Beantwoord

Opgenomen programma op de server kan ik niet bekijken op tv

  • 25 January 2017
  • 9 reacties
  • 1738 Bekeken

Reputatie 2
Badge
De laatste weken stellen we veel vast dat een opname die op de server wordt gemaakt, niet kan bekeken worden. "Het programma zal zodadelijk beginnnen", maar komt niet. Na een paar seconden
komt terug de vorige zender te voorschijn.
icon

Beste antwoord door AndyM 26 January 2017, 09:01

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Gewoon de decoder herstarten en dan zou het opgelost moeten zijn.
Reputatie 4
Badge +1
Gewoon de UTP kabel uit decoder, en wacht tot die alarm slaat (geen verbinding, en voorstelt help te drukken..., niet doen)
gewoon terug de kabel erin, en even wachten. Nu zal de opname wél gevonden worden.
( dit probleem is al zo oud als de straat, en kan optreden direct na de opname zelfs. Heeft te maken met het lokaal opslaan van beginpunt van je opname (servernaam en plaats), en door waarschijnlijk opkuis/defragmentatie/verhuis van het programma op de servers, maar de decoder blijft steevast zoeken op de start plaats en heeft géén time out (of heeft die wél, maar vertikt een algemeen zoeken, en keert terug naar TV wergave)
Als deze "snellere" ingreep niet helpt, dan inderdaad de decoder stroomloos maken, en terug laten opstarten (zodat die de gegevens kwijt is , en dus echt op zoek moet, )
Wat om zelfde reden ook kan gebeuren: opname stopt bvb na 20 a 30 minuten en "hangt", omdat de vervolglinks niet juist zijn. Hiertegen is enkel snel doorspoelen tot na de hapering mogelijk (snel doorspoelen, omdat na stoppen bij de hangen van beeld, de opname steevast terug van begin start, en niet bij plek waar je gestopt bent
Reputatie 5
Badge +4
Dag bk316209, ik stel vast de de toestellen al even niet meer herstart geweest zijn.

Kan je nu deze procedure even uitvoeren?

Zet je decoder(s) uit door achteraan de schakelaar op "0" te zetten. Daarna zet je de modem uit, ook met de schakelaar. Wacht een 5tal seconden en zet je modem opnieuw aan. Kan paar minuten duren voor de modem herstart is. Nadien zet je de decoder aan. Probeer het dan even opnieuw.

Mvg, AM
De oplossing van de utp uittrekken is zo oud als de straat zoals je zegt en daarom dat het ook kan lukken als de modem of de decoder herstart wordt, al kan het soms toch nog nodig zijn van de decoder te moeten herstarten.
Leuke anekdote: mijn vader had de tip " even utp kabel uittrekken" heel letterlijk genomen en de utp stekker stak nog in de decoder maar de utp kabel was er wel uit 🙂
Reputatie 2
Badge
De decoder is vervangen zo ongeveer een jaar geleden, en vroeg mij af of er iets kapot aan het gaan was, of gewoon een probleem in de besturing. Dit fenomeen komt slechts recent voor met die decoder.
Reputatie 5
Badge +4
bk316209,

heb je de procedure toegepast die ik je gisteren vermeldde?

Mvg,

AndyM
Reputatie 2
Badge
Beste;
neen, die procedure kennen we, maar is hier niet toegepast wegens te langdradig. Ik weet niet precies hoe lang het duurt, maar op onze decoder duurt dit minuten voor die weer volledig operationeel is. Voor moderne apparatuur is dit eigenlijk niet aanvaardbaar.
De volgende keer als dit optreedt zal ik adviseren om eens de UTP kabel uit te trekken (zie 1 van de berichten) hiervoor.

Vraagje; gebruikt Scarlet dezelfde infrastructuur (ik bedoel de servers) als Proximus, en is er vermoeden dat de Scarlet decoders aan zelfde euvel onderhevig zijn?
Reputatie 4
Badge +2
Dat het enkele minuten duurt is normaal !
Reputatie 7
Badge +3
Ik doe die procedure elke week uit voorzorg. Ik doe dat op een moment dat ik tijd heb, maar geen tv wil kijken en er niks opgenomen wordt (ik heb sommige opnames die op harde schijf worden opgenomen). Duurt juist geteld 3 minuten om te herstarten. Een volledige reset waarin je de 2 knoppen vooraan indrukt, duurt ongeveer 20 minuten.

Reageer