opname verdwenen

  • 15 June 2013
  • 11 reacties
  • 1874 Bekeken


Gisterenavond had ik een programma via de tv guide geprogrammeerd om op te nemen.Tot mijn grote spijt zag ik achteraf dat deze opname niet tussen de lijst van opgenomen programmas staat en ik deze opname dus niet kan bekijken,ondanks het rode cirkeltje brand op de menubalk in de tv guide. Ik merk ook dat dit rode cirkeltje heel de avond is blijven branden op de menubalk.Wel vreemd dat deze opname niet in de lijst van opgenomen programmas staat en een reset help niet. Ik denk dat ik dit programma kwijt ben ook al had ik dit opgenomen.


Dit heb ik al enkele weken voor. Ik heb al fact. reset gedaan, modem ook gereset,alles geprobeerd,andere modem,andere decoder,lijntest,echt wel alles,maar nu ten einde raad,niks helpt.Ik betaal steeds al mijn facturen,ben al zeer lang klant van in het begin,maar ik begin toch twijfels te krijgen over belgacom. Steeds het éne probleem na het andere,echt niet meer leuk.


Eens proberen te recapituleren :


â–¬ je hebt een opname luchthaven australie gepland (staat bij lijst 'geplande opnames')


â–¬ staat achteraf niet in lijst opgenomen programma's


â–¬ blijft als rood cirkeltje staan in de TV gids.


â–¬ de opname kan niet bekeken worden (omdat deze niet is terug te vinden in de lijst opgenomen programmas)


â–¬ je maakt geen serie opnames


â–¬ je programmeert niet Online maar vanop de decoder


â–¬ reset van decoder geeft geen oplossing (van modem ook niet)


â–¬ Factory reset (reeds enkele keren uitgevoerd) geeft ook geen oplossing

11 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Dit is een gedeeld (?) probleem met de Charles software en de TV-overal online programmatie. Het gebeurt regelmatig dat online (of soms ook op de decoder) geprogrammeerde opnames uit de onlinelljst van 'op afstand geplande opnames' in de 'online' TV-gids voor PC, tablet en/of smartphone verdwijnen. Als dat gebeurt na een update van de TV-gids op de decoder ('s nachts en 's namiddags), dan blijven die in de lijst van geprogr. opnames van de decoder staan; bij het starten van het programma komt er in de TV-gids van de decoder wel een rood cirkeltje bij het programma, maar het programma verschijnt niet in de lijst van opgenomen programma's (omdat het op de server niet meer in de programmatie stond). Bij nPVR geplande opnames moet je dus regelmatig je geplande opnames 'online' checken, of ze nog in de lijst staan. Zoniet verdwijnen ze (soms) uit de lijst, en worden ze gewoon NIET opgenomen of in dit geval 30 dagen beschIkbaar gesteld op de server. Dit id duidelijk een communicatiefout tussen server en decoder, en dat zou toch wel eens aan de Charles software laatste versie kunnen liggen, die blijkbaar bij een groot aantal mensen slecht verloopt. Waarschijnlijk is de nieuwste versie niet 100% compatibel met de V4...En vermits ze ondertussen de (nog niet beschikbare) V5 decoder uitgebracht hebben, zouden ze beter voor de V4 een aparte versie van Charles maken of anders de reno.myrioi interface van de V3 terugzetten. Weegt de 'slecht' ontwikkelde Charles interface dan zwaarder door dan de V4 hardware ? Die Charles heeft immers nooit correct gewerkt, toch niet bij mij.

Reputatie 7
Badge +1


Zo is dat ! Waarom dat de laatste keren niet gelukt is, is me niet duidelijk...en zeker niet dat ze hier geen verder commentaar meer opgegeven hebben....

Ik ben toch serieus aan het overwegen om de overstap te maken naar telenet. Ik ben al klant bij belgacom sederd de beginjaren maar ik erger mij de laatste tijd teveel aan de kwaliteit. Het zal wel wat duurder uitkomen bijtelenet maar als ik dan geen miserie meer heb met decoders en modems heb ik het ervoor over om over te stappen.
Dat is zo Elsa. Het is niet enkel decoder kwaliteit maar ook algemeen.Daarstraks viel plots de modem zo maar uit en duurde zeker 10 min. voor hij terug werkte. Wat gaat het volgende weer zijn. Begin het allemaal wat beu te worden. Je betaald voor kwaliteit en je krijgt miserie.
Reputatie 7
Badge +1


Vermits ik die problemen nog niet had met de voorlaatste versie (Charles2....78?) moeten ze toch stilaan wel weten wat er aan de laatste upgrade mis is resp. zou moeten gefixed geweest zijn. En het is inderdaad wel zo dat ik altijd al het serieopnamesysteem gebruikt heb, en dat er nu in de lijst van geprogrammeerde opnames sporen van blijven hangen zijn: de teller rechtsbovenaan staat momenteel op 531...waar ik er momenteel maar 4 (serieopnames) gebruik. Ik heb in het begin van Charles eens een poging gedaan om die te wissen, met als gevolg dat al mijn opgenomen programma's verdwenen waren. Ik blijf daar nu dus af; alhoewel, ik zou het nog eens kunnen proberen hé. Als ik nog eens veel tijd heb en eerst nog wat bijgezien heb. Er staat nu toch niet zoveel meer op nadat ik zoveel duitse ARD en ZDF-programma's overgekopiëerd heb. Die ik laten staan had zijn trouwens nog altijd afspeelbaar (zo'n 13-tal). Als we die bekeken hebben, zal ik nog eens een poging doen om alles leeg te maken.

Reputatie 7
Badge +1


Bedankt Elsa, maar jij heb me op het gedacht gebracht dat het iets met de seriopnames temaken had. Dat ik daarom 522 programma's moest wissen ui de lijst van geprogr. opnames was mijn initatief. Ik vond het raar dat die altijd zo traag openging (als hij al openging) en kwam op het idee dat er teveel nutteloze rommel in zat. Ik was het ineens beu en ben beginnen wissen; een geduldwerkje van 1 1/2 uur, maar het heeft geloond ! Het risico van verlies van opnames heb ik er maar bijgenomen, maar dat is dus niet gebeurd.



Het straffe is: de bediening van mijn V4 gaat nu zelfs sneller dan die van de Telenet digicorder! niet te geloven !














@ Sinjoor,


je ziet als we de koppen bijeen steken dat we soms verder komen dan Belgacom wink





@ Eveline,


Eens proberen te recapituleren :


â–¬ je hebt een opname luchthaven australie als PVR gepland dus op je harde schijf


â–¬ staat in lijst opgenomen programma's


â–¬ blijft als rood cirkeltje staan in de TV gids.


â–¬ de opname kan niet bekeken worden


â–¬ je maakt geen serie opnames


â–¬ je programmeert niet OL maar vanop de decoder





Als ik mij goed herinner verandert de gewonen reset van de decoder er niets aan

en om nu zeker te zijn is het belangrijk om te weten of je al daadwerkelijk geprobeerd hebt de decoder een factory reset te geven.







Groetjes, Elsa


















Nee ik wou 100 % zeker zijn dat je alles geprobeerd hebt


en ik zal het lijstje aanvullen hieronder en dit lijstje kan je eventueel ook eens in een PB opsturen naar Eva


Eens proberen te recapituleren :


â–¬ je hebt een opname luchthaven australie als PVR gepland dus op je harde schijf


â–¬ staat niet in lijst opgenomen programma's


â–¬ blijft als rood cirkeltje staan in de TV gids.


â–¬ de opname kan niet bekeken worden (omdat deze niet terug te vinden is in de lijst opgenomen programmas)


â–¬ je maakt geen serie opnames


â–¬ je programmeert niet OL maar vanop de decoder


â–¬ reset van decoder geeft geen oplossing


â–¬ Factory reset (reeds enkele keren uitgevoerd) geeft ook geen oplossing


â–¬ Ook problemen bij OL nPVR opnames







Groetjes, Elsa





Reputatie 7
Badge +1


Ik onderzoek ook nog verder hoe het nu met nPVR gesteld is. Ik kan nu wel vlot vanop de decoder nPVR genereren, maar ik merk dat die programma's niet in de lijst van de online TV-gids (van op afstand geprogrammeerde opnames) komen. Andersom is dat geen probleem, want online geplande opnames komen nu wél in de lijst van de decoder. Ik ben nu wel benieuwd of die wel worden opgenomen. Ik test het verder uit. Mijn V4 is nu terug een juweeltje van bedieningscomfort; nu nog de online programmatie, waar regelmatig iets verdwijnt. Ik heb nu een aantal programma's online gepland (nPVR) en een paar op de decoder in nPVR (die dus niet in de lijst van de online TV-gids komen). Op de decoder is alles OK nu, want online geplande opnames staan onmiddellijk in de lijst van geprogr. opnames. Andersom niet dus...Ik wacht nu af of alles toch keurig wordt opgenomen (30d beschikbaar op de decoder). Ik zal het vanavond laat of morgen laten weten. Dat is hier echt een testlabo geworden hé? Allemaal gratis voor niks! Ik heb alvast een bedanking gekregen van de Evadienst.





  • Eva van Belgacomgeplaatste 08:10 door Eva van BelgacomIntense User

    Beste sinjoor73,



    alvast bedankt voor deze info.



    Met vriendelijke groeten,

    Eva


  • http://community.belgacom.be/people/26fc8c6d18" title="sinjoor73

    geplaatste 13:06 door sinjoor73Intense User

    Graag gedaan, ik hoop dat U er iets mee bent. Mvg

    [/list]
Charles1_2.7.2.248













Nu nog de, hopellijk, positieve reacties van Eveline afwachten


Wel heel raar dat ik dan met de laatste Charles versie al die problemen niet heb,


het kan toch niet aan charles alleen liggen, maar ergens een combinatie van charles en iets anders,


maar wat anders !!!???







Groetjes, Elsa





Reageer