Skip to main content
Sinds ik de nieuwe interface van Proximus TV gebruik heb ik, ondanks een geregelde reboot, meer problemen dan ooit met opnames.

Plots zie ik meer dan 20% schijfruimte beschikbaar (ook al was er voorheen altijd 5 à 8% beschikbaar) : heel wat opgenomen afleveringen van Las Vegas zijn van de ene op de andere moment weg, de eerste aflevering van Terug naar eigen land staat niet meer op de schijf enz. :-(

Ook het opnemen van programma's is moeilijker dan voorheen. Eerder was het op zich geen probleem meerdere programma's tegelijk op te nemen, nu zijn er altijd maar conflicten en is het bij wijze van spreken een opgave om 2 programma's tegelijk op te nemen. Wat is er aan de hand? Wie kent dergelijke bovengenoemde problemen?
Als je regelmatig het forum leest ( ook op de proximus sociale netwerken als twitter en Facebook) dan zal je inderdaad merken dat dit bijlange niet bij u alleen voorvalt.

Anders toch nog eens naar de helpdesk bellen 0800 22 800 (7/7 tot 22u)

Zal ook wel een beetje afhangen van welke decoder en welke software versie die erop staat, of je meer of minder problemen hebt.

Eigenlijk zouden de conflicten zich zelf moeten oplossen zodat de opnames zich in nPVR laten opnemen (60 dagen) tenzij je twwe opnames hebt die in conflict komen die niet in nPVR kunen opgenomen worden.

Mss eens je opnames via de Proximus-TV_app programmeren om te zien of je dan minder problemen ondervindt, enfin je kan maar proberen.
rsca_rsca



Kun je ons meer informatie geven over de decoder die je hebt en de bijhorende software versie?



In principe met alle recente updates (v5 en v5c naar NTE 116 en v4 naar 2_15.21.0.22) zouden er geen conflicten meer mogelijk mogen zijn buiten als je handmatig de instellingen hebt aangepast. Indien je met deze softwares toch nog conflicten krijgt, dan is er iets verkeerds en de specifieke omstandigheden kan de ingenieurs dan helpen om het probleem te vinden.
Nochtans worden met de v5 / NTE116 nog altijd gemeld dat er conflicten zijn, met de V5c uiteraard niet ‼️
Geraakt maar niet opgelost...ik meld dit zelfs niet meer, weet nog bij de vorige SW dat PX meermaals meedeelde dat met de nieuwe of huidige SW alle opname problemen gingen werden opgelost?? De situatie is: slechter dan voorheen. Herstarten ven een gestopt programma lukt ook meestal niet.

Idem met de Proximus TV app op de tablet, na 6 weken werkt het nog altijd niet, op de laptop werkt het wel.

Heb daarover hier een topic opgestart, helaas wordt er daar niet meer op geantwoord waarschijnlijk omdat Px het antwoord schuldig is.

mvg
@ Wilin:



Het betreft decoder v5. Software-versie: NTE_6.1.10.116
Inderdaad op deze decoder/software versie valt dit ook nog voor, maar mss heeft Wilin hiervoor nog een andere oplossing in petto.

Wat zeggen ze eigenlijk op de helpdesk 0800 22 800 hierover, dat het een gekend probleem is of niet ?
Vanochtend weer "verbaasd": bepaalde geplande serie-opnamen waren ineens niet meer terug te vinden op de decoder en ik moest ze bijgevolg opnieuw instellen. Raar!
bij mij was het ook hetzelfde, eigen kweek stond niet meer geprogrameerd als serie, wanneer ik het opnieuw probeerde als serie lukte het me niet als serie, er was een conflict,

Als losse aflevering lukte het me wel,

Ik het toen herstart en een andere serie was daarmee opgelost maar niet eigen kweek

Het is met die nieuwe update bij de v4 dat er problemen zijn, mijn opname staan meestal tweemaal in de lijst, met de verschillende oplossingen , handmatig en automatisch oplossen.

Er wordt wel maar eenmaal opgenomen,

hopelijk komt er een oplossing, met de vorige versies was er geen problemen, of toch simpel op te lossen door te herstarten, dit meestal omdat een 60 dage opname niet meer in de lijst stond, dit probleem heb ik voorlopig niet meer, het was al van in begin februari dat ik moeten herstarten heb
Mijn grootste probleem met de V5 met harde schijf en de nieuwste software versie voor het ogenblik is dat je dus onmogelijk een opname die je tijdens het bekijken stopt daarna weer kunt herstarten op de plaats waar je gebleven was.

Je moet dus helemaal van het begin starten en dan doorspoelen (min of meer met dat hakkelende doorspoelsysteem) naar die plaats. Zeer vervelend. Dat is trouwens pas het geval sinds de laatste update bij mij.



Wat de opnames betreft mag ik niet klagen, alleen moet ik wel nu en dan kijken of er niet eentje werd 'afgelast' door het automatisch oplossen van conflicten.

Je doet er altijd beter aan regelmatig te kijken of alles wat je geprogrammeerd hebt, nog in de lijst staat, zeker als je daarna nog opnames programmeert die kunnen samenvallen met vorige programmaties..Herprogrammeren lost het probleem meestal op.
De opnames zijn er blijven voorlopig spijtig genoeg een variatien op het zelfde thema, eens benieuwd wanneer dit ooit eens zonder problemen gaat verlopen ‼️
Nadat mijn V4 decoder het volledig begeven had, nogmaals gebeld naar Proximus. De technieker zou een V5 compact brengen. In plaats daarvan werd het een V5 met harde schijf. Ik gelukkig! Alle problemen van verdwenen opnames en opname-lijsten zijn op gelost. Maar, ik werk er nu een goeie week mee en heb werkelijk alles uitgeprobeerd om de juiste opnames op de juiste plaats te krijgen, dus wat op de harde schijf bedoeld is en lange termijn gepland stond daar ook terecht zou komen. Er zit geen logica in. De laatste 2 dagen heb ik me beziggehouden met het verderuit te testen en nu krijg ik alles op zijnplaats door eerst de opnames op harde schijf te plannen vanaf de decoder, en dan via de Proximus tv-app alles daarrond.

Het probleem dat Marleen heeft bij het stoppen en dan weer verder kijken van de opnames dat je weer helemaal van in het begin moet doorspoelen heb ik ook, maar dat had ik bij de V4 ook.
dat van het terug van het begin moeten beginnen, is bij mij ook sedert enkele dagen, zeer vervelend

Gisteren bekeek ik een opgenomen film van 2 uur 30, na 2 uur gestopt voor het nieuws en dan terug 2 uur moeten doorspoelen, heel vervelend
Voor alle zekerheid, jullie gebruiken toch de stopknop, als je een opname bekijkt en wilt stoppen. Ik krijg de keuze hervatten of vanaf het begin. Ik heb dat probleem van terug naar de gewenste plaats gaan, alleen als ik een factory reset/restore gedaan heb of als ik vanop de andere decoder naar een nPVR opname kijk. Anders heb ik dat niet, ook niet met een nPVR die ik niet meer dan 60 dagen kan bewaren.
dat van het terug van het begin moeten beginnen, is bij mij ook sedert enkele dagen


ja zelfs als je keuze maakt hervatten, dit is maar heel resent dat je deze fout krijgt, vroeger was dit niet het geval
@ Valencia,

Welke bbox3 software versie heb je?
helaba in hoofdletters volgende tekst.



AL MAANDEN BEZIG DE LAST MET OPNAMES EN HET GERAAKT MAAR NIET OPGELOST.



Jullie beloven ons nu al klein jaar dat het in orde komt met volgende update en dat is nooit het geval..
ik heb een bbox 2
Ok bedankt, Valencia,

ik was mij aan het afvragen of het eventueel met de recente bbox3 software kunnen te maken gehad hebben, want zoals je mss weet kunnen bepaalde problemen bij streamen van nPVR opnames ook te wijten zijn aan de bbox
ik heb vanmorgen nog eens een volledige reset gedaan, omdat ik een aflevering van madame secretary kwijt was, maar tevergeefs , voorgoed verdwenen,

Het is al lang geleden dan er iets zomaar verdwenen is
Anno 2016 mag je toch verwachten dat dergelijke zaken redelijk tot redelijk goed werken.

Per slot van rekening betalen we er iedere maand toch genoeg voor, niet?
Anno 2016 mag je toch verwachten dat dergelijke zaken redelijk tot redelijk goed werken.



Dat dachten ze bij P⌘-engineering ook :lol:
🆒
Update: wat ook bij tijd voorvalt bij een serieopname is dat, wanneer je een bepaalde geplande aflevering geannuleerd hebt, deze de dag nadien gewoon terug op de planning staat :s Net zoals bij meerdere programma's tegelijk opnemen: de ene keer blijkt het wel te gaan, de andere keer niet. Conflict hier, conflict daar. Hopelijk snel een oplossing!
Dat is inderdaad al een tijdje bezig en soms komt die niet meer terug als je in de tv-gids naar een toekomstige episode gaat van de serie en dan bij deze kiest om de serie te annuleren, maar bij de één schijnt dit te werken en bij de andere weer niet, of om het via de px-tv-app te doen‼️

Reageer