opname van programma's

  • 1 June 2015
  • 3 reacties
  • 134 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
hallo,


Ik kan geen programma's opnemen als ik die zelf instel. Alleen maar als ik de preset doe gedurende 'deze aflevering'. Herstarten van digibox en/of modem haalde niks uit. Hoe komt dit?


Voorbeeld: ik wou gisteren de serie 'the blacklist' programmeren, ik kon dus alleen maar de huidige aflevering programmeren en niet alle afleveringen. En de tijden van de preset veranderen gaat ook niet.

3 reacties

Waarschijnlijk heb je nog een andere opname die dan in tijd samenvalt met je serie opname die je wilt plannen.

Dus ook als de ene serie opname de andere serie opname ergens in tijd overlapt.


Als je dan weet dat je maar één opname terzelfder tijd kunt opnemen op de harde schijf dan zou deze tweede serie opname op de server opgenomen moeten worden, maar serie opnames kunnen niet op de server opgenomen worden, vandaar dat je dan deze serieopname aflevering per aflevering wel kunt doen wat wel op de server (opnames 30 dagen ) mogelijk is.
Misschien ook eens deze uitgebreide uitleg lezen ▬►pvr en npvr opnames
Reputatie 7
Badge +1
Het kan inderdaad zijn, dat een of meerdere afleveringen op een andere dag conflict geven met een ander in PVR ingestelde opname, omdat niet alle afleveringen altijd op hetzelfde tijdstip vallen. Bij series worden die conflicten niet automatisch opgelost door ze naar nPVR om te zetten. Online kan je wél in de TV-gids op een programma klikken en in de dan komende lijst meerdere afleveringen aanklikken voor nPVR-oipname. Maar dat is enkel voor series met dagelijkse afleveringen zinvol, want de TV-gids gaat online maar één week vooruit, zodat je dan bij wekelijkse afleveringen maximum nog een verdere aflevering kunt programmeren. Toch doe ik het zo regelmatig nl. in de online lijst van geplande opnames het programma aanklikken en dan zien of er al volgende afleveringen beschikbaar zijn om te programmeren. Wél oppassen, want ook de herhalingen staan in die lijst. Dit laatste gaat wél niet via de TV Overal app.; daar moet je alles via de TV-gids doen. Die conflicten kan je op de decoder normaal wel visualiseren via het PVR-menu 'conflicten'.

Reageer