opname met decorder lopen constant vast of neemt niet op

  • 29 December 2014
  • 33 reacties
  • 449 Bekeken

Hallo,




Hebben nog mensen problemen met het feit dat de decorder vaak vastloop en hierdoor bepaalde programma's niet opneemt?


meestal heb ik nie door en pas avonds merk ik dat bepaalde programma's nie opgenomen zijn. wanneer ik de achterste knop gebruik en de decorder helemaal laat opnieuw opstarten loopt alles weer normaal. en na ene tijdje valt weer het zelfde voor?


Ook als ik bepaalde programma's bekijk loopt het vast telkens op het zelfde moment of blokeert alles zodat lopende opnames ook niet meer opgenomen worden


vriendelijke groeten


jeroen





33 reacties

werk je met devolo's tussen je bbox en de decoder, die kunnen ook voor problemen zorgen


lees ook eens wat hier staat ► bij decoder problemen
wat zijn devolo's
draadloze oplossing om je decoder met de modem te verbinden indien je met geen utp netwerkkabel kunt werken , waarbij het tv signaal, dat uit de modem komt, via het elektriciteitsnet (stopkontakten) verstuurd wordt.


Wordt ook nog o.a. homeplugs of PLC's of powerline adapters .....genoemd


als je de bovenstaande link volgt die ok gegeven heb kan je ook terugvinden hoe je ze kan resetten enz..
ik werk via een wifi- bridge
dat is inderdaad ook een draadloze verbinding, als je de link volgt die ik gegeven heb, (► http://bgctv.skynetblogs.be/#procedurebijdecoderproblemen" rel="nofollow=> resetten wifi bridge),

kan je die ook eens resetten


zeker ook eens de bbox rebooten , gedurende 15 seconden netstekker uittrekken en dan laten opnieuw opstarten, .enfin dit staat allemaal beschreven als je de link volgt. Alls je dit allemaal geprobeerd hebt kan je zelf niet veel meer ondernemen en best de helpdesk bellen 0800 22 800 (7/7 tot 22u)


moest je blijvend problemen hebben zou je eens met een losse voorlopige utp netwerkkabel kunnen uitvissen of je van het probleem af bent als je de modem en decoder met deze voorlopige kabel verbindt om zo vast te kunnen stellen of het probleem zich al dan niet in de wifi-bridges situeert
ik heb dit helemaal gedaan.


met resultaat decorder blijft nu constant hangen op welkom bij proximus tv. ( dit scherm blijft zo constant staan, en kan geen tv meer zien)

heb ondertussen al verschillende keren opnieuw geprobeerd en ik blijf telkens op dat scherm vasthangen


Dit is zeer vervelend want ik kan nu geen tv meer zien. grr


jeroen


brandt het SDL lampje continu op je bbox modem na dat je hem gereboot had en brandt de rest normaal


surf naar betekenis bbox3 ledlampjes


Vandaag zal de helpdesk niet opnemen (0800 22 800) op een feestdag
alle lampjes branden die zouden moeten branden :(




ik dacht dat de technische dienst 24/24 7/7 beschikbaar was. ( dat betekent nog 24 uur zonder tv)


ik heb gebeld naar het nummer 080022500 en daar weten ze blijkbaar van de technische storing want daar zeggen ze het, maar volgens hun is dat probleem opgelost, indien niet moet ik 1 drukken en dan komt onze dienst is momenteel gesloten en dan geven ze uren voor de weekdag en voor het weekend ( zaterdag en zondag)



En de controlelampjes op uw Wi-Fi Bridge?












U kijkt draadloos tv: wat betekenen de controlelampjes op uw Wi-Fi Bridge? Er zijn 5 led-lampjes: Link Quality, Access Point, Wireless, Power en WPS.

Kwaliteit van het signaal (Link Quality)Link Quality (kwaliteit van het signaal)

Duidt aan of de Wi-Fi Bridge werkt als ontvanger. De kleur toont de kwaliteit van het uitgezonden signaal tussen de 2 toestellen (d.w.z. de ontvanger en de zender):


  • Perfect signaal (groen licht)Groen = perfect signaal.
  • Correct signaal (geel licht)Geel = goed signaal. Met een bijkomende Wi-Fi Bridge kan de kwaliteit verslechteren.
  • Slecht signaal (rood licht)Rood = zwak signaal. De kwaliteit kan verbeteren door de ontvanger te verplaatsten tot de Link Quality led groen of geel wordt.


Toegangspunt (Access Point)Access Point (toegangspunt)

Duidt aan of de Wi-Fi Bridge werkt als zender. Als het Access Point lampje knippert, dan stelt het toegangspunt zich in. Dat kan tot een minuut duren.

Draadloos (wireless)Wireless (draadloos)

Duidt een draadloze verbinding aan. Als het Wireless lampje knippert, dan is de draadloze verbinding in gebruik.

PowerPower (voeding)

Duidt aan dat de Wi-Fi Bridge aanstaat.

WPSWPS (Wi-Fi Protected Setup)

Geeft de synchronisatietoestand weer tussen zender en ontvanger.




de helpdesk 0800 22 800 is inderdaad open 24/24 tot 22u behalve op feestdagen !
Het oproepnummer (0800 22 500) is speciaal voor zelfstandigen en kmo's en blijkbaar dan ook niet voor zelfstandigen ofwel herkennen ze aan het nummer dat je geen zelfstandige bent en is het daarom op feestdagen niet open, enfin dat is een gissing van mij !
Heb je geen lange utp kabel liggen om eens je decoder voorlopig met de bbox modem te verbinden.
Heb je al eens gekeken wat de lijntest zegt


surf naar ►test uw belgacom lijn
hey,




Alle lampjes branden bij de wifi bridge. nee ik heb geen lange kabel die kan verbinden. maar volgens mij ligt echt aan de decorder zelf. want hij kan zogezegd welm de genuis verbindening. want dat kreeg ik nog op beeld en dan blijft hij hangen bij welkom proximus.


ik heb de lijntest al gedaan. bij de eerste twee dingen kreeg ik alles in orde. als de wizard wil starten kreeg ik een foutmelding
Weer typisch voor Proximus, een foutmelding !!


Heb je een v3 decoder, want van deze valt het wel meer voor dat de voedingsadapter een te lage spanning afgeeft.


Vanuit de helpdesk kunnen ze ook sommige defecten aan de decoder zien, als het geen feestdag is dan toch ;-)
Reputatie 7
Badge +1
Zijn die V3's nu nog niet allemaal vervangen? Wordt toch stilaan tijd!
Ach,troost u,ik heb al van alles geprobeerd. De laatste keer kreeg ik te horen dat alles in orde was maar dat de vaste schijf bijna vol stond, we moesten programma's verwijderen. Alhoewel er toen nog 25 procent leeg was. Ik heb dit een tientallen keer per dag. Ik vraag me toch af wat men daaraan kan of wil doen.


Marianne
Niet te vooruit lopen , niet zeker dat jeroen een v3 heeft met andere decoders kan het ook voorvallen dat ze niet willen doorstarten, enkel zijn de problemen met v3's groter.


Het zal nu ook wel gemakkelijker zijn om je V3 om te wisselen zeker voor iemand die netflix via zijn decoder wilt, heef tweer een argument bij om hem te laten omruilen.
jeroen, als je in de plaats van je decoder een pc aanhangt aan je wifi-bridge kan je ook vastellen of die naar behoren werkt als je kan surfen,


toch in het geval je een bbox3 hebt.
Marianne,


online ook eens een klacht indienen dat je iedere keer de decoder moet heropstarten om te kunnen tv kijken, via ► http://support.nl.proximus.be/app/contact_email" target="_blank
ik dacht dat ik een v3 decorder heb, al ben ik dat niet zeker. hoe kan ik dat checken.


ik kan gewoon op internet dus aan de wifi bridge ligt het volgens mij niet.


het is gewoon vervelend dat ik bijna 48 uur zonder tv ga zitten. en daarvoor ook aan een tijdje aan sukkelen.


vooral als je dan belt en ze zeggen we hebben gemerkt dat er een storing op de lijn was, maar die is normaal opgelost. kunnen ze dan niet bellen om dat de checken zeker omdat vandaag niks open is.


nu kreeg ik een melding dat de activering van de decorder mislukt is en een nummer dat ik moet bellen. dit heb ik ondertussen gedaan en daar spreken ze van dat ik een nieuwe decorder onlangs gekregen heb en deze moet activeren: ik weet niet van een nieuwe decorder?????



ik dacht dat ik een v3 decorder heb, al ben ik dat niet zeker. hoe kan ik dat checken.



surf naar ► decoders voor foto's van decoders



ik kan gewoon op internet dus aan de wifi bridge ligt het volgens mij niet.



't hangt er van af, als je op internet kunt als je verbonden bent via utp kabel tussen modem bbox en pc/laptop of je verbonden bent via wifi van je bbox dan zegt dit niks over de wifi bridges


Het is pas als je bv de decoder loskoppelt van je wifi-bridge en er in de plaats je pc/latop met utp kabel op aansluit dat je zou zeker zijn dat je wifi-bridges goed werken.

daar spreken ze van dat ik een nieuwe decorder onlangs gekregen heb en deze moet activeren: ik weet niet van een nieuwe decorder?????



ja dan loopt er duidelijk iets totaal verkeerd tussen de communicatie van je TV-profiel op de Proximus server en je decoder.




Het enigste dat je eventueel zou nog kunnen proberen is je decoder uit registratie halen door te bellen naar een gratis nummer (0800 99696) en

de instructies van de computerstem te volgen.


En dan je decoder opnieuw te laten rebooten door de spanning terug op te zetten.


Enfin je moet dit natuurlijk allemaal niet doen ik geef alleen maar de mogelijkheden om eventueel het probleem kunnen op te lossen, aan u de vrije keuze natuurlijk.


Reageer