Opname instellingen TV


Reputatie 3
Badge +1
Hello,

Deze middag een paar programma's geprogrammeerd voor op te nemen.
Ik stel vast dat ik het begin en einduur niet meer kan aanpassen,
starttijd 5 minuten voor aanvang en eindtijd 30 minuten na afloop.

Gisteren kon ik nog de tijd zelf aanpassen.

Een opname op de harde schijf kon vroeger wel aangepast worden,
als een programma maar 30' loopt waarom moet ie dan 65' opnemen
't is een BBC programma dus die beginnen en eindigen op tijd.

Ben op de site gaan kijken en daar staan de 2 programma's als
'opname op afstand', ook al heb ik die via de decoder ingesteld.

Vroeger kon je ook BBC NIET op de server opnemen !

Volgens mij zit er iets fout, , op de harde schijf is nog 96 % beschikbaar dus vol is die niet
en er zijn ook geen conflicten.

Ik heb de decoder heropgestart zonder success.
Wat is er hier aan de hand en hebben jullie ook dit probleem of ben ik de enige uitverkorene ?

11 reacties

je zegt : Ik stel vast dat ik het begin en einduur niet meer kan aanpassen, starttijd 5 minuten voor aanvang en eindtijd 30 minuten na afloop
=> Maar dat is toch al een hele tijd hoor dat Prox dit veranderd heeft naar vaste instellingen. dat er een marge genomen wordt van 30 minuten is om zeker te zijn als een programma uitloopt dat je geen deel van kwijt speelt op het einde van het programma.

Bij een opname op afstand kan je meerdere programma's opnemen meer dan 2 trouwens, alleen wordt de eerste op harde schijf opgenomen als er al geen opname op harde Schijf geprogrammeerd is die in tijd zou overlappen want dan gaat die niet op de harde schijf maar in de cloud opgenomen worden (servers van Prox) en al de volgende opnames die je op afstand programmeert zullen in de cloud verder opgenomen worden. Er kan maar één opname tezelfde tijd op de harde schijf opgenomen worden en de resr gaat naar de cloud (60 dagen) kan je achteraf veranderen in 36maanden (lange termijn cloud opslag) als je dit wenst.
Reputatie 3
Badge +1
Elsa : wel gisteren kon ik nog programma's opnemen en kiezen voor start en eindtijd.
Deze middag dus niet meer !
Vroeger als ik op afstand een programma wou opnemen(geen overlapping dus) ging die automatisch op de server.

Ik begrijp dat als de tijd zou overlappen dat het op de cloud wordt opgenomen.

Ik vond de oude manier beter, maar zal er moeten leren mee leven zeker.

Bedankt voor uw antwoord.
ik weet nu niet welke type decoder je hebt maar waarschijnlijk zat je dan nog met oude software op je decoder want dat is al geruime tijd, dat ik dat niet meer kon instellen.
Programmeren op afstand zal de opnames op de server opslaan (60 dagen)
Reputatie 6
Badge +3
Wat voor decoder heb je? een v4? Derde van links op deze pagina ? Ik heb ook onlangs de nieuwe software gekregen, dus mogelijks is dit voor u ook het geval. Bij deze nieuwste software wordt alles steeds op het netwerk op geslaan en ook op de harde schijf indien mogelijk. Hierdoor heb je dus steeds een opname ook als er op dat moment problemen zijn met je decoder bijvoorbeeld. Je kan dan ook de opname op verschillende decoders bekijken of via de apps. Indien je zeker wil zijn dat je opname op de harde schijf staat (om langer te bewaren dan 60 dagen) dan moet je dit in de instellingen aangeven.
Reputatie 3
Badge +1
Type decoder is inderdaad een V4 waarvan de software nog niet was aangepast.

Elsa en Wilin : bedankt voor de uitleg, ik heb de instellingen nagekeken en die zijn correct.
Dat van "Bij deze nieuwste software wordt alles steeds op het netwerk op geslaan en ook op de harde schijf indien mogelijk."
klopt niet (toch niet bij iedereen dan! ) ;
zie ook uitleg van Sinjoor
-> https://nl.forum.proximus.be/tv-installatie-configuratie-7/problemen-v4-decoders-laatste-interface-sw-versie-leon-batch2-2-1520026-33802?postid=542143
Ofwel spreek je van nog nieuwere software dan deze : Dec(V4) SW-versie leon batch2 2_15.20.0.26, die dan recentelijk moet uitgekomen zijn.
In dit geval interessant om te vermelden welke software versie je hebt.
Reputatie 3
Badge +1
Elsa : de software is leon-batch2_15.21.0.22
Bedankt Arlette voor deze nuttige info,
Nu wordt het duideliljk dat we inderdaad over verschillende v4's bezig waren of beter gezegd over verschillende software van de v4
Aan Elsa,
Ik vind dit een flauw antwoord.
De nieuwe instelling opname 5 min vóór en 30 min ná is alleen bedoeld dat je alle reclames ZULT LEZEN en niets anders.
😠
Reputatie 7
Badge +1
Dat is tekort door de bocht hoor. Programma's beginnen soms wat vroeger, en lopen soms wel wat uit. 5 voor en 30 nà is niet overdreven.
Frank ik vind dit niet uit hoor, ik heb het vroeger dikwijls genoeg voorgehad toen je het nog kon instellen, en ik 10 minuten erna instelde, en toch moest stukken van de opname missen.
Maar ik ben er absoluut niet tegen dat ze dit voorzien dat je dit kunt instellen.
En trouwens reclame die spoel je toch door als je die niet wilt zien.

Reageer