inderdaad agna,


Het is altijd beter van bij problemen een een reset of een factoryreset te proberen zelf al denk je het is een serverprobleem of het eender wat dan ben je tenminste zeker dat het daaraan niet ligt en met een V4 is in relatieve korte tijd de decoder factoryresetted.


Wat die HDMI betreft dat is al een heel oud zeer en binnekort zou er volgens Eva een een upgrade komen van Charles;

binnekort in BGC normen 😉 en hopelijk is oa het HDMI dan achter de rug en de andere problemen ook!



als dit probleem effectief gebeurt door een update dan zouden ze daar bij belgacom beter eerst eens wat testen doen en zorgen dat alles in orde is VOOR dat ze zo een update erop zetten en de klanten in het ongewisse laten zoeken en bellen voor oplossingen, ze zouden op zijn minst de mensen op de hoogte mogen brengen van het 'eventuele' probleem alsook wanneer het opgelost is, maar dat zal teveel gevraagd zijn zeker



en wat je hierboven zegt dat is hier al dikwijls op forum aangehaald geweest en het gebeurt effectief na de upgrade of update van de software







Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reageer