Skip to main content
Beste,

door onze eigen fout (grote verbouwingen en facturen die onbetaald tussen de rommel lagen) is onze verbinding op minimumdienst gezet. Telefoon werkt niet, internet traag, digitale tv werkt niet.... een hele hoop problemen. Ik heb gisterenmorgen na 2,5 uur aan de telefoon te hangen iemand gesproken van de klantendienst die mij uitlegde hoe ik dit het snelste kon oplossen. Dit was door een storting contant van het volledige openstaande bedrag op de postrekening van belgacom te doen (dit is ogenblikkelijk zichtbaar op de rekening van de ontvangenr) en hun daarna terug te bellen om alles te laten deblokkeren. We hebben dit dan ook direct gedaan. Daarna lang aan de telefoon gehangen om toch maar iemand te kunnen bereiken (080022700, 080022800,080022320,...) in totaal voor meer dan 3 uur zonder iemand te kunnen spreken, veel computerstemmetjes die ons bedanken voor het wachten maar daar kopen we niets voor he. We al via de gsm doorgegeven dat de factuur betaald is. Vandaag terug aan de telefoon gehangen voor nu al 1.5u zonder resultaat. Dit kan toch echt niet. Zo onbereikbaar, getuigd van weinig respect.

Hoe kan ik onze lijn nu laten deblokkeren? Wat is de snelste manier?

Ik dank u voor de hulp

Grtn

Brecht

Beste u kan ook met het bewijs van betaling naar een Belgacom Center gaan zij kunnen dan via hun intern netwerk de bevoegde dienst op de hoogte stellen van de betaling.

mvg,

Patrick

Ook dit kan u proberen gezien u toch nog internet verbinding heeft

Hoe kan ik een betalingsbevestiging versturen?

Als u een factuur na de vervaldag betaald hebt of u hebt verkeerde factuurgegevens ingegeven bij uw betaling dan kunt u een betalingsbevestiging versturen naar de Belgacom facturatiedienst via de "Mijn factuur online" toepassing. Met deze betalingsbevestiging vermijdt u dat u aanmaningen voor de factuur ontvangt of dat uw dienst afgesloten wordt.

Voer de onderstaande stappen uit om een betalingsbevestiging te versturen.

Bij aanvang

U dient over een e-Services account bij Belgacom te beschikken.

Stap 1: Facturen bekijken

Open het overzicht van uw facturen in de "Mijn factuur online" toepassing (meer informatie).

Stap 2: Betaling bevestigen

Klik naast de factuur waarvan je de betaling wilt bevestigen op de knop "Opties" en selecteer de optie "Betalingsbevestiging" (zie A).

Indien u deze optie niet ziet staat deze factuur al als betaald geregistreerd bij Belgacom.

Image

Resultaat

De Belgacom facturatiedienst ontvangt een verwittiging dat de betaling onderweg is. Contacteer de klantendienst indien het niet lukt om uw betaling te bevestigen in de "Mijn factuur online" toepassing.

Interessante info Patrick. Maar een domiciliëring is nog veiliger.

Beste patrick,

men kan een uitgevoerde betaling ook doorgeven via de telefoon, dit heb ik gisteren reeds gedaan dus u tweede voorstel lijkt me dan ook volledig overbodig.

Aangaande u oplossing van "rij naar een center" daar heb ik de mogelijkheid niet toe. het lijkt me dan ook sterk dat ik nu nog maar es na die ellenloze telefoons moet naar hot en her rijden om een lijn te deblokkeren, waarom zijn er anders klantendiensten, helpdesks en forums?

Ik verwacht wel van hier geholpen te worden.

grtn

Brecht

Ik vind het een beetje een omgekeerde wereld.

eerst geeft u zelf aan dat u 'slordig' bent geweest met het laat betalen van facturen en nu verwacht/EIST u van BGC dat alles meteen wordt opgelost.

Snelste oplossing zal zijn om naar een BGC center te rijden en daar een oplossing uit te werken, indien u niet meer wenst te bellen.

Hier op het forum kan het een tijdje duren, aangezien telefonische support vermoedelijk prioritair behandelt zal worden.

beste

de twee mogelijkheden bij laattijdige betaling werden hierboven reeds aangehaald, nl bellen naar financiele dienst 0800/22320 (kantooruren) of via internet "hoe kan ik een betalingsbevestiging versturen?". In een Belgacom-center of bij de technische heldcenter kan u men u NIET helpen. Indien u zoals gemeld de betaling gistreren uitvoerde komt indien "alle" openstaande bedragen werden voldaan uw verbinding automatisch indienst, wel even de modem heropstarten.

muisje

Beste Brecht 14361,

Muisje heeft gelijk, een betalingsbevestiging via 0800 22 320 start meteen de procedure op.

Het opnieuw openstellen van uw verbinding duurt gemiddeld 6 uur.

Bedankt Patrick voor de tip, ook online bevestigen is een prima methode.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Reageer