Opname start niet op tijd !? :(

  • 26 October 2014
  • 17 reacties
  • 221 Bekeken

Vroeger (in de tijd van analoge tv en video) bestond er zo iets als PDC (Program Deliverie Controll) waar door een geprogrameerde opname startte gelijk met de aanvang van een programma (zelfs in geval van vertraging) !


Je gaat me niet wijsmaken dat er in dit 'digitale tijdperk' geen mogelijkheid meer bestaat om een programma op te nemen, zelfs als het iets te vroeg of te laat begint !


Ik vind dit vooral bij het opnemen van series vervelend !


Zelfs de voorgestelde marges voor en na volstaan niet (zij te klein)

17 reacties

De laatste tijd zij er inderdaad veel problemen met opnames die er niet volledig opstaan of problemen geven met afspelen, Proximus is zich hier blijkbaar van bewust en is het afwachten op de definitieve oplossing.


Alles wat je voorlopig zelf kunt doen is eventueel proberen met een reboot , dan wordt de programmagids toch al aangepast , maar lost natuurlijk maar een klein deel van de problemen op. Een factory reset proberen lost ook soms maar tijdelijk problemen op.


Als je problemen hebt met nPVR opnames is het ook altijd best van eens de modem te laten rebooten (15 sec stekker uittrekken)


Meer kan je niet doen en als dit niks opbrengt zal het wachten zijn tot proximus met een oplossing komt voor het probleem.


Eigenlijk zou je toch de technische helpdesk moeten opbellen (0800 22 800 7 /7 tot 22u) dat ze zich meer en meer bewust worden dat er zeker nood is aan een oplossing !
Ik moet zelf zeggen ik neem nu veel op en heb nog nooit iets ondervonden bij opnames. die staan bij mij op -5 en+30 vooral omdat opnames die je s'avonds opneemt kunnen uitlopen.Maar zelfs bij een langspeelfilm van 2 uur en half die vier maal onderbroken word heb ik er geen last mee.
Elsa,met die programma gids is niets mis.En ik geloof niet zoveel van die opnames die er niet opgraken ook niet,want ik heb het al gezegd deze week zonder dat ik kan bewijzen van die npvr is die laatste software volgens mij bugsvrij.Ik ondervind geen problemen niet meer.Dat is al hier een oud zeer op dat forum dat gezaag en geklaag,is hun internet niet snel genoeg dan is hun tv gids weer niet in orde of blijft die zap balk hangen,en zo kan ik nog wel even door gaan.
Ik heb die problemen ook nooit gehad met mijn V5 maar als er verschillende mensen die problemen aanhalen hier op het forum en ook via de andere kanalen op het internet, dan moet er toch ergens iets niet in orde zijn, en akkoord het klinkt raar als je zelf deze problemen niet ondervindt, maar er moet toch ergens iets verkeerd lopen anders zouden er niet zoveel mensen klagen en zelf mensen die melden dat ze van de medewerkers te horen gekregen hebben dat ze de problemen kennen.

Ik kan toch ook moeilijk geloven dat deze mensen dit allemaal uit hun duim gaan zuigen, al blijft het natuurlijk raar dat wij dit niet voor hebben en moesten we nu weten waarom wij dit niet voorhebben en zij wel, dan zouden we een hele stap verder zijn.

Daarom denk ik dat het nog altijd het beste blijft van deze problemen te blijven melden aan de technische dienst en mens ze voor heeft.


Ook is het verwarrend omdat je niet altijd weet uit hun uitleg of ze het voor hebben met PVR of met nPVR of met beide opnames en met welke type decoder het voorvalt.


In ieder geval de problemen die er hier soms aangehaald worden omtrent nPVR programma's heb ik ook nog nooit voorgehad met de v5-mini die ik nu heb, maar of dit wil zeggen dat er niemand problemen heeft daar durf ik toch mijn handen niet voor in het vuur steken. Op de tecnishe dienst kunnen ze beter dit opvolgen want daar weten ze of het om nPVR of om PVR en met welke decoders het voorvalt en dit overzicht hebben wij spijtig genoeg niet en kunnen we alleen maar een reboot en factory reset aanbevelen van de apparatuur, en daar stopt het mee voor ons, de enige en goede definitieve oplossing kan maar van Proximus zelf komen en al de rest is cut en try.
En toch vind ik het eigenaardig,want over vijf jaar was het ook altijd dezelfde zever op het forum dat je telkens hoorde.Mensen waren ontevreden over pis of kak.Welliswaar waren we toen 3 forums terug maar ik weet het nog,zo lang is het al geleden.Het is ook steeds vreemd dat die problemen die opgenoemd worden bij mij of bij jou nauwelijks nooit zijn voorgekomen?Het is nu niet omdat je nu niet kan opnemen dat je dit niet meer van een vroegere decoder weet.Ik kan mij niet voorstellen dat proximus decoders maar voor 30% laat werken.Dan vraag ik mij toch af waarom in feite blijven altijd die verdomde klagers hier bij proximus zitten wanneer ze weten dat die opnames bij andere operators wel slagen.Zo zijn wij hier ineens van die klaagzangen van af.Trouwens gaat het niet over dit probleem enkel dat er geklaagd word en heeft het niets met een pvr of npvr te maken want heeft het niet met opnames te maken te maken dan met zap balken of met een te blauwe zendergids of zus of zo.Zagen zagen zagen.Dat is het enigste wat klanten van proximus kunen.Ze kunnen beter op het dobbit forum wat gaan leuteren.
Dan ben ik zeker een uitzondering, want ik ben nog altijd als Proximus-klant heel tevreden en blijf hopen dat dit zo mag blijven.


Het is altijd het zelfde het zagen of klagen begint als mensen naar anderen beginnen te kijken want ze zien altijd wat er beter is bij een andere en (bijna) nooit wat er slechter is ! Normaal zijn vrouwen daar het best in hoor ik altijd zeggen, maart als ik dit allemaal op dit forum en andere media lees dan denk ik dat die theorie zeker niet meer klopt :-))
Reputatie 6
Badge +2
Ik heb in ieder geval geen problemen en hoop dat dat zo mag blijven.smiley
Dat is altijd het zelfde probleem dat er maar weinig zijn die naar een forum grijpen om te zeggen dat er geen problemen zijn 😉 en vandaar dat je een vertekend beeld krijgt !
Elsa ik liep vroeger niet hoog op van het toen nog genoemde belgacom,omdat er volgens mijns insziens te veel verfransing aanwezig was.Maar als je het nu overweegt zie je toch een mooi voordeel,goedkjoper,meer HD,netflix op de decoder en er zullen nog wel enkele andere voordelen zijn die ik nu even niet bedenk.Maar als proximus nu even het hard wil spelen zou ik gewoon die netflix op de decoder op slot zetten en dus enkel zichtbaar voor proximus klanten.vrt gaat op netflix ook een 6 tal programma's plaatsen,wat dat is weet ik niet maar ik vind dat dit niet hoeft zichtbaar te zijn voor telenet klanten want zij hebben dan al hun exclusieve zenders.Ik vind als zij die vrij geven dan kan dit herzien worden maar zolang dit niet is valt dit voor de rechtbank te onderhandelen,en telenet houd er van denk maar aan de kabel met mobistar.
Ik heb ook geen problemen zoals ik al zeg,erger ik me soms wat ik me wat ik hier allemaal lees.
Elsa dat is ook niet juist wat je zegt,Moet ik dan weer zeggen dat ik ook die problemen heb of zo?Zo moet ik dan toegeven aan die anderen dat ik ook deze problemen heb.Al is dat zo niet.Dan zitten ze daar misschien bij proximus naar iets te zoeken wat er niet is.
@Ken Als jij dat probleem nooit gehad hebt is dat fijn voor u, maar ga dan aub chatten op een ander kanaal, want met deze discussie schiet ik dus niets op !


Ik heb het probleem met de serie opname van 'Under The Dome' op Vier ! de precuel is reeds bezig als de opname begint.
@Erik als jij niet met mij wil chatten vind ik dit niet erg,dan vind ik wel een ander die dit graag doet.Ook zie ik dat je hier nog niet veel gewoon bent,maar dat komt wel met de tijd zeker als je mij beter leert kennen want ik ben het grootste varken van proximus.En als jij nu met het probleem zit,ik heb het al gezegd en Elsa dat zal te maken hebben dan met npvr dat ik niet kan controleren en misschien bij jou die series die ik niet opneem.Maar ik ga dit niet beweren of dat waar of onwaar is.
@Ken, Sorry, ben zelf al jaren klant. Las vroeger regelmatig dit forum, en prees me vervolgens gelukkig dat ik al die problemen niet had. Sedert de upgrade in maart, niets anders dan problemen met TV-opnames... Na 2 maanden getelefoneer met de techn. dienst, mijn V3 omgeruild vooor een V4. Het is iets beter, maar zeker nog veel problemen, wat ik dus al die jaren niet gehad heb. Nu door het 'gezaag' van de mensen hier en vooral de mogelijke oplossingen van Elza, krijg ik een beetje inzicht, want we zijn niet allemaal techneuten en wacht ik af tot die zogenaamde bugs zullen verdwijnen. Wees blij dat u die problemen niet hebt, dat was ik ook jarenlang, en dus stap ik niet zomaar over.


Inderdaad de definitieve oplossing zal tenslotte van Proximus moeten komen, want al dat gereset en factory reset is niet altijd een oplossing en en soms ook maar een tijdelijk oplossing, en dit kan ook niet anders als het te wijten is aan bugs, die moeten er hoe dan ook eerst uit en daarom zitten die bugs ook niet altijd in de decoder zelf het is de zwakste schakel in de ketting die die het tenslotte bepaalt
Dus voor het vriendelijk te houden denkt u dat ik hier zit te liegen en zaken uit mijn duim zit te zuigen?Ik herhaal het nogmaals aan allen op het forum.Als er dan al problemen zijn,en ik heb niet enkel van Elsa al eens een positieve reactie gehoord maar al diegenen die dan die zogezegde bugs hebben zullen dan maar moeten wachten.Toch snap ik het niet of blijven deze mensen zo stom om over te stappen naar telenet/scarlet/tv vlaanderen/snow/numericable en ik weet niet wat er nog is want het word stilaan tijd dat ik een valium ga slikken denk ik.Want mijn kop staat op barsten door jullie gezaag.En ik versta het niet dat er dan toch weer zogezegd stomme mensen naar proximus zijn gekomen,en dan toch wetende dat het op niets trekt.Hier op een forum kan je natuurlijk je grote bek open trekken,maar als het er op aan komt houd men nog maar heel wijnig over.
@Ken



Elsa dat is ook niet juist wat je zegt,Moet ik dan weer zeggen dat ik ook die problemen heb of zo



natuurlijk moet je niet zeggen dat je de problemen niet hebt, als je er geen hebt en ik heb toch al gezegd dat dit zeker kan dat er zijn die geen problemen hebben, maar alleen mag men niet veralgemenen en dan daaruit concluderen ik heb geen problemen dus al de anderen ook niet, want er spelen te veel parameters mee die een rol spelen en zeker als het over nPVR opnames gaat, daar heb je nog als de vele tussenstappen bij Proximus die er bijkomen !

Reageer