OPGELOST: Verisure (ex-SecuritasDirect) alarmsysteem: Ethernet via poort 8080

  • 6 October 2013
  • 0 reacties
  • 1260 Bekeken


Goedemiddag,


Onlangs liet ik een upgrade uitvoeren van mijn alarmsysteem en heb ik een systeem van Verisure (het oude Securitas Direct) laten plaatsen (http://www.verisure.be/nl/" target="_blank). Het alarmsysteem is in staat om te communiceren via Internet, maar op mijn persoonlijke ruimte op Verisure (MyPages) krijg ik de melding dat er geen verbinding is met Internet.


De alarmcentrale krijgt een dynamisch IP adres van mijn BBox2, ik kan mijn centrale pingen en daar stopt het dan ook. Mijn firewall staat op 'Maximum Security' ingesteld, maar zelfs op 'Minimum Security' is er geen communicatie.


Volgens de technieker dient poort 8080 open te staan. Ik heb nog een extra mail gestuurd naar Verisure Support of het wel degelijk poort 8080 is, maar tot op heden nog geen retour terug gehad.


Zonet zag ik echter op http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/5796" target="_blank dat poort 8080 zowiezo gesloten wordt ?! Dus eender welke aanpassing ik ook doe op mijn BBox2, poort 8080 zal altijd gesloten blijven?


Zijn er hier nog mensen die dit probleem aan de hand hebben? Ik heb zitten zoeken in de fora, en gegoogled, maar blijkbaar ben ik de enige met dit probleem. Is er een oplossing voor?


Bij voorbaat dank!


Michel




0 reacties

Geen reactie

Reageer