Opgenomen programma kan ik niet bekijken

  • 17 April 2011
  • 18 reacties
  • 6256 Bekeken

Hallo,

Ik heb gisteren een film geprogrammeerd om op te nemen. Ik wil deze nu bekijken, de film staat bij mijn lijst van opgenomen programma's, maar als ik de film selecteer en op OK druk, dan kan ik enkel kiezen voor "verwijderen" of "samenvatting". Hoe kan dit? Ik zie wel dat er naast de film een "x" staat en bij mijn andere opgenomen films staat er een bolleke.

Kan mij iemand zeggen hoe ik die film toch kan bekijken.

Bedankt.

Kristien

18 reacties

Beste Kristien,


het feit dat er een "x" staat naast de opname en dat u dus enkel de opname kan verwijderen of samenvatting nemen, is de opname niet gelukt. De oorzaak waarom deze opname niet gelukt is, is moeilijk te zeggen. Het kan vb een technisch probleem geweest zijn op het moment van de opname.

Jammer genoeg is er geen manier om deze opname toch te kunnen bekijken.


Mvg

Eva van Belgacom
Reputatie 7
Badge +1
Beste Eva, het is de laatste tijd "schering en inslag" dat op voorhand geplande opnames de volgende dag, of een paar dagen later met een kruis komen te staan.Dat gebeurt duildelijk tijdens de update van de TV-gids, zowel 's nachts als 's namiddags (dan komt er nl. één dag bij in de TV-gids). Als je het niet op tijd merkt, komt er van deze opname niets terecht. In mijn specifiek geval (nog oude interface) gaat het in hoofdzaak over HD-opnames (90% van mijn opnames) en wel zowel bij PVR-planning (maar dan bij serieplanning) waar de geplande opname dubbel in de lijst komen te staan waarvan één met een kruis, als bij nPVR planning waar dan een kruis achter staat. Als je ze op tijd verwijdert en terug ingeeft loopt het wel goed af. Maar niet iedereen heeft de kans om dat allemaal op tijd te checken vrees ik. Ook zijn er problemen bij het bekijken/streamen van nPVR HD-opnames. Had het de laatste week tweemaal voor met een VTRM-HD opname. Beeld en geluid stoppen zowat elke 4 à 5 minuten. In het beste geval kan je dan met de pauze en playknop terug verder k ijken tot de volgende stop. In het ergste geval (verleden week) was het na 2/3e van de opname niet meer doenbaar en heb ik ze moeten wissen, want ook 's anderendaags stokte de opname op "dezelfde plaatsen"...moet toch een serverprobleem zijn, want die opnames staan niet op de decoder....
ik heb het (verdomme) ook al een paar keer meegemaakt, kan enkel verwijderen maar NIET BEKIJKEN? Ben vandaag bij nschoonmoeder geweest hetzelfde (Ella VTM ) kan niet bekeken worden.

Betaal je rekening maar niet op tijd, 5 eur boeten????
Reputatie 2
Badge
Mijn ervaring: opnemen van HD-programma's in het systeem 30 dagen is blijkbaar om problemen vragen. Veelal kunnen deze opnames (die wel gelukt zijn) niet meer (her)bekeken worden. Wanneer ze opgenomen zijn in 'niet-HD', dan lukt dit wel...
dat laatste kan ik niet beamen, ik heb geen enkel probleem met hd opnames in het systeem van 30 dagen op de server.

ik heb ook nog niet gehad dat ik een opgenomen programma niet kan bekijken. het is wel zo dat ik m'n opnames steeds de dag zelf instel, dus geen dagen op voorhand. series neem ik niet op, dus geen ervaring op dit vlak.

mvg
Wij hebben de laatste tijd ook vaker dat opgenomen programma's (meestal opnames in en van series) wel in het overzicht komen, maar ook niet afspeelbaar zijn.

Voor de duidelijkheid .. het gaat 'um hier niet op opnames met 30 dagen geldigheid zoals bvb wanneer 2 programma's gelijktijdig opgenomen worden.

Is hier ondertussen een oplossing voor ?

Mvg,

Herman
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb HD al uitgeschakeld, want met 2 TV's op 20 mb lijn en veel opnames, lukt het toch niet. HD gaat bij mijn blijkbaar niet samen met opnames programmeren.

Ik neem heel veel op en heb een V3 decoder. Maar de laatste tijd mislukken er wel veel opnames. Eergisteren 15/5/12 alle geplande opnames(4) in PVR mislukt. De opnames in nPVR gelukt.

Gisteren, idem. Dan heb ik mij vandaag eens bezig gehouden met de decoder. 2x factory reset gedaan, 9 maal de stroom uitgetrokken, want de decoder wilde zelfs niet meer opstarten. Van miserie de decoder met die van de slaapkamer gewisseld, alle programmaties terug ingevoerd op de "nieuwe" (veel series) en nadien moeten vaststellen dat 2 opnames in PVR weeral mislukt waren. En wonder boven wonder de decoder die ik naar de slaapkamer verbannen had en die nu via rucus werkt, doet het weer. Ik neem Masterchef Aistralië op voor mijn vrouw en op beide decoders (allebei V3) staat dit programma in serie geprogrammeerd. De verbannen decoder is nu aan het opnemen en de decoder die nu in de living staat kan het programma niet opnemen.

Kan het zijn dat een programma niet op de 2 decoders gelijktijdig kan opgenomen worden ? Ik zal deze vraag nog eens stellen in een nieuwe traet en aan Eva vragen.

Maar wat ik de laatste dagen met die opnames meemaak is niet te beschrijven. In teleboetiek wisten ze ook al geen antwoord. Eerst dacht ik dat de harde schijf van de verbannen decoder omzeep was en wilde ik hem al eens uitnemen en met het programma "HDD repair" eens controleren (advies van een collega", maar nu neemt die decoder zonder problemen op, dus is het niet de harde schijf.

Kan het zijn dat de TV-uitgang van de modem er iets mee te maken heeft ? Heeft iemand hier al ervaring mee. Het is een Bbox 2 modem en ik zit op VDSL.

Ik zal deze vragen nog eens stellen in een nieuwe treat en aan Eva vragen.
op het blog van ricy kan je zien wat je met een 20 mbps profiel kan ==>>http://bgctv.skynetblogs.be/#beschikbaarheidstesttv3hd2

waarvan ik hier het gedeelte dat voor u van belang is gekopieerd heb:



















































































Mogelijkheden TV
TV's: 3 waarvan in HD: 2
(20/2)
1e tv 2de tv * 3de tv *
Kijken Opnemen Kijken Opnemen Kijken Opnemen
1 tv HD HD HD
2 tv's HD HD niet-HD HD
1 tv HD + 1 tv niet-HD HD HD niet-HD
1 tv HD + 1 tv niet-HD HD niet-HD niet-HD niet-HD
2 tv's niet-HD niet-HD niet-HD niet-HD niet-HD
1 tv HD + 2 tv's niet-HD HD niet-HD niet-HD niet-HD
3 tv's niet-HD niet-HD niet-HD niet-HD niet-HD niet-HD niet-HD


Dus in 't kort je kan in totaal 2 hd + 1 Sd stream downloaden terzelfdertijd (of dat nu op één of twee decoders is doet er niet toe het totaal van de streams telt)

je kan het ongeveer weten door van je (20 Mbps - 4Mps)= 16 Mbps iedere keer 6,5 Mbps en 3Mbps af te trekken voor iedere respectievelijke HD en SD stream die je download

die 4 Mbps die ik van de 20 Mbps aftrek is hetgeen je nodig hebt om nog te surfen.

en met downloaden wordt zowel kijken als opnemen in PVR bedoelt (nPVR neemt geen streams in beslag)


Elsa
Reputatie 7
Badge +3
@Elsa,


Dat wist ik al, maar in de praktijk heb ik vastgesteld dat als ik 1 of 2 tv's HD toesta, ik niet meer fatsoenlijk programma's kan programmeren en opnemen. Mijn test dateert wel nog van in de tijd dat de nieuwe release in de lente van vorig jaar plaatsgevonden heeft, maar ik mis die HD niet (i heb al een breedbeeld TV en mij ogen zijn niet meer 100 % goed genoeg om dat verschil van HD met SD te zien.

Ik heb meer problemen met die opnames.

Ik heb de laatste tijd ook heel vaak het probleem van de "kruiskes" , het zijn ook serieopnames maar die programma's zijn niet tegelijkertijd met nog een ander programma.

Alles blijkt in orde tot een uurtje ofzo voor het programma start.

Ik zag het op voorhand, wiste de opname en stelde ze opnieuw in (eerst opnieuw als serie, wat niet lukte en daarna gewoon als eenmalige opanme wat ook niet lukte!!!)

Hopelijk heeft Belgacom hier snel een antwoord op want begin het stilleksaan beu te worden!
Bgc HDTV werkt hier goed, MAAR als ik mijn 2-de hd recorder/tv inschakel.....loopt zowat alles verkeerd. Dus uitschakelen...

Dit is wel raar dat je tweede decoder invloed heeft op je eerste decoder dat heb ik persoonmlijk nog nooit voorgehad, er zal wel een reden voor zijn.

Is je lijnprofiel te laag mss voor twee decoders !?

groetjes,

Elsa
Beste Elsa,

Ja mijn lijnprofiel is te laag. Maar WAAROM zeggen ze dit niet in de BGC winkel waar ik die 2-de hd recorder heb gekocht. Enfin ik ben sinds afgelopen woensdag overgestapt naar telenet (eerlijk gezegd met pijn in mijn hart)

Dus nog een aantal dagen en mijn bgc contrakt is afgelopen.

vg,

Pol

En Elsa bedankt voor de steun, maar een kruik gaat zolang te water...totdat die barst.
Reputatie 7
Badge +1
Vermits een HD-stream ca. 6,5Mbps van de bandbreedte neemt, kan het enkel bij een profiel van 16,5 Mbps of minder een probleem geven bij gelijktijdig gebruik van 2 HD-streams (twee decoders HD kijken = 2 x 6,5Mbps = 13Mbps), er blijft dan weinig over voor internet. Bij de minste lijnverzwakking of storing zal het systeem dan op één HD-stream problemen geven, omdat ze toch minstens 4Mbps voor internet willen reserveren. De opgegeven waarden in de TV-test zijn theoretisch al zetten ze voor 16,5Mbps 2 x HD (was vroeger met 8Mbps per HD-stream maar 1 x HD en 1 x SD). Opnemen op de server (nPVR) is hier dan aangewezen, maar die zijn maar 30d beschikbaar, en het kan niet van buitenlandse of boeketzenders.
Op beide decoders de HD-functie desactiveren is ook een oplossing als je HD niet wenst te gebruiken. Van alle HD-zenders is er ook een SD-versie beschikbaar.
Bedankt Pol en hopelijk betere ervaringen met TN.

groetjes,

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Bij TN kan je altijd nog analoog kijken op meerdere TV's natuurlijk. Al zijn ze daar ook drastisch aan het snoeien in het analoog zenderaanbod om plaats te maken voor digitale zenders.
Ik heb voor het opvangen van pannes altijd nog de analoge kabel aangehouden, zodat ik altijd nog analoog kan kijken via antenne. Dat kon voor Pol eventueel ook een oplossing zijn (ca. 15€ per maand) maar niet écht voor en HD-kijker zoals ik (enkel voor noodgevallen).
Het is ook een nogal drastische beslissing van met alles naar TN over te stappen. Ik zie bij mijn kozijn, waar ik TN digitaal heb laten installeren voor TV en Internet, omdat daar al een modem van de vorige huurder aanwezig was en ik kan voorlopig nog weinig negatiefs zeggen: het werkt allemaal zonder storingen, ook het draadloos netwerk en Yelo voor TV op PC en smartphone. De TV-gids is ook duidelijker en overzichtelijker, en aan de menustructuur moet je alleen even wennen. Alleen de helpdesk is behoorlijk duur als je lang aan de lijn moet hangen. Serveropnames (nPVR) zijn daar echter niet mogelijk, zodat je tot max. 2 overlappende programma's tegelijk kunt opnemen. Je kunt dat allemaal opvangen met nog een of meer DVD-HDD-recorders aan de analoge kabel te hangen natuurlijk...(zo deed ik dat vroeger, voor Belgacom het nPVR systeem invoerde; nu gebruik ik die recorder(s) nog enkel om sommige programma's te kopiëren voor latere snelkopiëring op een DVD-schijf na bewerking). Vooral voor internet vind ik het een heel gedoe, want je verliest je @skynet.be vaste mailadressen, en die staan in veel internet-toepassingen geregistreerd, en die moet je dan allemaal aanpassen. Maar onoverkomelijk is het niet natuurlijk.

analoog kan kijken via antenne

via de kabel zal dat moeten zijn, zeker?

ik vind dit toch een serieuse kost voor iets wat je enkel in noodgevallen gebruikt.... in noodgevallen wend ik mij tot DVB-T, daarmee kan je digitaal kijken via de ether, maar zenderaanbod is zeer beperkt (vrt) maar het is dan wel gratis. en in noodgevallen kan je natuurlijk ook nog opnemen op de server of kijken via tv overal op smartphone/Tablette via 3G

dit gezegd zijnde, in 2 jaar tijd heeft belgacom tv mij nog niet in de steek gelaten (hout vasthouden)

mvg
ja ik ben ook nog altijd tevreden omtrent BGC-TV (xenne's kop vasthouden)

grapje hé xenne

groetjes,

Elsa

Reageer