Skip to main content

Opgelicht door website "Mijn Slimme Huis"

• March 2, 2015
  • 9 reacties
  • 215 Bekeken

Ik heb verleden zomer in augustus een Samsung S5 gekocht bij webwinkel 'Mijn Slimme huis' in Nederland . Alles werkte prima tot 25 januari we slechts éénmaal konden Sms'en of bellen. daarna blokkeerde het toestel. Als je reboot lukte het opnieuw éénmaal. Na lang wachten en bellen en fax naar Proximus zijn ze er achtergekomen dat een provider in UK de Samsung S5 ' IMEI geblokkeerd' heeft omdat het eigenlijk een toestel was onder een contract met hun( de Engelse provider O2 dus ). De webwinkel ondertussen failliet verklaard. Familie van ons in het UK zijn gaan contact opnemen met O2 en is inderdaad zo gebeurd. Omdat de webwinkel het contract niet meer verlengde wegens failliet heeft O2 toestel IMEI geblokkeerd..De Nederlandse website heeft ons dus bedrogen.

We ziitten nu met een smartphone Samsung S5 die we enkel als 'tablet' kunnen gebruiken, niet meer als gsm want O2 wil ons toestel niet deblokkeren.. Iemand vertrouwd met ons voorval?
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

9 reacties

Elsa
  • March 2, 2015
Er zijn op dit forum al wel mensen geweest met een IMEI geblokkeerd toestel, maar of ze dit ook gekocht hebben in 'mijn slimme huis ' dat weet ik echter niet, het laten deblokkeren is niet zo gemakkelijk als het schijnt blijkbaar toch niet op de legale manier!

Anders moet je ook eens googelen, om te zien of er trucen bestaan om deze blokkering te omzeilen, het zou mij verwonderen moest dat niet bestaan ;-)

• March 2, 2015
Beste,
Het spijt ons te lezen dat u deze ervaring heeft gehad. Helaas kunnen wij hier als provider geen actie in ondernemen, daar het toesel niet door onze diensten werd gedeactiveerd.
Met vriendelijke groeten,
Id

Alexander
Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • March 2, 2015
Ik persoonlijk zou nooit een smartphone kopen bij zulke louche websites, een mens wil goedkoper doen en uiteindelijk scheurt men toch zijn broek aan zulke avonturen.

Het beste is nog altijd van een smartphone te kopen in solvabele winkels zoals Mediamarkt, Fnac, Vandenborre, Krefel, ...enz, daar zal men nooit bedrogen raken.

En wat als er een defect komt aan zo'n toestel dat is nog zoiets dan moet men dan dat gaan opsturen naar waar of wie? Als men dat koopt in een winkel dan gaat ermee naar de winkel en daarmee is de kous af.

Elsa
  • March 2, 2015
Je kous is af maar je zit nog met een gescheurde broek,

je bent zo streng vandaag Alexander ;-)

Er wordt van langsom meer gekocht via internet en dan zit je met gelijkaardige onzekerheden, dit is een risico dat je er inderdaad moet bijnemen.

Daarom is het altijd beter van even bij anderen te kunnen informeren (ook via raad op het internet bv) of deze online winkels al gekend zijn voor betrouwbaar;

Ik doe daar ook niet aan mee maar dat is weer iets dat ieder voor zich moet uitmaken en daarom moet men niet iemand veroordelen, het zijn die malafide feiten die zouden moeten terdege aangepakt worden!

Alexander
Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • March 2, 2015
Ik veroordeel niemand tenzij die malafide websites, dat is gewoon een kwestie van naïviteit en daaruit moet men leren uit zijn fouten, een ezel stoot tenslotte niet 2 keer aan dezelfde steen.lach

Alexander
Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • March 2, 2015
Het enige wat Luc kan doen is die smartphone verder gebruiken als 'tablet' en een gewone GSM kopen (deze keer in een serieuze winkel) en deze gebruiken voor mobiele telefonie, zo hoeft men dan geen 2de keer zo'n groot bedrag neer te tellen voor een nieuwe smartphone en verder het beste van maken.

Forum|alt.badge.img+6
  • Guru
  • March 2, 2015
Een defecte GSM/smartphone laten herstellen loopt anders ook niet altijd van een leien dakje als ik de vele klachten daarover mag geloven.

Je hebt hier al eens over gepost, hé. Ik heb toen verwezen naar een 'unlock' site, maar dat waren ook Nederlanders en daarin heb je nu wss weinig vertrouwen...

Er bestaan nog een aantal Imei unlock sites: google eens: 'Samsung S5 O2 imei unlock' en je vindt er zeker een paar. In hoeverrre ze betrouwbaar zijn (er zitten er een paar in Roemenië ???!!!), weet ik ook niet en of het lukt/hoeveel het kost ook niet. Het blijft delicaat.

Aan jou de keuze.

PS: het zal een schrale troost voor je zijn, maar er is een groot aantal mensen, dat al had betaald, o.a. voor ook dure I-Phones en ze nooit hebben gekregen en ook hun geld niet zullen terugzien.

Elsa
  • March 2, 2015

een ezel stoot tenslotte niet 2 keer aan dezelfde steen.

je bent nog strenger dan ik dacht, maar ik heb hier ook ene in huis dit dat zegt hoor :-))

RolandT
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • March 2, 2015
@Luc O2 zal niet gratis unlocken maar misschien wel tegen een vergoeding?