Opname kan niet worden bekeken

  • 24 August 2012
  • 6 reacties
  • 254 Bekeken

Hallo,


Dit is waarschijnlijk een vraag die hier geregeld gesteld wordt...

Ik heb vaak het probleem dat ik een opname niet kan bekijken en begrijp niet goed waarom. Ze wordt zeker op tijd gepland, ik plan elke zondag voor de komende week mijn opnames. Maar elke week opnieuw is er 1 of 2 opnames die ik niet kan bekijken. Hoewel ze volgens mij wel opgenomen zijn want ze staan tussen mijn opnames en ik kan bekijken slecteren, maar dan gebeurt er niets.

Kan iemand mij zeggen wat ik verkeerd doe? En ook graag een uitleg over het zit met kijken en opnemen en meerdere opnames op hetzelfde moment want ik vind hier nergens een deftige uitleg over. In de handleiding van Belgacom tv staat dat ik naar www.belgacom.be/tvmogelijkheden moet surfen maar daar krijg ik alleen te zien wat hier beschikbaar is wat betreft HD e.d.


Alvast bedankt.

Kelis

6 reacties

Dag Elsa,

Met alle respect maar een reset of nog erger een factory reset voorstellen bij elk probleem dat zich voordoet is onprofessioneel en zelfs belachelijk. Ik begrijp dat jij dit misschien aanvaardbaar vindt, maar voor een doorsnee gebruiker is dit onaanvaardbaar.

Ik lees nu al weken over problemen met de nieuwe software en zie geen enkele reactie van Belgacom.

Dat wil zeggen dat Belgacom ofwel in het geheel niet geïnteresseerd is in de service die ze bieden aan hun klanten (wat ik moeilijk kan geloven), of dat ze volledig in het ongewisse zijn over de problemen die zich voordoen, wat eigenlijk pijnlijk is.

1.000.000 klanten moet je verdienen zei een hypermarkt keten ooit. En zie waar die nu staan.

Belgacom moet eindelijk kleur bekennen en zijn klanten inlichten over de problemen die ze hebben met de nieuwe software. Alleen zo kunnen ze op begrip rekenen.

Ikzelf ben nog maar een paar maanden klant, maar de beloften die ze maakten rond 2 simultane opnames vallen volledig in het water door deze aanhoudende problemen. Ikzelf ben nog maar een paar weken verplicht gemigreerd naar de zgn "Charles" release en heb sindsdien niets anders dan problemen met de op afstand opgenomen programma's.

Misschien vergis ik me, misschien zijn er ergens reacties van Belgacom over de aanhoudende problemen, maar indien dit niet het geval is, hoop ik van harte dat ze bij deze de koe bij de horens vatten en met een uitleg of plan naar buiten komen. Van mij mag die uitleg komen van Eva of van Adam, als 't maar van Belgacom komt...
Dat ik dit voorstel is omdat ik hiermee al veel problemen heb opgelost voor mij zelf dan en ik geef daarom deze tip mee en niemand is verplicht om die uit te voeren.

Moest ik zelf van BGC zijn dan zou ik het pas belachelijk noemen als ik dit zou voorstellen.

Daarom moet ik mij zelf behelpen met reset en factory resets als ik mijn problemen wil oplossen.

Ik geef je te raden als je belt naar de helpdesk van BGC bij problemen wat ze zullen voorstellen, ik laat je twee maal raden ....

inderdaad juist geraden "reset je decoder eens" en "reset eens je devolo's" en "reset eens je modem".

Daarom probeer ik ook alleen maar tips te geven aan mensen die problemen hebben en nogmaals niemand zegt dat je die tips moet uitvoeren en zeker niet als je ze belachelijk vindt en die zijn trouwen even belachelijk als die van BGC koemn en waarom zou ik mij dan moet schamen hé.

Ik ben het volledig met je eens dat BGC die problemen moet oplossen en ik niet en iemand anders ook niet en zolang BGC deze problemen niet opgelost heeft blijf ik deze tips geven en kan iedereen zelf beslissen of ze belachelijk zijn of niet en of hij of zij ze wil uitvoeren of niet.

Trouwens als je computer ooit eens blijft hangen dan vraag ik mij af of je het ook zo belachelijk gaat vinden om hem te resetten (rebooten heet dat dan) of ga direct een nieuwe kopen neen ik denk dat je die zult eerst rebooten en als er iemand aan u moest vragen wat moet ik doen mijn computer blijft hangen, ga je hem dan de tip mss niet meegeven "probeer hem eens herop te starten".

Dus bij problemen raad ik iedereen aan om vrijblijvend eens te proberen met een reset of met een factory reset.

En als dit niet helpt dat er dan maar iemand anders een beter voostel doet ik wacht er touwens zelf op en tot nu toe heb ik nog niet veel betere oplossingen gekregen.

Of moet ik mij nu echt belachelijk maken met iedere keer te antwoorden bel naar het gratis nummer 0800 22 800 omdat ze daar het zelfde zouden kunnen horen?

Groetjes, Elsa

Elsa, ik moet me excuseren.

Mijn opmerking was niet zozeer aan jouw gericht eerder aan het feit dat we overgeleverd zijn aan resets om de Belgacom problemen aan te pakken.

Ik vrees dat mijn boodschap verkeerd begrepen is waarvoor mijn oprechte verontschuldigingen.

Zoals gezegd met alle respect!
@ Buyrud,

Zand er over, en als ik je boodschap verkeerd begrepen heb dan moet ik mij eigenlijk verontschuldigen ;-)

Ik hoop voor iedereen trouwens dat BGC zo vlug mogelijk voor een stabieler en goed werkend systeem kan zorgen in de nabije toekomst.

groetjes, Elsa

Beste Elsa,


Bedankt voor je antwoord... Een reset heb ik nog niet gedaan, dus zal dat eens overwegen, hoewel ik dan misschien mijn opnames gewoon kwijt geraak? Dus eerst kijken en dan resetten...

Ik veronderstel dat ik die nieuwe software heb, vorige week was ineens het hele menu vernieuwd dus dat zal het dan wel zijn.

Heb je ook nog een idee hoe het zit met meerdere opnames op hetzelfde moment? Of waar ik meer info kan vinden?


Alweer bedankt!

Kelis
De eerste opname die je programmeert staat op je HD dus PVR en de andere die die op het zelfde moment vallen staan op de servers van bgc die er voor 30 dagen bewaard worden.

groetjes, Elsa

PS:hier vind je ook wat uitleg, surf naar => https:///posts/a4f46e855a?start=1&stop=15#70109" target="_blank

Reageer