OPNAMEN BEKIJKEN OP 2DE TV MET 2DE DECORDER

  • 9 October 2015
  • 8 reacties
  • 254 Bekeken

hoi, ik heb 2 decorders en 2TV 's als ik opneem op een decorder kan ik er niet naar kijken op mijn andere tv met decorder wat is er fout?



8 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Dan heb je de opnames in PVR gedaan d.w.z. op de harde schijf van een van je decoders. Die zijn enkel op de opnamedecoder afspeelbaar. Enkel als je in nPVR opneemt (op de server en 60 dagen beschikbaar voor weergave) zijn die opnames op alle decoders afspeelbaar en zichtbaar in de lijst van opgenomen programma's. nPVR wordt vanop de decoder enkel gegenereerd als de opname samenvalt met een reeds PVR geprogrammeerde opname.


Je kunt dit omzeilen door systematisch een samenvallend programma eerst in PVR te programmeren en daarna het programma in nPVR (daarna niet-gewenste PVR wissen). Maar het simpelste is online te programmeren, want die opnames gaan altijd naar de server (nPVR). Dit kan vanop PC (http://www.proximustv.be/nl#!=&scrollTop=166" target="_blank


of ook met de TV Overal app. vanop tablet/smartphone.


Met de V5 mini decoder (zonder HDD) kan je zelfs enkel in nPVR opnemen (echter voorlopig nog niet van buitenlandse zenders). Die is nu al als enige optie verkrijgbaar (tenzij je in een Proximus Center gaat waar nog stock is van harde schijf decoders). Dit is nl. allemaal nog in de ontwikkelingsfase, en nog niet alles is duidelijk (zie andere topics hierover).
dank u voor het zeer vlug te antwoorden maar het is ingewikkeld ik ben na 10 tal jaren over gestapt van telenet maar daar het ik enkel te kiezen welke decorder ik wilde bekijken maar hier bij proximus krijg ik er geen vat op ik zal nog eens verder zoeken alvast bedankt.
De opname kan je alleen maar bekijken op de decoder waar je de opname geprogrammeerd hebt omdat de eerste opname altijd op de harde schijf gebeurt. Dan kan je deze opname niet bezien op een andere decoder.


Als je dit wel wilt kunnen bekijken op de tweede decoder moet de opname in nPVR gebeuren.
Patricia,


zie mss ook eens naar deze uitleg => pvr versus npvr
Badge
Maar zou technisch mogelijk moeten zijn, dat dit wel kan!

Doch zal er niet in geinvesteerd worden vrees ik


Geert
Als de decode DNLA protocol zou ondersteunen zou dat zeker moeten gaan knipoognet op dezelfde manier als men de streams van zijn laptop of bvb tablet/iPad/iPhone naar een smart TV kan streamen ..
Als alles toch nPVR wordt zal je sowieso toch op alle decoders je opnames kunnen bekijken
Reputatie 7
Badge +1
Bij Telenet kan dat al geloof ik (meerdere digicorders in netwerk zetten) maar je moet dan wel internet van Telenet hebben. Bij Proximus is dat inderdaad met nPVR niet echt nodig. Zeker nu PVR zou verdwijnen...maar hoever deze evolutie staat mogen we nog niet weten. Hier méér vragen dan antwoorden!

Reageer