Opletten met downgrade Internet in een Pack met TV Comfort en Internet Intense

  • 8 September 2011
  • 24 reacties
  • 3629 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Momenteel zijn er problemen met downgrade van Internet Intense naar Internet Favorite in een pack.

Als u dit doet word je TV van Comfort naar Favorite overgezet. Zonder dat je dit vraagt of erover word ingelicht.

Dus het geld dat denkt te besparen met de downgrade , gaat naar de hogere kost voor TV Favorite.

Hou dus goed je bevestiging brief en E-Services in het oog .


Bij de klantendienst zijn ze bewust van het probleem en word er onmiddelijk een dossier aangemaakt.


mvg,

Patrick

24 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Is inderdaad niet normaal. Ik heb een downgrade van Internet Favorite naar Comfort gedaan, en had geen enkel probleem.
Badge
Patrick

er is geen probleem downgrade. Wel kan het zijn dat de medewerker inplaats van een downgrade internet met behoud Tv comfort onbewust/bewust bij Tv het omgekeerde uitvoerd wat niet mag gebeuren.

muisje
Reputatie 7
Badge +3
Muisje

Na het bellen naar de klantendienst konden ze in de historiek alleen terug vinden een donwgrade naar Internet Favorite en geen wijziging naar TV Favorite.

De persoon die ik aan de lijn had was duidelijk , ik had alleen een conversie van Internet aangevraagd en verder niets en dit zou geen invloed mogen hebben op mijn pack.

Het kan zijn dat er door de persoon die het heeft aangepast onbewust/bewust deze ook mijn TV formule heeft aangepast.

Wie zal het echt weten???

Als het bij mij gebeurd kan het ook bij anderen gebeuren.

Ik hoop dat dit word uitgezocht en rechgezet.

Toch bedankt voor je reactie.

mvg,

Patrick
Beste patrick,

Er is zeker geen probleem met het downgraden van internet.

Waarschijnlijk is dit gewoon te wijten aan een foutieve ingave in ons systeem.

Er werd reeds een dossier op uw naam aangemaakt (na uw telefonisch contact op 07/09/2011) om dit recht te zetten.


Met vriendelijke groeten,

Eva
Reputatie 7
Badge +3
Beste , Eva

Dank voor je antwoord en ja dit klopt , ik had het zelf ook al aangegeven dat er een dossier is opgemaakt.

Ik hen ondertussen een credit nota gekregen voor de betwiste TV Favorite maar verder is er nog niets veranderd.

In de historiek naar aanleiding van mijn vraag voor downgrade naar Internet Favorite , staat ook alleen dit er in en vind men niets terug van een aanvraag naar wijziging voor TV.

TV comfort staat nog altijd op TV Favorite.

Afgaande van wat een Belgacom medewerker me vertelde is het zo dat als je een pack hebt met Vaste en Mobiele telefoon en Internet Favorite je TV automatisch naar Favoriet word omgezet.

Ik heb dan ook gekeken op de Packs samenstelling en zie dat daar dan staat dat TV comfort niet combineerbaar is met Internet Favorite, Vaste lijn en Mobile 10 (nu 15)

Dus ga ik er van uit dat er wel degelijk een fout zit in de computers die dit doorvoeren en zich standaard baseren op de huidige samenstelling van een pack.

Ik hoop dat dit vlug zal worden opgelost , ik had al op voorhand geinformeerd omdat ik in het verleden nog al zo een probleem heb meegemaakt.

Men heeft me duidelijk gezegd dat alles andere in mijn pack niet zou veranderen (heb ik trouwens schriftelijk bevestigd gekregen) en nu is dit wel gebeurd.

Dit schaad duidelijk het vertrouwen in Belgacom , waarom altijd zo een oppervlakkige informatie en geen absolute duidelijkheid tegen over de klant?

Ik ga dit uiteraard ook aankaarten bij de Ombudsdienst en Test-Aankoop.

Dit zijn fouten die niet zouden mogen gebeuren en onmiddelijk zouden moeten worden rechtgezet.

Elke fout is er 1 te veel.


mvg,


Patrick

Reputatie 2
Badge +1
Ombudsdienst treedt enkel op in geschillen waar het tot geen vergelijk is gekomen tussen de klant en de provider...

Verder is je probleem opgelost. Elke fout is er 1 te veel? Hmm... niet helemaal mee eens, maar dat heeft meer met realiteitszin te maken.
Reputatie 7
Badge +3
Beste Axs

Neen het probleem is nog steeds niet opgelost, die creditnota kreeg ik omdat ik het betwiste en ik zit nog steeds met TV Favorite.En ik weiger te betalen voor iets dat ik niet heb gevraagd.

Ook is mijn huur voor Tablet verkeerd deze is nu plots 2,84 Euro terwijl dit 2,07 Euro moet zijn .

Tegenwoordig loopt er veel mis bij Belgacom.

Als het dan plots ook bij jezelf gebeurd dan begrijp des te beter de frustratie"s van de andere klanten.

Een fout maken gebeurd snel bij Belgacom , maar een fout rechtzetten is bij Belgacom zeer ingewikkeld en kan lang duren.


mvg,

Patrick
Badge +1
Dag Patrick,

iedereen kan fouten maken. Of maak jij er geen misschien? In ieder geval schrijf je (telkens opnieuw) dt-fouten in je berichten.

Als de fouten die Belgacom maakt - mits wederzijds respect en communicatie - opgelost geraken, is er toch geen probleem.

Mvg,

Carooke
Beste carooke,

Bedankt voor uw positieve reactie.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Beste Patrick,

Uw dossier wordt behandeld en u zult spoedig een antwoord van de bevoegde dienst ontvangen.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Reputatie 7
Badge +3
Beste Eva,

Ik kan u melden dar mijn TV abonnement van Favorite nu terug naar Comfort werd omgeschakeld. Dus dit is rechtgezet op 30/09/2011 zoals beloofd werd via de bevoegde dienst per telefoon.

Ook is de facturaie van mijn Tablet nu correct gebeurd.

Dus is dit nu volledig in orde gekomen .

Bedankt voor je tussenkomst (en).


MVG,

Patrick Geens

Ik begin me af te vragen wat de meerwaarde nog is van internet intense. Ik haal met moeite 18Mbps download en 1,8 Mbps upload. Ik zit 400 meter van de ROP en blijkbaar is het niet meer mogelijk hogere snelheden te halen (zoals voorheen net na de aansluiting van VDSL2). Kan ik dan niet evengoed overschakelen naar Favorite en 13 euro besparen, want in de abonnement krijg je ook 25 Mbps en onbeperkt volume? Ik betreur het dat klanten die jarenlang meer betaalden voor een supersnelle verbinding nu in de kou blijven staan, omdat er blijkbaar te veel mensen op de ROP zitten, tenzij er een andere verklaring is. Betaal ik dus al maanden 13 euro te veel?

fb305081@SKYNET
Reputatie 7
Badge +3
Beste tacfr

Je kan een downgrade naar favorite doen en je behoud je huidige snelheid.

Het kost wel 6,20 Euro voor de swap.

Verder veranderd er niets indien alles correct verloopt.

Wel word PC securety betalend als je meer dan 3 elementen in je pack hebt.


mvg,
Reputatie 7
Badge +1
De enige voordelen van Intense zijn

  1. een theoretische hogere snelheid van 30/4,5 tegenover 25/3,5 Mbps voor Favorite
  2. het feit dat het voor 4 PC's is i.p.v. voor 2.
  3. PC Security wordt bij Favorite betalend tg 5€ p.maand.
Intense kost wél 13,27€ p. maand méér (als je 5 € voor PC Security aftrekt nog 8,27€). Iedereen moet maar voor zich uitmaken of het dat waard is.
een zeer correct besluit sinjoor71

voor mij zou het snel uitgemaakt zijn Knipogen

mvg
Hoe kan ik uitzoeken voor ik een downgrade aanvraag naar favorite of het echt niet mogelijk is 30Mbps te halen ipv de 20 nu?

Volgens userba.se/QtP zou een upgrade "possible" zijn en volgens belgacomtv beschikbaarheidtest krijg ik:



























Product Belgacom TV
Status Beschikbaar
Maximaal aantal TV's 3
Beschikbaar
Maximaal aantal TV's in HD 2

Wat er ook op wijst dat een 30Mbps profiel mogelijk is.

Het enige wat de test uitwijst is dat de attenuation 10,9 dB is wat dit ook moge betekenen.
fb305081@SKYNET
beste

die resultaten garanderen je geen 30mbit

je moet onderaan bij mogelijkheden 3 tv's selecteren
jij gaat dan wellicht zien dat je bij mogelijkheden bij 3 tv's dat je geen 2 tv's in HD kan krijgen, dus dan komt dan neer op 20mbit

zie ook: beschikbaarheidstest belgacom tv. verschil 20mbit vs 30mbit

mvg
Klopt inderdaad! Wanneer ik 3 tv's selecteer, kan ik maar 1 tv in HD gebruiken
Reputatie 7
Badge +1
Wat zegt de statuspagina van de configuratiesite van de modem ? http://192.168.1.1/

Dat staat daar toch duidelijk vermeld ?
Op 192.168.1.1 staat 20056 kbps, maar wil dat dan zeggen dat 30 niet kan? Misschien is dit gewoon zo ingesteld.
In elk geval zal ik dus "moeten" downgraden naar favorite, aangezien ik persoonlijk nu geen enkel voordeel meer haal uit intense. Ik verkies hogere internetsnelheid boven 3 tv's.
Dat klopt met wat de beschikbaarheidstest ook aanduidt dus 't zal wel kloppen en als je niet overtuigd bent bel eens naar gratis nummer 0800 22 700 en vraag eens of ze je kunnen op een 30Mbps profiel kunnen zetten, en zien wat dit geeft .
Reputatie 7
Badge +3
Beste tacfr

Je kan inderdaad een downgrade doen naar Favoriet gezien Intense de snelheid niet haalbaar is.

Bij Favoriet blijf je de huidige snelheid houden en betaal je een 13 euro minder per maand. Afhankelijk van je Pack enz...


mvg,


Reputatie 7
Badge +1
Zelfs Comfort is nog een haalbare kaart (nog eens 10,54€ minder) met 15/2,50Mbps en 100GB volume afhankelijk van je behoeften natuurlijk..
Reputatie 7
Badge +1
Nog een kleine waarschuwing voor wie het aanbelangt: bij een downgrade van Internet Favorite naar Internet Comfort vermindert het gratis voordeel van b-photo van 50 naar 20 foto's per 2 maanden. Smartphoto rekent echter maar 0,11€ per extra-foto 10x15, dus 3,30€ per 2 maanden minder of 1,65€ p.maand, wat eigenlijk te verwaarlozen is. Ik had er 5 méér (25) en moest 0,55€ bijbetalen....écht iets om over naar huis te schrijven. Knipogen

Maar het staat wél niet heel duidelijk vermeld op de website, tenzij je er écht naar gaat zoeken.

Voordeelpakketen
Klik op de knop 'deze optie activeren' om uw gratis bestelling te doen.



















Voordelen per pakket
(duurtijd = 6 maanden)
b-photo b-mix

Internet Comfort


Elke 2 maanden 20 gratis
foto's thuis geleverd

Elke 2 maanden kiest u afwisselend één keer voor 20 gratis fotoprints en 2 keer voor 1 gratis game
(uit een voorgeselecteerd aanbod) in de volgorde van uw keuze.

Internet Favorite
of Intense


Elke 2 maanden 50 gratis
foto's thuis geleverd

Elke 2 maanden kiest u afwisselend één keer voor 50 gratis fotoprints en 2 keer voor 2 gratis games
(uit een voorgeselecteerd aanbod) in de volgorde van uw keuze.

Reageer