Ik heb een week geleden een ongelukje gehad met mijn Iphone SE. (Factuurnummer 8293628, aankoopdatum: 12.04.2016). Ik ging er vanuit dat waterschade niet binnen garantie viel. Daarom ging ik met mijn toestel naar de dichtstbijzijnde Proximuswinkel met de vraag wat ik kon doen. Zij hebben mij gezegd dat dit inderdaad niet binnen garantie viel, dat zij het toestel konden terugsturen naar Apple maar dat Apple na het openen van mijn toestel zouden zien dat het gaat om waterschade en mij zouden zeggen dat ik dus een nieuw toestel moet aankopen. Daarop raadde de Proximusmedewerker mij aan om verderop in de Zandstraat te Herentals naar een onafhankelijke herstellingsdienst te gaan.
Ik heb hun advies opgevolgd en heb mijn toestel daar binnengeleverd. Daar hebben ze mijn gsm enkele uren bijgehouden, waarna ik bericht kreeg dat ik mijn gsm mocht afhalen maar dat ze helaas niets voor mij konden doen. Ten einde raad, ben ik dan alsnog naar de Applewinkel (Maes Herentals) gegaan. Zij zeiden dat waterschade inderdaad niet in aanmerking komt voor herstelling maar dat de garantie wel inhoudt dat ik voor een vast bedrag van €309 een nieuw toestel kan aankopen. Zij stuurden mijn toestel op, ik in de veronderstelling dat mits die toelegging van €309 alles in orde zou komen.
Nu kreeg ik enkele dagen later een bericht van Apple dat ik een volledig nieuw toestel moet betalen omdat het toestel geopend is geweest (door de onafhankelijke hersteldienst). Door de wellicht goedbedoelde maar foute informatie die ik kreeg door de Proximusmedewerker sta ik nu dus voor de extra kost van €280. (Los van de €45 die ik betaalde bij de onafhankelijke hersteldienst om mijn gsm na te kijken).
Vandaag ben ik teruggegaan naar de Proximuswinkel te Herentals. Zij erkennen dat ze mij foutieve informatie (geen enkele vorm van garantie) en slecht advies (ga naar de onafhankelijke gsm-dienst) hebben gegeven, maar dat zij verder niets voor mij kunnen doen.
Ik vind het erg jammer om vast te stellen dat ik, als trouwe klant van Proximus, geen enkele extra service krijg aangeboden om de fout die door de Proximusmedewerkers werd gemaakt te compenseren. Om dan te horen dat zij uit hun fouten hebben geleerd en nooit meer zulk advies zullen geven, is voor mij onvoldoende om een bedrag van €280 recht te zetten.
Kort samengevat kan ik stellen dat mits mijn toestel bij Apple was aangekocht, ik wellicht meteen de juiste informatie over de garantieprocedures had gekregen en mijn probleem met oplegging van €309 was opgelost. Door het toestel bij Proximus aan te kopen, heb ik dus de foutieve informatie gekregen met alle gevolgen van dien.
Ik hoop alsnog op een tegemoetkoming van Proximus voor mijn geleden verlies. Proximus zal van mij dan ook één van de dagen een klachtenbrief mogen verwachten.:(
Edit Bram: verplaatst naar subforum Telefonie.
This topic has been closed for comments
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.