Vraag

Opnameproblemen sinds nieuwe interface



Toon eerste bericht

37 reacties

Reputatie 5
Badge +2
dat van het terug van het begin moeten beginnen, is bij mij ook sedert enkele dagen, zeer vervelend
Gisteren bekeek ik een opgenomen film van 2 uur 30, na 2 uur gestopt voor het nieuws en dan terug 2 uur moeten doorspoelen, heel vervelend
Nadat mijn V4 decoder het volledig begeven had, nogmaals gebeld naar Proximus. De technieker zou een V5 compact brengen. In plaats daarvan werd het een V5 met harde schijf. Ik gelukkig! Alle problemen van verdwenen opnames en opname-lijsten zijn op gelost. Maar, ik werk er nu een goeie week mee en heb werkelijk alles uitgeprobeerd om de juiste opnames op de juiste plaats te krijgen, dus wat op de harde schijf bedoeld is en lange termijn gepland stond daar ook terecht zou komen. Er zit geen logica in. De laatste 2 dagen heb ik me beziggehouden met het verderuit te testen en nu krijg ik alles op zijnplaats door eerst de opnames op harde schijf te plannen vanaf de decoder, en dan via de Proximus tv-app alles daarrond.
Het probleem dat Marleen heeft bij het stoppen en dan weer verder kijken van de opnames dat je weer helemaal van in het begin moet doorspoelen heb ik ook, maar dat had ik bij de V4 ook.
De opnames zijn er blijven voorlopig spijtig genoeg een variatien op het zelfde thema, eens benieuwd wanneer dit ooit eens zonder problemen gaat verlopen ‼
Reputatie 7
Badge +6
Mijn grootste probleem met de V5 met harde schijf en de nieuwste software versie voor het ogenblik is dat je dus onmogelijk een opname die je tijdens het bekijken stopt daarna weer kunt herstarten op de plaats waar je gebleven was.
Je moet dus helemaal van het begin starten en dan doorspoelen (min of meer met dat hakkelende doorspoelsysteem) naar die plaats. Zeer vervelend. Dat is trouwens pas het geval sinds de laatste update bij mij.

Wat de opnames betreft mag ik niet klagen, alleen moet ik wel nu en dan kijken of er niet eentje werd 'afgelast' door het automatisch oplossen van conflicten.
Je doet er altijd beter aan regelmatig te kijken of alles wat je geprogrammeerd hebt, nog in de lijst staat, zeker als je daarna nog opnames programmeert die kunnen samenvallen met vorige programmaties..Herprogrammeren lost het probleem meestal op.
Reputatie 5
Badge +2
bij mij was het ook hetzelfde, eigen kweek stond niet meer geprogrameerd als serie, wanneer ik het opnieuw probeerde als serie lukte het me niet als serie, er was een conflict,
Als losse aflevering lukte het me wel,
Ik het toen herstart en een andere serie was daarmee opgelost maar niet eigen kweek
Het is met die nieuwe update bij de v4 dat er problemen zijn, mijn opname staan meestal tweemaal in de lijst, met de verschillende oplossingen , handmatig en automatisch oplossen.
Er wordt wel maar eenmaal opgenomen,
hopelijk komt er een oplossing, met de vorige versies was er geen problemen, of toch simpel op te lossen door te herstarten, dit meestal omdat een 60 dage opname niet meer in de lijst stond, dit probleem heb ik voorlopig niet meer, het was al van in begin februari dat ik moeten herstarten heb
Vanochtend weer "verbaasd": bepaalde geplande serie-opnamen waren ineens niet meer terug te vinden op de decoder en ik moest ze bijgevolg opnieuw instellen. Raar!
Inderdaad op deze decoder/software versie valt dit ook nog voor, maar mss heeft Wilin hiervoor nog een andere oplossing in petto.
Wat zeggen ze eigenlijk op de helpdesk 0800 22 800 hierover, dat het een gekend probleem is of niet ?
@ Wilin:

Het betreft decoder v5. Software-versie: NTE_6.1.10.116
Reputatie 5
Badge +3
Geraakt maar niet opgelost...ik meld dit zelfs niet meer, weet nog bij de vorige SW dat PX meermaals meedeelde dat met de nieuwe of huidige SW alle opname problemen gingen werden opgelost?? De situatie is: slechter dan voorheen. Herstarten ven een gestopt programma lukt ook meestal niet.
Idem met de Proximus TV app op de tablet, na 6 weken werkt het nog altijd niet, op de laptop werkt het wel.
Heb daarover hier een topic opgestart, helaas wordt er daar niet meer op geantwoord waarschijnlijk omdat Px het antwoord schuldig is.
mvg
Nochtans worden met de v5 / NTE116 nog altijd gemeld dat er conflicten zijn, met de V5c uiteraard niet ‼
Reputatie 6
Badge +3
rsca_rsca

Kun je ons meer informatie geven over de decoder die je hebt en de bijhorende software versie?

In principe met alle recente updates (v5 en v5c naar NTE 116 en v4 naar 2_15.21.0.22) zouden er geen conflicten meer mogelijk mogen zijn buiten als je handmatig de instellingen hebt aangepast. Indien je met deze softwares toch nog conflicten krijgt, dan is er iets verkeerds en de specifieke omstandigheden kan de ingenieurs dan helpen om het probleem te vinden.
Als je regelmatig het forum leest ( ook op de proximus sociale netwerken als twitter en Facebook) dan zal je inderdaad merken dat dit bijlange niet bij u alleen voorvalt.
Anders toch nog eens naar de helpdesk bellen 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
Zal ook wel een beetje afhangen van welke decoder en welke software versie die erop staat, of je meer of minder problemen hebt.
Eigenlijk zouden de conflicten zich zelf moeten oplossen zodat de opnames zich in nPVR laten opnemen (60 dagen) tenzij je twwe opnames hebt die in conflict komen die niet in nPVR kunen opgenomen worden.
Mss eens je opnames via de Proximus-TV_app programmeren om te zien of je dan minder problemen ondervindt, enfin je kan maar proberen.

Reageer