Skip to main content
Hallo,

Graag had ik vernomen waar ik terecht kan voor het openen van poort 25 op een ADSL Pro router.

Dit abonnement is echter op naam van een klant bij wie ik de Exchange Server moet configureren. Ik veronderstel dat het de klant zelf is die deze aanvraag zal moeten doen maar waar moet hij dit doen?

Alvast bedankt voor de hulp

Patrick

normaal zijn de inkomende poorten 80, 443 en 23 zijn geblokkeerd. En deze kan je via e-service zelf openen maar de andere kan je waar schijnlijk laten openen via technische helpdesk 0800 22 700 of daar zullen ze u wel kunnen verder helpen.

Anders via de klantendienst proberen 0800 22 800.

mvg

je kan het ook door te opteren voor de optie I-Office (fixed IP) voor de poorten 23, 25, 80, 443, 992, 8023, 8085 en 8443

andere kan je waar schijnlijk laten openen via technische helpdesk

ik heb er geen weet van dat technische dienst poorten zou open zetten op telefonisch verzoek, het lijkt me niet waarschijnlijk. ken jij iemand bij wie ze dat gedaan hebben, ricy? poort 25 staat bij mijn weten gesloten bij elk consumer abo

mvg

Nee xenne ik heb daar geen weet van maar ik hoop dat ze hem kunnen raad geven en als ze het niet kunnen bij de technische helpdesk heb ik daarom ook de raad gegeven van dan ook naar de klantendienst te bellen dus wie er hem best kan helpen zal hij zelf wel ondervinden zeker !

Ik probeer maar van hem zoveel mogelijke wegen te geven die allemaal naar Rome leidenKnipogen

mvg,

PS: Nog andere oplossing voor gesloten poorten : "Sesam open open u" :-))

Volgens Belgacom help

Poort[/i] 25 voor het TCP-protocol (gesloten voor inkomend en uitgaand verkeer) Deze poort[/i] werd gebruikt om een mailserver te installeren, zelfs zonder bescherming. Door de voortdurende toename van spam afkomstig van ons netwerk, geraakten onze servers overbelast. Omdat een aantal klanten onbeveiligde mailservers hebben, werden wij bovendien regelmatig op zwarte lijsten gezet. Deze poort[/i] werd dus gesloten.

Mvg Jerom

de énige mogelijkheid om poort 25 open te krijgen zal aanschaf zijn van een professioneel abonnement

mvg

Iedereen dank voor de hulp,

Klant was reeds in het bezit van een ADSL Pro met statisch ip.

Na heel wat zoekwerk en telefoontjes met helpdesk Belgacom heb ik een antwoord op mijn vraag. Aanvraag kan door, raar maar waar, mijzelf via mail naar EXPERTS@BELGACOM.BE gebeuren.

Enkel met de vermelding van de telefoonlijn en WAN IP van de ADSL router.

Wou dit toch even meedelen aan de groep!

Patrick

dank voor de feedback

mvg

Xenne, wat denk je daarvan " telefoontjes met helpdesk Belgacom heb ik een antwoord op mijn vraag"

'k ben nog zo stom niet of dat ik er uit zie hé :P

hij heeft een pro abonnement hé... bij gewoon abonnement ga je die poort niet open krijgen zenne, enfin... je mag altijd eens proberen Knipogen

mvg

Reageer